וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת האחיות האמריקניות: המשטרה לא מצליחה לאכן את מכשירי הסלולר של הבנות

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 23:44

במסגרת החיפושים שמנהלת המשטרה אחר שרה וליבה גולדשמידט, בנות ה-12 וה-8, שגדלו אצל אביהן בארה"ב - המשטרה ניסתה לאתרן באמצעות איכון סלולרי, אך ללא הצלחה. האחיות הגיעו לחופשה בארץ עם אימן, ועקבותיהן נעלמו. האב סבור שנחטפו ע"י אמן: "הבטחתי להן שאציל אותן"

בווידאו: המשטרה מרחיבה את החיפושים אחרי בן ה-9 הנעדר מאשקלון/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

המשטרה מנהלת מאז אמש חיפושים אחר שתי ילדות אמריקניות, האחיות שרה גולדשמידט בת ה-12 וליבה גולדשמידט בת ה-8, שעל פי החשד נחטפו על ידי אמן - לוואלה! נודע כי במסגרת המאמצים לאיתורן, המשטרה ניסתה לבצע איכון סלולרי למכשירי הטלפון של הבנות ושל האם, אולם האיכון כשל והן טרם אותרו. "כאילו הן ירדו למחתרת", אמר גורם המצוי בפרטי החקירה.

בשלב זה, טרם התברר מה בדיוק גרם לכישלון האיכון - ייתכן כי המכשירים נותקו או הושמדו. בשלב זה, החקירה מנוהלת על ידי תחנת מעלות במחוז הצפוני שם הוגשה התלונה, בשיתוף תחנת גדרה. אולם מתפרשת לכל רחבי הארץ ובשיתוף מאמצים טכנולוגיים של המטה הארצי.

בימים האחרונים הגיעו הבנות לחופשה בארץ עם אמן, ומיום שני נותק איתן הקשר. אביהן, עופר, חושש שנחטפו על ידי האם. הוריהן של שרה וליבה גרושים, ישראלים לשעבר המתגוררים שנים בארה"ב. עופר הוא אזרח אמריקני, המגדל את הבנות בביתו. האם, טלי, היא אזרחית ישראלית שבית המשפט בפנסילבניה אישר לה לצאת לחופשה עם השתיים בארץ, אך תחת תנאים מיוחדים. בפסק דין מפורט, הורה בית המשפט כי על הבנות להיות בקשר יומיומי עם אביהן, ושלאחר 10 ימי חופשה, הוא יגיע לישראל והן יעברו לרשותו. מקום וזמן העברת הבנות נקבע לאתמול ב-17:00, בתחנת הרכבת האוניברסיטה בתל אביב.

ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023. באדיבות המשפחה
ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023/באדיבות המשפחה

עופר הגיע ארצה ביום חמישי אחר הצהריים, והיה אמור לקבל את הבנות בחזרה לחזקתו במקום המפגש המוסכם בתחנת הרכבת לפני כניסת השבת, אולם זה לא קרה. הוא עשה את השבת אצל קרובי משפחתו בצפון, ללא בנותיו, שבשגרה מתגוררות עמו. "מרוב מחשבות דאגה לא ממש הצלחתי לישון", הוא סיפר על שעבר עליו, "קשה לי לא לדעת איפה הן נמצאות. הן חכמות והבת הגדולה כבר יותר בוגרת ובאופייה מלאת תושייה ואני יודע שהיא תדע מה לעשות חס וחלילה בהתפתחויות לא טובות. אני גם יודע שבטוח היא חושבת עלי וסומכת עלי. כשהיא שלחה לי את הודעות הטקסט שלה אני הבטחתי לה שאם חס ושלום יחטפו אותן אני אציל אותן".

הוא סיפר כי בשגרה בארה"ב הילדות במשמורתו הבלעדית, עם סידורי ראייה לאם. יש אח מבוגר יותר שהאם רשאית לראות רק תחת פיקוח. הוא השתנק כשהוא הוסיף: "עולים לי כל הזמן בראש רגשי אשמה. שאולי לא עשיתי את כל מה שיכולתי לעשות. דווקא עשיתי הרבה אבל, הידיים שלי היו קשורות כי החוק מגביל אותי בהרבה דברים. יש בתי משפט. יש צווים. ופשוט פעלתי על פיהם ועל פי החוק".

"אני מאמין שיש עוד מישהו שעובד איתה", טען האב, "כי אני מכיר אותה ולא מאמין שהייתה מרימה משהו כזה לגמרי לבד. זה גם עולה ממה שהילדה שלי דיווחה. לפי המסרונים, לפי מה שהבת שלי סיפרה, יש עוד גורם בתמונה והוא מי שאומר לה בדיוק מה לעשות. אני מבין שמישהו הסיע אותם לכמה מקומות בגדרה, היכן שהסבתא גרה ולפי מה שאני יודע ביום שהן נעלמו הוא היה אמור לבוא ולאסוף אותן ב-12 בלילה. להבנתי הסבתא שגם היא בתמונה, אמרה לאמא שמה שהיא עושה זה דבר לא טוב ושהיא עוברת על החוק והיה ריב בבית שם".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023/יואב איתיאל

"אני מקווה שהיא תחזיר את הילדים בהקדם האפשרי ושנוכל לדבר בצורה בוגרת ולהמשיך הלאה", הוסיף ופנה ישירות לגרושתו: "אם האמא קוראת עכשיו את הדברים כאן, אני מבקש בכל לשון של בקשה: תחשבי בבקשה על הילדים, לא רק על עכשיו אלא גם על העתיד שלהם ואיך הם מרגישים שיש להם שני הורים שככה מתנהלים. פשוט תיכנסי לראש שלהם ולמחשבות שבטח עוברות להם בראש על איך הם ימשיכו מכאן את החיים שלהם ממצב כזה. בבקשה תפעילי היגיון. בבקשה אל תסבכי את הסיטואציה עוד יותר ממה שהיא". לבנות שלי אני אומר: 'אני אוהב אתכן, ואני עושה הכול כדי להוציא אתכן מהמצב הזה ולהחזיר אתכן לחיים הנורמליים'.

"עופר הוא אדם מאד אופטימי ומאמין", הוסיפה עורכת הדין, לירון אוכמן, שמייצגת את גולדשמידט עם עו"ד שי אוכמן, "חשוב להדגיש שלמרות כל האירועים האחרונים הוא עד הדקה האחרונה רצה להאמין שהבנות תימסרנה לו במועד. זאת למרות שבסביבתו הזהירו אותו. הדאגה גוברת, בין היתר כי מהמשטרה אנחנו לא שומעים על איזו התקדמות משמעותית או איזו התפתחות".

האב עופר יחד עם בנותיו שרה וליבה גולדשמידט. באדיבות המצולמים
האב עופר יחד עם בנותיו שרה וליבה גולדשמידט/באדיבות המצולמים

האב עופר גולדשמידט, ועורכי הדין לירון אוכמן ושי אוכמן קוראים לציבור לסייע: אם מישהו ראה את הבנות מאז יום שני השבוע, או שיש בידיו פרטים העשויים לסייע באיתורן, הוא מתבקש לפנות לתחנת משטרה קרובה או להתקשר 100.

דאגתו של עופר החלה ימים לפני כן. עו"ד לירון אוכמן ועו"ד שי אוכמן, המייצגים אותו, דיווחו לוואלה! שביום בו ניתק הקשר, שרה בת ה-12 כתבה לו שהיא שומעת את אמן אומרת שאינה מתכוונת להחזיר אותן אליו, ושבכוונתה לקנות פאה ולחטוף אותן. שעות לאחר ההתכתבות, הגיעו שוטרים לבית סבתן של הילדות, אמה של טלי, כדי לדרוש בשלומן. לאחר הביקור, שבמהלכו דיברו השוטרים עם האם, מיקומן אבד והקשר הטלפוני עימן נותק. לפי גורם במשטרה, הסבתא, תושבת גדרה, טענה כי גם היא אינה יודעת היכן הן נמצאות.

ההתכתבות בין האב לבתו בת ה-12 החל כשאיחל לה "שבת שלום" בהודעה. זמן קצר לאחר מכן כתבה לו הבת כי האם מנסה לברוח איתן. "היא אומרת שהיא רוצה לקחת אותנו לחופשה", כותבת הבת, "אני חושבת שהיא מנסה לקחת אותנו לאירופה. "היא אומרת שאתה צריך לשמור על הגב שלך", אומרת בת ה-12 לאביה.

לאחר מכן מספרת הבת כי היא שמעה את אימה מדברת עם רב ומאחלת שדברים רעים יקרו לאב. הבת שרה ממשיכה ומספרת כי האמא ניהלה שיחה עם בחור ישראלי, בה סיפרה לו "סיפור רע" על עופר. הבת מוסיפה כי הבחור ענה ש"בישראל כבר היינו הורגים אותו תוך שנייה".

עופר מנסה להרגיע את בתו ואומר לה כי האם לא יכולה לעשות להם כלום, וששום דבר רע לא יקרה. בשיחה האחרונה, כותבת שרה לאביה כי "אמא הולכת לחטוף אותנו!". היא אומרת כי האם מתכננת לקנות פאה עבור תחפושת, לקחת את הילדים לבית של סבתן ומשם לחטוף אותן

האב עופר יחד עם בנותיו שרה וליבה גולדשמידט. באדיבות המצולמים
האב עופר יחד עם בנותיו שרה וליבה גולדשמידט/באדיבות המצולמים
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
"אמא הולכת לחטוף אותנו היום"/יואב איתיאל
הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
"בישראל היינו הורגים אותו בשנייה"/יואב איתיאל

"אנחנו בשיאה של פרשה עצובה בה האם מחזיקה בבנות הקטינות בניגוד לדין, וחוששים לחייהן של הבנות, בשל הנסיבות, אופי ההתפתחות, ניתוק הטלפונים, ההודעות מהבת והרקע בעבר", טענו עורכי דינו של עופר. "האם ניתקה קשר טלפוני, ולמעשה נעלמה יחד עם הבנות בימים האחרונים. היא לא מאפשרת לקטינות ליצור קשר עם האב - בניגוד להחלטת בית המשפט. השעות האחרונות לא פשוטות עבור האב ובני המשפחה, שדואגים מאוד לשלומן של הבנות".

"הוצאנו צו מניעה של הבנות מהארץ, יש החלטה מאתמול מבית המשפט האמריקאי שככל והאם לא מחזירה היום את הבנות, זו תהיה הפרה של פסק הדין. המשטרה בתמונה אך פועלת בקושי רב. גם השגרירות בתמונה, אך אנו בקושי שומעים מהם. אנו שבים ודורשים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה, לאיתור הקטינות והשבתן בשלום לאביהן וזאת בהתאם להחלטות השיפוטיות שהוצגו לה".

במחוז הצפוני של המשטרה מסרו לוואלה! כי בעקבות הוראת בית המשפט בטבריה, הם החלו לנקוט בכל הפעולות לאיתור נעדרים, גם בטרם השתיים הוכרזו ככאלה באופן רשמי. בתוך כך, מי שראה את הבנות מאז יום שני, או שיש בידיו פרטים העשויים לסייע באיתורן, מתבקש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה, או להתקשר למוקד 100.

  • עוד באותו נושא:
  • נעדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully