וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של מתקפת הנגד: זלנסקי מחליף את שר ההגנה

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 15:29

נשיא אוקראינה הודיע על החלפת אולקסיי רזניקוב, מהדמויות הבולטות במלחמה: "זקוקים לגישות חדשות". מחליפו הוא מנהל קרן ההפרטות הממשלתית, שזכה לשבחים על מאבקו בשחיתות. פוטין דן עם ארדואן בחידוש הסכם החיטה, קייב טענה שמל"טים רוסיים התפוצצו ברומניה - שהכחישה

בווידאו: מכה לאוקראינה: אחד מטייסה המובחרים נהרג בתאונת אימונים/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע הלילה (שני) על הדחת שר ההגנה אולכסיי רזניקוב, מהדמויות הבולטות בקייב מאז פרוץ המלחמה. אלו הם חילופי הגברי המשמעותיים ביותר מאז תחילתה, והם מגיעים בצל המאמצים של אוקראינה להילחם בשחיתות בממסד הביטחוני ולהפיג את החששות בקרב בעלות בריתה. בשעות הבוקר, רזניקוב הגיש את מכתב התפטרותו.

המועמד להחליפו הוא רוסטם אומרוב, ראש הרשות המרכזית להפרטה באוקראינה וטטארי מחצי האי קרים, הכבוש בידי רוסיה מאז 2014. הפרלמנט יידרש לאשר את חילופי שרי ההגנה, המגיעים בזמן שמתקפת הנגד בדרום דווקא צוברת תנופה אחרי חודשים של דשדוש.

בנאומו הלילה לאומה, זלנסקי הודיע על כוונתו לחילופים במשרד ההגנה. אולקסיי רזניקוב עבר יותר מ-550 מלאים של מלחמה כוללת", אמר נשיא אוקראינה על שר ההגנה, שנותר יחד עמו בקייב עם תחילת הפלישה של רוסיה בפברואר 2022. "אני מאמין שהמשרד צריך גישות חדשות וצורות תקשורת שונות עם הצבא והחברה כמכלול".

שר ההגנה של אוקראינה אולקסיי רזניקוב, 28 באוגוסט 2023. רויטרס
נותר בקייב בזמן הפלישה הרוסית. שר ההגנה המודח רזניקוב, בחודש שעבר/רויטרס

הלחץ על החלפת רזניקוב גבר מאז ינואר, כשנחשף שמשרד ההגנה רכש מזון במחירים מנופחים. הוא עצמו לא היה מעורב ישירות בפרשה, איך היא הכתימה את המשרד. הוא עשוי להתמנות במקום זאת לשגריר של אוקראינה בלונדון, אחת מבעלות בריתה המרכזיות של קייב.

זלנסקי אמר כי הוא מצפה מהפרלמנט לאשר את המינוי של אומרוב בן ה-41, שהיה חבר פרלמנט בעבר. הנשיא הוסיף כי שר ההגנה המיועד שלו "לא זקוק להצגה נוספת". אומרוב זכה לשבחים במסגרת תפקידו כראש קרן הנכסים הממשלתית, שהייתה אחראית על הפרטת נכסי מדינה שהיו מעורבים בפרשות שחיתות לפני שנכנס לתפקידו בספטמבר שעבר.

רזניקוב, שכיהן כשר ההגנה מאז נובמבר 2021, סייע בהשגת סיוע צבאי בסך מיליארדי דולרים ממדינות המערב לטובת המאבק בכוחות הרוסיים. עם זאת, הטענות לשחיתות במשרדו רבצו מעל ראשו בעוד שהוא טען כי מדובר בהכפשות. הוא הוזכר כמועמד לתפקיד שגריר אוקראינה בלונדון, אחת מבעלות בריתה המרכזיות של קייב.

עוד בוואלה!

אוקראינה: חדרנו את קו ההגנה הראשון של רוסיה; מל"טים רוסיים תקפו נמל בדנובה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בסוצ'י, רוסיה, 4 בספטמבר 2023. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בסוצ'י, רוסיה, 4 בספטמבר 2023/רויטרס

לאומרוב היה גם תפקיד חשוב במשא ומתן על הסכם יצוא החיטה מהים השחור שהושג בתיווך האו"ם וטורקיה, אך שממנו פרשה רוסיה ביולי. עם זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום בפתח פגישתו עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בסוצ'י שמוסקבה פתוחה למשא ומתן על חידוש ההסכם הקריטי לאספקת המזון העולמית.

שעות לפני הפגישה, שיגרה רוסיה מתקפה אווירית זה היום השני ברציפות על נמל במחוז אודסה. מאז שפרסה מהסכם יצוא התבואה, מוסקבה מתמקדת בפגיעה בנמלים לחופי הים השחור ולאורך נהר הדנובה, בחלק שבו הוא עובר בשטח אוקראינה.

בקייב טענו כי מל"טים רוסיים התפוצצו הלילה בשטחה של שכנתה רומניה, החברה בנאט"ו, אך בבוקרשט הכחישו זאת. זו אחת מכה פעמים בודדות במהלך המלחמה שבה טענה אוקראינה כי רוסיה פגעה בשטחה של אחת מחברות הברית המערבית, שאליה היא שואפת להצטרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully