וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוצים: עיריית הרצליה עתרה לבג"ץ וביקשה צו שיכריע מי אחראי על אזור תע"ש

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 14:44

האחראי לפי הצו ידאג לטיהור ונטרול המתחם מחומרי נפץ ותחמושת, שיקום הקרקע, גידור הרמטי, הכנסת סקרי סיכונים והשלמת חקירת זיהומי הקרקע. העירייה: "מדובר בפצצה מתקתקת וסכנה שהתרענו עליה במשך שנים - שבג"ץ יעשה סדר ויכריע בנושא"

שריפה פרצה במתחם תע"ש בהרצליה: בעירייה טוענים מפיצוץ תת-קרקעי, בכבאות מכחישים/כבאות והצלה

עיריית הרצליה עתרה הבוקר (שני) לבג"ץ בנושא קרקעות תע"ש וביקשה צו על תנאי שיכריע מי נושא באחריות למתחם תע"ש נוף ים. האחראי לפי הצו ידאג לטיהור ונטרול המתחם לרבות מחומרי נפץ ותחמושת, שיקום הקרקע, גידור הרמטי, הכנסת סקרי סיכונים והשלמת חקירת זיהומי הקרקע.

העתירה הופנתה אל ממשלת ישראל, משרד ראש הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, רשות המים ונצר השרון.

מנכ"ל העירייה עו"ד אהוד לזר אמר כי מתחם תע"ש הוא פצצה מתקתקת שמהווה סיכון ממשי לכולם. "התרענו בפני הסכנה לאורך שנים", טען. "פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ולא קיבלנו התייחסות. כל משרד מגלגל את האחריות למשרד אחר. לכן, לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לבג"ץ שיכריע וייתן סעד בנושא. אני מקווה מאוד שבג"ץ יפעיל את סמכותו ויורה על הגורמים האחראים לפעול מיידית לתקן את כל הכשלים והסיכונים במתחם".

שריפה באזור תע"ש בהרצליה. 28 ליולי 2023. דוברות כב"ה
מי אחראי על השטח? שריפה באזור תע"ש בהרצליה, יולי/דוברות כב"ה

לפני כשבועיים פיצוץ אירע במפעל תע"ש ברמת השרון - כך עדכנו בכבאות והצלה לישראל שהוסיפו כי במקום אדם נפצע קשה ושניים נפצעו קל. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור דיווחו על הבזק אור גדול שנראה בשמיים. הפצוע הקשה פונה לטיפול רפואי בבית החולים שיבא, השניים האחרים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

עם קבלת הדיווח על הפיצוץ במפעל ת"ש, צוותי כיבוי הוזעקו למקום: "עם הגעת הלוחמים למקום וחבירתם לאנשי הביטחון במפעל נמצאו מספר מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי - הלוחמים תקפו את האש במספר גזרות והשיגו שליטה על הבעירה. לא נדרש חילוץ על ידי כוחות הכיבוי והאירוע מוגדר תחת שליטה ללא מעורבות חומרים מסוכנים", מסרו בכבאות והצלה.

עוד בוואלה!

פיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון, אדם נפצע בינוני-קשה

לכתבה המלאה
שריפה באזור תע"ש בהרצליה. 28 ליולי 2023. דוברות כב"ה
אדם נפצע קל בפיצוץ. שריפה באזור תע"ש בהרצליה, יולי/דוברות כב"ה

בחודש יולי האחרון, פטריית עשן נצפתה בשטח מפעל תע"ש הישן בהרצליה, לאחר ששריפה פרצה במקום. חבלני משטרה וצוותי ניטור שהוזעקו למקום חקרו את נסיבות המקרה, והסירו חשש לדליפת חומרים מסוכנים. בכוחות הכיבוי סיפרו כי מדובר בשריפת קוצים, שטרם התברר מה הגורם לה. בעירייה טענו כי נבדק חשד לפיצוץ תת-קרקעי, אך במערך הכבאות אומרים שאין אינדיקציה לכך.

כמו כן, חודש קודם לכן, אירע פיצוץ באותו המקום שבו פרצה השריפה במפעל הישן בהרצליה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים בין היתר בבני ברק, ראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והרצליה. "החלונות בבית רעדו", אמר תושב גוש דן. בעקבות הפיצוץ, תושבים באזור הקרוב למתקן עזבו את בתיהם מחשש להתפזרות חומרים רעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully