וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה הגוברת בבית שמש: שלושה הואשמו בתקיפה וסחר בסמים, אחד מהם איים על החוקרת

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 9:09

על פי האישום, ד' צבר חובות בגובה אלפי שקלים לשניים מהנאשמים, שאספו אותו מביתו, ויחד עם נאשם שלישי, הכו אותו, חבטו בו באלה וחשמלו אותו עם מהלם. בהמשך, איימו עליו השלושה, תושבי העיר. "את יודעת שאנחנו מקפידים עלייך", איים אחד הנאשמים על חוקרת המשטרה במעצרו

שלושה הואשמו בתקיפה וסחר בסמים בבית שמש. 4 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

בתום חקירת מואצת של תחנת בית שמש, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה שלשום (שבת) לבית משפט המחוזי ירושלים כתב אישום נגד שלושה תושבי בית שמש בגין חטיפה וסחיטה בכוח ובאיומים, זאת לאחר שחטפו צעיר שהיה חייב להם כספים עבור סמים שקיבל מהם, הכו אותו נמרצות וחשמלו אותו באמצעות מהלום.

על פי כתב האישום, ד', תושב העיר, צבר חובות בגובה אלפי שקלים לשניים מהנאשמים, נבו אלמלח ויונתן משה בלילטי בני ה-24, בעקבות רכישות סמים שביצע, בין היתר משניהם. לאחר שהזהירו אותו מספר פעמים שעליו להסדיר את החוב, החלו שני הנאשמים לאיים על ד' כי יתפסו אותו, יאנסו אותו וישרפו את ביתו.

ב-18 לאוגוסט, הגיעו לביתו של ד' שני הנאשמים ודרשו ממנו להצטרף אליהם לנסיעה. לאחר שיצאו לדרך, השניים אספו נאשם נוסף בתיק, ולדיסלב מטבייב, תושב העיר בן ה-27, והגיעו יחדיו ליער צרעה - שם הוצא ד' מהרכב והוכה נמרצות על ידי שלושת אלמלח, בלילטי ומטבייב, תוך שהם בועטים בו, חובטים בו באלה ומחשמלים אותו באמצעות מהלום.

שלושה חשודים הואשמו בתקיפה וסחר בסמים בבית שמש. 4 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
תיעוד מעצר אחד הנאשמים בפרשה/דוברות משטרת ישראל

בתום התקיפה, התקשר ד' לאביו והתחנן בפניו שיביא לו 2,000 שקלים, אחרת, לדבריו, "יהיה בלאגן". בהמשך, הוזהר ד' על ידי הנאשמים כי אסור לו לספר על שאירע באותו הערב - אחרת יפגעו בו.

עם קבלת התלונה במשטרת בית שמש בדבר החטיפה והאיומים, נפתחה בחקירה שבמסגרתה נעצר אלמלח. כשהובא לתחנת המשטרה ונתקל באחת החוקרות במקום, איים עליה ואמר: "את יודעת שאנחנו מקפידים עליך". החוקרת שאלה אותו לכוונתו, ואלמלח השיב לה: "את מכניסה אנשים לכלא, את זו שחוקרת אותם ומטפלת בתיק - אולי תעברי למחלק אחר".

נגד אלמלח, בלילטי ומטבייב הוגשו כתבי אישום ובקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים. בתוך כך, במידה ואלמלח ובלילטי יורשעו באישומים המיוחסים להם, השניים יוכרזו כסוחרי סמים.

רפ"ק אביעד בלמס, קצין אח"מ תחנת בית שמש. 4 בספטמבר 2023. באדיבות המצולמים
רפ"ק אביעד בלמס, קצין אח"מ תחנת בית שמש. 4 בספטמבר 2023/באדיבות המצולמים

אלא שכאן החקירה רק מסתעפת. בשיחה עם וואלה! רפ"ק אביעד בלמס, קצין אח"מ תחנת בית שמש, כי עוד לפני כחצי שני נפתח תיק בו נחשד אלמלח בנסיבות דומות. אז, מספר בלמס, גבר התלונן באמצע הלילה כי הוא שוהה בגן סאקר שבירושלים וחושש להגיע לביתו, לאחר שרכש סמים מאלמלח ומחשוד נוסף. "הוא טען שהם הגיעו עם אלה לביתו, דחפו את אשתו, והכו אותו. הוא גם תיאר מקרה אחר, כשלאחר שנתקל בהם ברחוב, הם איימו עליו ש'יגמרו' אותו אם לא ישלם", אמר בלמס.

"כעבור מספר ימים המתלונן החליט לחזור בו ולמשך את התלונה. עם זאת, לאחר שהתיק הוצג בפני הפרקליטות, הוחלט להעמיד אותם לגין גם בגין האירוע הזה".

על התגברות האירועים הפליליים בבית שמש בשנה האחרונה טוען רפ"ק בלמס כי "זו עיר מעורבת שעומדת על כ-170 אלף תושבים, ויש סוגים שונים של פשיעה, החל מעבירות מין והפרות סדר, ועד עבירות של סחיטה, סחר בסמים, התפרצויות וגנבות. ישנן דמויות קבועות ומשפחות מסוימות המוכרת לימ"ר ירושלים, ונגדן אף הוגשו כתבי אישום לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully