וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה תרגלה מלחמה: "נתקוף בגרעין את הדרום - ונכבוש אותו"

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 11:22

פיונגיאנג פירטה באופן חריג את תרחישי העימות שלה, ואמרה כי היא תגיב לכל מתקפה בהתקפה גרעינית על הדרום שתותיר בה "אדמה חרוכה". התמרונים, שכללו שיגורי טילים, נערכו במקביל לתרגיל משותף של סיאול וארה"ב. וושינגטון: יש התקדמות בשיחות בין רוסיה לצפון קוריאה

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה תרגיל שדימה תקיפה גרעינית בשכנתה מדרום, בתגובה לתמרונים של קוריאה הדרומית וארצות הברית שלטענתה הם הכנות למכת מנע גרעינית נגדה. התקשורת הרשמית במדינה פירטה הלילה (חמישי) באופן נדיר כיצד הצפון סבור שתיראה מלחמה עתידית, כולל תגובה גרעינית נגד הדרום לכל התקפה נגדה, ולאחר מכן כיבושו.

בהצהרת המטה הכללי של צבא העם הצפון קוריאני, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, נאמר כי הוא תרגל במהלך הלילה "תקיפות אדמה חרוכה של נשק גרעיני טקטי על מרכזי פיקוד ושדות תעופה מבצעיים גדולים של כנופויות הצבא" הדרום קוריאני.

לפי צבא קוריאה הדרומית, במהלך הלילה, הצפון שיגר שני טילים בליסטיים קצרי טווח לים, שעות אחרי שארצות הברית שלחה מפציצים מסוג B-1B לתרגיל אווירי משותף. בעקבות השיגורים, שהגיעו אחרי ניסיון כושל נוסף של הצפון לשגרר את הלוויין הצבא הראשון שלה לחלל בשבוע שעבר, לשכת הנשיאות בסיאול כינסה דיון ביטחוני.

"ההתנהגות הזו מהווה איום על השלום ועל היציבות לא רק של ארצנו, אלא של האזור והקהילה הבינלאומית כולה, ואי-אפשר לקבל זאת", אמר ראש ממשלת יפן פומיו קישידה לכתבים. במקביל, מזכיר הממשלה שלו הזהיר כי טוקיו תיירט טילים צפון קוריאניים שיחדרו למרחב האווירי שלה.

טילים צפון קוריאנים משוגרים ממקום לא ידוע בצפון קוריאה. 31 באוגוסט 2023. רויטרס
המתיחות בחצי האי גוברת. שיגורים במהלך התרגילים של צפון קוריאה/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, המנהיג קים ג'ונג און צפה ביום שלישי בחלק מהתרגיל שכלל את קציני הפיקוד וחלקים ממטה הצבא כולו, שמטרתו להיערך למלחמה כוללת עם הדרום. לפי הדיווח, התרגיל דימה הדיפה של פלישה פתאומית, ולאחר מכן שיגור התקפת נגד כדי לכבוש את "כל השטח של החצי הדרומי".

עוד דווח כי התרגיל כלל כוחות ארטילריה שונים, תכניות להקמת חזית מאחורי קווי האויב, שיבוש כניסתם של "כוחות מזוינים חיצוניים" לסכסוך, ו"ביצוע תקיפות אינטנסיביות בו-זמנית על מרכזי הפיקוד הצבאיים המרכזיים, הנמלים הצבאיים, שדות התעופה המבצעיים ומטרות צבאיות חשובות אחרות של האויב".

קים הורה לצבאו להגביר את המוכנות למלחמה, תוך שהוא מותח ביקורת על מנהיגי ארצות הברית, דרום קוריאה ויפן. הוא כינה אותם "מנהיגי כנופיות" שמגבירים את הסיכון למלחמה גרעינית באזור.

"אנו מגנים בחריפות את חשיפתו של קים ג'ונג און את כוונתו המפורשת להתקפה צבאית עלינו ובתירוצה בתרגילי ההגנה השנתיים המשולבים של קוריאה הדרומית וארצות הברית, נמסר בהצהרה של משרד האיחוד הדרום קוריאני, האחראי על הנושאים הקשורים בין הקוריאות.

עוד בוואלה!

בצל איומי סין וצפון קוריאה: ארה"ב, יפן ודרום קוריאה הכריזו על ברית "היסטורית"

לכתבה המלאה
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר במרכז ההדרכה של המטה הכללי של צבא העם הקוריאני (KPA) במקום לא ידוע בצפון קוריאה. 31 באוגוסט 2023. רויטרס
מהדק את היחסים עם פוטין. קים ג'ונג און מבקר במרכז פיקוד במהלך התרגיל/רויטרס

השיגורים במהלך הלילה האחרון בוצעו יום לפני שהדרום וארצות הברית יסיימו את התרגילים הצבאיים המשולבים שלהם שנמשכו 11 ימים, שלפי פיונגיאנג הם חזרה למלחמה. פיונגיאנג הבהירה בימים האחרונים כי היא תנסה לשגר שוב לוויין צבאי באוקטובר, בעוד שארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן גינו את השיגור האחרון כפרובוקציה והפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות על המשטר הקומוניסטי להשתמש בטכנולוגיית טילים בליסטיים.

במקביל, המערב מודאג מהקשר המתהדק בין קוריאה הצפונית לרוסיה מאז שהאחרונה פלשה לאוקראינה לפני שנה וחצי. הבית הלבן אמר כי וושינגטון מעריכה שחלה התקדמות בשיחות בין הצדדים על אספקת נשק למוסקבה, וציינה התכתבויות בין קים לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הקרמלין סירב להתייחס לאשר כי את חילופי המכתבים בין המנהיגים, אך הדגיש כי שיתוף הפעולה בין המדינות ימשיך להתרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully