וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה הדיח את הרמטכ"ל: "להגביר את ההיערכות למלחמה"

קים ג'ונג און החליף את ראש המטה הכללי שלו והורה להאיץ את ייצור הנשק והאימונים הצבאיים, במהלך ישיבת הוועד הצבאי של המפלגה. במהלך הפגישה, הוא הצביע במפה על סיאול ועל אזורים סמוכים לבירת קוריאה הדרומית, בצל ההסלמה במתיחות מול השכנה מדרום וארה"ב

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הדיח את מפקד הצבא, וקרא להגביר את הכנות לתרחיש של מלחמה, את ייצור הנשק ואת הרחבת התרגילים הצבאיים - כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה כי ראש המטה הכללי, פאק סו-איל, הוחלף אחרי שבעה חודשים בלבד בתפקיד על ידי הגנרל רי יונג-גיל, שר ההגנה לשעבר. היא לא מסרה פרטים נוספים.

רי, שפיקד גם על הכוחות הקונבנציונליים של הצבא הצפון קוריאני, החזיק בעבר גם בתפקיד ראש המטה הכללי. אחרי שהודח מתפקידו ב-2016 הוא נעדר מאירועים רשמיים, ובקוריאה הדרומית דווח כי הוא הוצא להורג. עם זאת, הוא הופיע מחדש כמה חודשים לאחר מכן, כשמונה לתפקיד בכיר אחר.

על פי התקשורת הרשמית, הצעדים שעליהם החליט הרודן הצפון קוריאני עלו במהלך ישיבת הוועדה הצבאית המרכזית של מפלגתו, ולאחר שביקר במפעלי נשק שבהם קרא להגביר את ייצור מנועי טילים, ארטילריה וכלי נשק אחרים. בנוסף לכך, קים קרא לקיים תרגילים צבאיים נוספים כדי לבחון ביעילות את כלי הנשק והציוד החדישים ביותר של המדינה כדי לשמור על כוננות ללחימה בכל עת.

בתמונות שפורסמה סוכנות הידיעות מהפגישה, שדנה בדרכים להרתיע את "אויבי" המדינה, נראה קים מצביע במפה על סיאול ועל אזורים אחרים סביב בירת הדרום.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן נשק במהלך ביקור במפעל לייצור נשק, 6 באוגוסט 2023. רויטרס
שולח מסר לסיאול. קים מצביע על מפה של בירת קוריאה הדרומית בישיבת הוועד הצבאי של המפלגה/רויטרס

צפון קוריאה צפויה לערוך מצעד של כוחות מיליציות ב-9 בספטמבר, לציון יום השנה ה-75 לייסוד הרפובליקה הקומוניסטית, וההכנות אליו עלו במהלך הישיבה של הוועדה הצבאית של המפלגה הקומוניסטית. בצפון קוריאה פועלות מספר רב של קבוצות פרה-צבאיות בנוסף לכוחותיה המזוינים הרשמיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן נשק במהלך ביקור במפעל לייצור נשק, 6 באוגוסט 2023. רויטרס
קים בוחן מכונת יריה במפעל לייצור נשק, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר דווח במדינה כי ביקר קים בכמה מפעלי נשק גדולים, כולל במתקנים לייצור מנועים לטילי שיוט אסטרטגיים, וקרא להגביר את ייצור הנשק. הוא אף תועד יורה בנשק במהלך אחד אותם הביקורים, שנערכו פחות משבועיים מאז שהוא השתתף במצעד צבאי גדול עם בכירים רוסים וסינים. במצעד הוא הציג לראווה את כלי הנשק החדשים ביותר של ארצו, כולל טילים בליסטיים בין-יבשתיים ומל"טים לצורכי ריגול.

ארצות הברית האשימה את קוריאה הצפונית באספקת נשק לרוסיה במלחמתה באוקראינה, כולל פגזי ארטילריה, רקטות וטילים. רוסיה וקוריאה הצפונית מכחישות את הטענות הללו. ארצות הברית וקוריאה הדרומית אמורות לקיים תרגילים צבאיים בין 21 ל-24 באוגוסט, והצפון רואה בהם איום על ביטחונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully