וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהג בנגמ"ש ובוחן טילים: מנהיג צפון קוריאה מגביר את ההכנות למלחמה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 11:17

קים ג'ונג און ממשיך בביקוריו במפעלי נשק, והוא הורה להאיץ את ייצור התחמושת במטרה להשיג "כוח צבאי מכריע". זאת לקראת תחילתם של התרגילים הצבאיים השנתיים של דרום קוריאה וארה"ב, שיהיו הגדולים ביותר אי-פעם

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קרא להגברת ייצור הטילים על מנת להשיג "כוח צבאי מכריע" ולהיערך למלחמה - כך דיווחה הלילה (שני) סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, לקראת תחילתם של התרגילים הצבאיים השנתיים של קוריאה הדרומית ושל ארצות הברית, שבהם רואה פיונגיאנג הכנה למלחמה גרעינית.

על פי התקשורת הרשמית, קים נתן את ההוראה בזמן שביקר ביום שישי ובשבת במפעלי תחמושת אסטרטגיים לייצור טילים טקטיים, משגרי טילים, כלי רכב משוריינים ופגזי ארטילריה. הרודן הצפון קוריאני קיים לאחרונה ביקורים רבים בתעשיות הנשק של ארצו והפציר בכוחותיו להיות ערוכים לעימות חדש בחצי האי הקוריאני, כשבשבוע שעבר הוא הדיח את הרמטכ"ל.

קים ציין "מטרה חשובה להאצה דרמטית" של יכולת ייצור הטילים כדי לעמוד בצרכים לחיזוק והרחבת של יחידות הצבא שבחזית. "איכות ההיערכות למלחמה תלויה בפיתוח תעשיית החימוש, ולמפעל יש אחריות אדירה בהאצת ההכנות למלחמה של צבאנו", אמר המנהיג, לפי התקשורת בארצו.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר במפעל נשק, 14 באוגוסט 2023. רויטרס
קים ג'ונג און בוחן נגמ"ש חדש/רויטרס

בביקור במפעלים אחרים, קים סקר ונהג בכלי רכב משוריין חדש, ושיבח את ההתקדמות שהושגו בשדרוג קווי הייצור של פגזים למערכות שיגור רב-קניות. לדבריו, יש "צורך דחוף מאוד" להגדלה משמעותית של ייצור התחמושת הזו כדי לחזק את יחידות הארטילריה הקדמיות.

"הצבא שלנו חייב להבטיח את כוחו הצבאי המכריע ומוכנות איתנה להתמודד עם כל מלחמה בכל עת, כך שהאויב לא יעז להפעיל כוח, ויושמד אם יעשה זאת", אמר קים, שמחזיק בארסנל גרעיני.

עוד בוואלה!

מנהיג צפון קוריאה הדיח את הרמטכ"ל: "להגביר את ההיערכות למלחמה"

לכתבה המלאה
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר במפעל צבאי, 14 באוגוסט 2023. רויטרס
"הצבא שלנו חייב להבטיח את כוחו הצבאי". קים/רויטרס

במקביל, קוריאה הדרומית וארצות הברית הודיעו היום כי תרגילי הקיץ השנתיים שלהם, המכונים "שומר החירות", יתקיימו בין 21 ל-31 באוגוסט, כדי לשפר את יכולתן להגיב לאיומי הגרעין והטילים המתפתחים מכיוונה של פיונגיאנג. לפי הצבא הדרום קוריאני, התרגילים השנה יהיו הנרחבים ביותר עד היום, בהשתתפות עשרות אלפי חיילים משני הצדדים, כמו גם מכמה מדינות חברות בפיקוד האו"ם.

"התרגילים הם מרכיב חיוני בשמירה על עמדת הגנה משולבת חזקה במקרה חירום, זה הכרחי לחלוטין כדי להגיב לאיום הצבאי הגובר מצפון קוריאה", אמר דובר צבא קוריאה הדרומית, קולונל לי סונג-ג'ון, בתדרוך לכתבים.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר במפעל נשק, 14 באוגוסט 2023. רויטרס
קים בוחן מפעל לייצור טילים/רויטרס

ארצות הברית האשימה את קוריאה הצפונית באספקת נשק לרוסיה עבור מלחמתה באוקראינה, כולל פגזי ארטילריה, רקטות וטילים. שתי המדינות, שחיזקו את שיתוף הפעולה שלהן בשנים האחרונות, הכחישו זאת. בחודש שעבר, מוסקבה שלחה את שר ההגנה שלה לפיונגיאנג, בביקור ראשון מסוגו מאז קריסת ברית המועצות ב-1991.

ביום שישי, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יארח בקמפ דיוויד את מנהיגי קוריאה הדרומית ויפן לפסגה משולשת, שבה הם ידונו בין היתר בשיתוף הפעולה הביטחוני מול קוריאה הצפונית, המלחמה באוקראינה וסוגיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully