וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהודיע על התפטרות, מנהל הגימנסיה תקף את הממשלה: "אני עובד מול האופל"

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 14:57

ד"ר זאב דגני נכח בפגישה עם פורום המשפחות השכולות בבית הספר, למרות שמשרד החינוך אסר על מוסדות החינוך להזמין אותם. באולם נכחו גם הורים ומפגינים שהגיעו לתמיכה במנהל המתפטר. דגני: "קשה לעבוד כשיש איסורים חזקים מתוך הבית לאפשר לשיח פתוח להתקיים"

בווידאו: מנהל הגימנסיה הרצליה אחרי שהודיע שיתפטר: "מצב מאוד קשה לי"/אורי סלע

פורום המשפחות השכולות הגיע היום (שני) למפגש עם תלמידי הגימנסיה העברית הרצליה, בניגוד להנחיות משרד החינוך - ובנוכחות המנהל המתפטר ד"ר זאב דגני. באולם נכחו תלמידים בודדים, ולצדם הורים ומפגינים שהגיעו לתמיכה במנהל. אתמול אמר דגני באירוע הצגת מכתב הסרבנות כי הוא שוקל מחדש את התפטרותו, שלא נכנסה לתוקף, ובשלב זה לא בטוח שתתממש.

ד"ר דגני, שהתקבל במחיאות כפיים מצד הורים ותלמידים, אמר בתום המפגש לוואלה! כי ישמח להישאר בבית הספר ובתפקידו, אולם זה לא תלוי בו: "אני אוהב את העבודה שלי, את התלמידין ואת ההורים. אני מרגיש מאוד חזק לעבוד מול האופל, מול הממשלה הנוכחית. מאוד קשה לעבוד כשיש איסורים חזקים מתוך הבית לאפשר לשיח פתוח להתקיים. קשה לי לוותר על התפיסה שלי והאני מאמין שלי, כשמגבילים אותי ואוסרים עליי לאפשר שיח פתוח והבעת עמדה כלשהי".

זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה במפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות, 4 בספטמבר 2023. אורי סלע
זאב דגני במפגש עם פורום המשפחות השכולות/אורי סלע

בתחילת החודש הוציא משרד החינוך את הפורום, שמורכב ממשפחות שחוו אובדן כתוצאה מהסכסוך הישראלי-פלסטיני משני הצדדים, מרשימת התוכניות החיצוניות המאושרות, ואסר על בתי ספר להזמין אותו. עם זאת, לא ברור אם ניתן לתקף את האיסור חוקית.

במכתב ההודעה שהעביר המשרד לפורום נכתב כי הוועדה שדנה בנושא "סבורה כי לא ניתן לכלול במאגר תוכניות המופעלות על ידי הארגון בשל המטרות אשר חרט על דגלו ואותן פועל הארגון לקדם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגש פורום משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות,גימנסיה הרצליה, 4 בספטמבר 2023. אורי סלע
פורום המשפחות השכולות בגימנסיה הרצליה/אורי סלע

הממונה על התוכניות החיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך, לילך אפלטון, טענה כי "מדובר במטרות הנוגדות את ערכי משרד החינוך. בנסיבות אלה, ספק גם אם בעתיד ניתן יהיה לכלול במאגר התוכניות של משרד החינוך תוכניות אחרות שיוצעו על ידי הארגון, אשר יכללו, באופן בלתי נמנע, תפיסות ואמירות שבליבת התפיסה הערכית של הארגון".

הטענות נוגעות בעיקר לסעיף שהוסיף המשרד תחת כהונתו של השר יורב קיש, שדורש ממפעילי תוכניות חיצוניות להתחייב שהן לא יקדמו "ביזוי והשפלה של צה"ל, חיילי צה"ל, חללי צה"ל או נפגעי פעולות איבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully