וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסו של ראש הממשלה, "כנף ציון", ימריא לטיסה ראשונה בנובמבר

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 14:50

המטוס המיועד לרה"מ והנשיא מתוכנן לצאת לטיסת בכורה בעוד כחודשיים, ואמור להטיס את נתניהו לוועידת האקלים באמירויות. המטוס, שנמצא בישראל כבר 7 שנים, לא היה בשימוש, והמבקר אף הצביע על כשלים בפרויקט שהביאו לעלויותיו הגבוהות. השמשתו הוקפאה בימי ממשלת בנט-לפיד

מטוס "כנף ציון" המיועד לראש הממשלה ונשיא המדינה מתוכנן לצאת לטיסה ראשונה בחודש נובמבר - כך אמרו היום (שני) גורמים בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקפריסין. המטוס עובר בשבועות האחרונים טיסות מבחן ואימון אחרונות, והצוות שאמור לאייש אותו מתלווה לביקור ראש הממשלה נתניהו בקפריסין כחלק מתהליך ההכנה.

בסביבת ראש הממשלה מקווים שהטיסה הראשונה של כנף ציון תטיס את נתניהו ואת הנשיא הרצוג לוועידת האקלים שאמורה להתכנס בנובמבר באיחוד האמירויות.

מטוס ראש הממשלה החדש-  כנף ציון. זוהר שגיא, אתר רשמי
מטוס ראש הממשלה "כנף ציון"/אתר רשמי, זוהר שגיא

מה הסיפור?

פרויקט מטוס כנף ציון, שמיועד לראש הממשלה, התחיל לפני יותר מעשור, והמטוס הגיע לישראל כבר לפני כשבע שנים ועדיין לא נכנס לשירות. השמשת המטוס הוקפאה בתקופת ממשלת בנט-לפיד לאור התנגדותו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד לשימוש בו - וחודשה על ידי התעשייה האווירית אחרי הבחירות האחרונות והקמת הממשלה החדשה.

נתניהו בקפריסין. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
דרשו שינוי עיצוב וספות וייקרו את הפרויקט. הזוג נתניהו בקפריסין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כמה זה עולה לנו?

עלות רכישתו והכשרתו לשימוש של מטוס כנף ציון מוערכת ביותר מ-700 מיליון שקלים. מבקר המדינה קבע בדוח שפרסם בשנה שעברה כי הפרויקט סבל מניהול כושל, שהביאו להגדלת העלויות של השמשת המטוס. בין השאר, העלויות התייקרו גם בשל שינוי עיצוב וספות שדרשה לשכת נתניהו במתחם האישי שנבנה עבורו במטוס, ועלו במצטבר כ-60 מיליון שקל. כמו כן, לפי הדוח, נוספו לו בשלב מתקדם מקלחון בעלות של 4.3 מיליון שקל, מערכת בידור בשני מיליון שקל, ומערכת שקעי חשמל בשני מיליון שקל. המבקר גם כתב כי עלות הטיסה הממוצעת במטוס ראשי המדינה צפויה להיות גבוהה בכ-108% מהעלות של טיסה במצב הקיים של חכירת מטוס אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully