וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בדרום תל אביב: 52 חשודים אריתראים הועברו למעצר מינהלי

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 10:20

לאחר שצוות השרים שהוקם במיוחד בעקבות המהומות החליט על המהלך, עשרות חשודים נעצרו והועברו לכלא גבעון. בתוך כך, נעצר גם אזרח זר, שמתגורר בתל אביב, ותועד מחזיק נשק באופן לא חוקי בזמן המהומות

בווידאו: נתניהו בדיון צוותים השרים על הטיפול במסתננים: "מאיים על ישראל כמדינה דמוקרטית"/יותם רונן, רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל, לע"מ

52 אריתראים שחשודים בהפרות סדר והתפרעויות בהפגנות בדרום תל אביב במהלך השבת הועברו הבוקר (שלישי) למעצר מינהלי. העצורים נשלחו לכלא גבעון ברמלה. הצעד מגיע לאחר החלטת צוות השרים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליט לקדם מעצרים מנהליים.

בתוך כך, המשטרה עצרה מוקדם יותר נתין זר מאריתראה בחשד להחזקת אקדח באופן לא חוקי במהלך ההתפרעויות בשבת. החשוד, תושב תל אביב בן 41, נצפה מתועד עם אקדח בידו. בהמשך היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023. עומר פיכמן, פלאש 90
ההתפרעויות בתל אביב. סוף השבוע/פלאש 90, עומר פיכמן

מטעם המוקד לפליטים ולמהגרים נמסר בתגובה למהלך: "קהילת מבקשי המקלט האריתראית נותרת מבוהלת ומפוחדת מאימת זרועו הארוכה של השלטון הדיקטטורי, ומשטרת ישראל כושלת בהגנה הבסיסית עליה. המעבר של עצורי ההפגנה למעצר מנהלי-הגירתי ללא משפט הוא מחדל וביזיון של משטרת ישראל".

"במקום למצות את הדין הפלילי ולהעמיד לדין את המתפרעים האלימים - המשטרה מודה בכישלון ומבקשת להעביר עצורים שאין כנגדם ראיות מספקות למעצר מנהלי, שם לא תידרש שום הוכחה לכך שעברו על החוק", הוסיפו במוקד. "זהו המשך ישיר של מדיניות ההתעלמות וההזנחה שישראל מקיימת כבר למעלה מעשור כלפי מבקשי המקלט מאריתריאה: המשטרה זלזלה באזהרות הקהילה לקראת האירוע, וכעת היא מרימה ידיים ומעבירה עצורים שאין כנגדם ראיות מספקות למעצר מנהלי ללא משפט".

שלשום החליטו השרים לקבל את הצעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבצע מעצרים מנהליים נגד המסתננים ומבקשי המקלט. הדבר התאפשר, בין היתר, באמצעות חוק משמורת על מסתננים, שלא היה בשימוש בשנים האחרונות - והוחלט לעשות בו שימוש. כמו כן, השרים הסכימו לקדם חוק יסוד: הגירה ולבחון ביטול אשרות עבודה למתפרעים.

בפתח הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל חלק מהאחריות לבעיית המסתננים על בג"ץ, וטען כי ממשלותיו לאורך השנים רצו לעשות "יותר" בנושא, אם כי כל הצעדים שהוצעו על ידם - נדחו על ידי בג"ץ. כמו כן, נתניהו התייחס למתווה האו"ם עליו חתם בשנת 2018 - וחזר בו למחרת, ואמר: "דבר אחד שלא הצענו, וטוב שלא הצענו אותו, זה מתווה האו"ם. מתווה האו"ם היה מאזרח 16 אלף מסתננים בלתי חוקיים, והיה יוצר תמריץ אדיר למאות אלפי, אם לא מיליוני אפריקנים שהיו מסתערים שוב על מדינת ישראל, ולכן זה פתרון גרוע. מי שמציע את זה, מציע דבר שיחזיר את הבעיה לקדמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully