וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בדקירת שוטר בהפגנת "צדק לרפאל" יישלח לבדיקה פסיכיאטרית: "סובל מסכיזופרניה"

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 16:33

בית המשפט האריך את מעצרו של אסרס האבטאמו, שעל פי החשד, דקר שוטר ונמלט. עורך דינו הציג מסמכים שמוכיחים כי הוא לוקה בנפשו, אך נציג המשטרה טען כי הוא היה מודע למעשיו. עוד סיפר נציג המשטרה כי לפני האירוע החשוד איים על האישה שיאנוס אותה

בוידאו: למשטרה אין תיעוד: שוחררו העצורים מההפגנה נגד אישום מקל לדורסת רפאל אדנה/ניב אהרונסון

בית משפט השלום קבע היום (רביעי) כי אסרס האבטאמו, החשוד בדקירת שוטר במהלך הפגנת "צדק לרפאל", יישלח לבדיקה פסיכיאטרית. כמו כן, מעצרו הוארך בשישה ימים. בדיון קיבלה השופטת את הטענה כי האבטאמו, בן ה-23 מחולון, אובחן בעבר כסובל מסכיזופרניה. נציג המשטרה השיב: "החשוד היה מודע למעשיו".

נציג המשטרה אמר בפתח הדיון כי האבטאמו חשוד בדקירת שוטר ובריחה מהמקום בשבוע שעבר. לטענתו, "החשוד הגיע לאירוע ההפגנה אך ורק בכדי לרצוח שוטר". אולם סנגורו של החשוד, עורך הדין בן מעוז, הראה לשופטת מסמכים המוכיחים כי החשוד סובל מסכיזופרניה. בתגובה אמר נציג המשטרה כי "מדובר בחשוד שביצע את מעשיו בתכנון וידע בדיוק מה שהוא הולך לעשות. הרי אחרי שהוא הגיע לזירה הוא דקר את השוטר וברח מהמקום - הוא לא הגיע בשביל למחות".

חשד לדקירת שוטר במהלך הפגנת התמיכה במאבק משפחת הילד שנדרס והופקר. איילון, תל אביב. 23 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
השוטר שנדקר במהלך ההפגנה/ניב אהרונסון

נציג המשטרה סיפר גם כי לפני הדקירה, נעצר האבטאמו לאחר שאיים באונס על עוברת אורח, ובתקיפה על אדם שניסה שעבר במקרה. רק לאחר מעצרו, נחקר החשוד והתגלה כי דקר את השוטר. כמו כן, נמסר כי השוטרים לא היו מודעים לעברו הפסיכיאטרי של החשוד. עו"ד בן מעוז הגיב לטענות השוטרים ומסר כי "לפני שהמשטרה מבצעת כל פעולה בחקירת החשוד, יש לבצע את הבדיקות המתאימות ולבחון את היכולת שלו להיחקר".

"מדובר באירועים חמורים מאוד, בין אם תקיפת השוטר באופן שלא איפשר לו להתגונן וגרם לפציעה חמורה, ובין אם האירוע שבגינו נעצר החשוד כשאיים על עוברת אורח ולאחר מכן תקף את מי שבא על פי החשד לסייע לה במכות נמרצות", אמרה השופטת. "טיב החשדות מחייבים עילת מעצר מסוג 'מסוכנות', וקיימות פעולות חקירה רבות שחשופות לשיבוש". בזמן ההחלטה החשוד הרים את ידיו על אנשי הביטחון באולם וקילל אותם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רפאל אדנה. באדיבות המשפחה
רפאל עדנה/באדיבות המשפחה

אירוע הדקירה התרחש במהלך הפגנות "צדק לרפאל עדנה", הילד בן ה-5 מהעדה האתיופית שנדרס והופקר למוות בנתניה בחודש מאי האחרון. ההפגנות התקיימו בשבוע שעבר בצומת עזריאלי בתל אביב והביאו לחסימת התנועה בכביש איילון למשך כשלוש וחצי שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully