וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר טירה בהפגנה בקפלן: המדינה החליטה להשאיר אותנו עסוקים בדם

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 22:42

בשבוע שבו נרצחו ארבעה באבו סנאן וחוסל מנכ"ל עיריית טירה, הדובר המרכזי בתל אביב היה ראש העיר טירה מחמוד עבד אלחי. בצעדה מכיכר הבימה השתתפו כ-100 ארונות מתים שייצגו את קורבנות האלימות. ראש העיר טירה: "מי ששם את בן גביר לשמור עלינו, לא רוצה לשמור עלינו"

בוידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/ראובן קסטרו, satview

הפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו הערב (שבת) זה השבוע ה-34. בשבוע שבו נרצחו ארבעה בני אדם באבו סנאן ומנכ"ל עיריית טירה, הנואם המרכזי בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב היה ראש העיר טירה מחמוד עבד אלחי. בנוסף נאמו משה רדמן, מצביעת הליכוד לשעבר מהמחנה הדתי-לאומי הדס מאירי, ונציגת החברה הדרוזית ראניה סלמן. את ההפגנה תנחה פרופ' שקמה ברסלר.

הצעדה שיצאה מכיכר הבימה התקיימה בסימן המחאה על אזלת היד של הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, וכללה כ-100 ארונות קבורה מ"צעדת המתים" שהתקיימה בתל אביב לפני כמה שבועות. במוקד המרכזי של ההפגנה בקפלן שרה את ההמנון הזמרת עדן אלנה שייצגה את ישראל באירוויזיון 2021.

הצעדה מהבימה, שכונתה גם "אזרח סוג מת", יצאה במחאה על "ההפקרות במלחמה בפשיעה בחברה הערבית", שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 156 איש. את הצעדה הובילו הארגונים "האם ראית את האופק לאחרונה?", הפורום הקהילתי העממי הארצי וארגוני מחאה נוספים

״צעדת המתים״ מכיכר הבימה לקפלן, עם ארונות קבורה לפי מספר המתים בחברה הערבית מתחילת השנה. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
"צעדת המתים" במסגרת ההפגנה בתל אביב, 26 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו
ראש עירית טירה עו"ד מאמון עבד אל חי בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ראש העיר טירה מחמוד עבד אלחי בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

בנאומו סיפר ראש עיריית טירה על מנכ"ל העירייה שנרצח. "עבד שלנו נרצח ביום שני. הוא היה בן 55,
דוקטור, בעל של סלוואה, ואבא של חלימה, שיימה ועיישא, ושל עבד ומחמד. הוא עבד איתי 10 שנים,
בשעות היום היה איתי בעירייה, בלילות היה עוזר למשפחות קשות יום, הוא היה איש של אנשים. איש של שלום".

הוא הוסיף: "הוא נרצח מול תחנת המשטרה שהיתה אמורה להגן עלינו, על הרכוש שלנו, על הילדים שלנו על החיים שלנו. ברחובות שלנו זורם דם ומה ממשלת ישראל עושה? מפרקת את המשטרה, עוצרת תקציבים שאמורים להגיע לחינוך, רודפת עסקים מתוקף חוק קמיניץ, לאן אתה מגיע עם הדבר הזה? עשרות אלפי תושבים הולכים לשוק האבטלה. אבטלה משמעותה חיזוק ארגוני הפשיעה. החברה הערבית סובלת מאפליה ומהפקרה לא מהשנה - אבל זאת הממשלה הגרועה ביותר שהיתה כאן! במקום לחזק משטרה - מחלישים. במקום לחזק בתי ספר ומתנסים - מחלישים. במקום לחזק תעסוקה - מחלישים. זאת לא טעות - זאת מדיניות".

עבד אלחי תקף במילים חריפות את הממשלה ואמר: "אתם רוצים להגיד לי שהצבא, השב"כ, המשטרה - לא יכולים לעשות כלום? כאשר רוצה המדינה לתפוס מישהו - היא מגיעה גם לפושעים שמתחבאים בדרום אמריקה, היא יודעת לתפוס עבריינים שברחו לרוסיה ולהעמיד אותם לדין - אבל הם לא יודעים לתפוס ילד שירה ליד תחנת משטרה, כאן בישראל? איך נשמע דבר כזה? המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה: זאת החלטה מכוונת. אני תמיד דיברתי בצורה ממלכתית, מעולם לא התנגשתי עם המדינה - אבל בצער רב אני מבין היום שזאת החלטה - החלטה להשאיר אותנו עסוקים בדם. מי ששם את בן גביר לשמור עלינו - לא רוצה לשמור עלינו".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

משה רדמן ציטט את הצהרת העצמאות של ארצות הברית שבה נאמר: "כל בני-האדם נבראו שווים, שהבורא העניק להם זכויות שאי-אפשר לשלול מהם - הזכות לחיים, לחירות ולרדיפת האושר. כדי להבטיח זכויות אלה מוקמות ממשלות, השואבות את סמכויותיהן הצודקות מהסכמתם של הנשלטים".

רדמן הוסיף: "הטקסט הזה נכתב לפני 247 שנים בהצהרת העצמאות האמריקאית והוא נכון בישראל היום יותר מתמיד. מדינת ישראל נחטפה על ידי ממשלה קיצונית, קנאית, שוביניסטית, מושחתת וגזענית שהסתערה על הדמוקרטיה הישראלית עם אוסף מטורלל של יותר מ-225 חוקים שמטרתם ריסוק מערכת המשפט, פגיעה בזכויות אדם, הדתה וכפיה דתית, פגיעה בתקשורת החופשית וטוהר הבחירות והשחתה של המגזר הציבורי. זו לא נבואה, החוקים האלו כבר על שולחן הכנסת. רק חומת המגן האזרחית שלנו היא שמנעה מהם להוציא את התוכנית הזדונית הזו לפועל ואני לא רוצה לדמיין איך הייתה נראית ישראל כבר היום, אם לא היינו מתעוררים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 26 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

מטה המאבק מסר לקראת ההפגנה: "חברי ממשלת החורבן מקדמים 225 חוקים שיהפכו את ישראל לטורקיה, ובמקביל, ממשיכים את המתקפה נגד מערכת המשפט ובכירי מערכת הביטחון, מסיתים נגד ערבים שביטחונם האישי הופקר, ומעצימים את ההדרה ואי השוויון".

עוד נאמר בהודעה: "ישראל מדממת, הכלכלה קורסת, ובממשלת החורבן ממשיכים לדהור לעבר הפיכת ישראל לדיקטטורה דתית כמו בטורקיה, ולהסית, להדיר, להפקיר ולרמוס את ערך השוויון. זו ממשלה לא לגיטימית ורק מחאה נחושה ולא מתפשרת יכולה להציל את ישראל מפני חורבן בית שלישי". בתוך כך, לקראת ההפגנה, בשל המצב הביטחוני הרגיש, המשטרה ביקשה מהציבור להגביר את ערנותו ולפנות לשוטרים בכל מקרה של חשש לביטחון הציבור.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

מובילי כוח קפלן אמרו לקראת ההפגנה: "הביטחון האישי של אזרחי ואזרחיות בשפל שמועלם לא היה כמותו, ישראל הופכת לטורקיה ונתניהו עסוק בגיבוי למפלגה הכהניסטית. במקום לדאוג לאזרחים והאזרחיות נתניהו דואג לשלום קואליציית חורבן הבית".

בצומת כברי נואם שר הבטחון לשעבר משה בוגי יעלון מול מאות על רקע "מבצר הדמוקרטיה" שאלמונים הרסו בשבוע שעבר ושפעילי המחאה נגד ההפיכה המישטרית בנו היום מחדש. יעלון אמר: "זו התגייסות מול איום פנימי של ממשלה שפועלת בזדון והורסת את מה שנבנה משחר הציונות בדם יזע ודמעות, ממשלה שהתנתקה מהעם, ממשלת חורבן". הוא פנה בדבריו לנתניהו: "בבחירות הסתרת את כוונתך לבצע הפיכה מישטרית, הסתרת את כוונתך לרסק את הרשות השופטת ובראשה את בג"ץ ואת כוונתך לשים את עצמך ואת ממשלתך מעל החוק. בשמונת חדשי כהונת ממשלתך הפכת את ישראל למצורעת בעיני ידידיה בעולם".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
יציאת התהלוכה מכיכר הבימה, 26 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

צעדת מחאת חיפה הערב הובלה על ידי אנשי חיל האוויר ובני משפחותיהם, בראשות הטייסים פרופ' אורי סיון נשיא הטכניון ותא"ל מיל' אסף אגמון. בדבריו ציין אגמון את המופת של אורי אילן, שהתאבד בכלא הסורי כדי לא למסור סודות, ומילותיו האחרונות היו "לא בגדתי", ואת סא"ל אבי לניר שגם הוא סרב למסור את הסודות אליהם נחשף והומת בעינויים בכלא הסורי ע"י חוקריו.

אגמון האשים את מפקדי ובכירי חיל האוויר לשעבר שעדיין שותקים מול כינויים "סרבנים ובוגדים" על ידי גורמים בממשלה.. "איך ייתכן שאתם עומדים מנגד כשנתניהו הורס את צה"ל וחבורתו מחרפת, מגדפת ומשפילה את טובי לוחמיו ומפקדיו?", שאל אגמון. הוא קרא לכל המתנדבים למילואים, למשמר האזרחי, למד"א, לזק"א ולכל גוף ממסדי להשעות לאלתר את התנדבותם ולהתמסר כל כולם לעצירת המהפכה המשפטית.

מאות הפגינו נגד ההפיכה המשפטית כעת בפתח תקווה. חן אריאלי, יו"ר ארגון הנוער הגאה איגי אמרה בהפגנה: "אנחנו כאן כדי להילחם במציאות בה להט"בים חוטפים מכות ברחובות, מציאות בה אסור לי ולזוגתי לאמץ ילדים, מציאות בה אסור לי לשבת בחלק הקדמי של האוטובוס".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חורב, חיפה. 26 באוגוסט 2023. עמרי רוזנברג Omri Rosenberg, אתר רשמי
ההפגנה בחיפה, 26 באוגוסט 2026/אתר רשמי, עמרי רוזנברג Omri Rosenberg
שר הביטחון לשעבר משה יעלון בהפגנה בכברי, 26 באוגוסט 2023. אמיר ירחי, אתר רשמי
בוגי יעלון בצומת כברי, 26 באוגוסט 2023/אתר רשמי, אמיר ירחי

כ-1,800 מפגינים הגיעו זה השבוע ה-34 לארוע המחאה בצומת נהלל שבעמק יזרעאל על פי הערכת המארגנים. בעצרת נשאו דברים האלוף במיל נמרוד שפר, עו"ד עבאס עבאס יזם חברתי ומנכ"ל עמותת אלמנרה, האלוף במיל' אורי שגיא, איש החינוך יפתח גיא והפעילה החברתית תמי שחורי תושבת שלומית.

לימור רגב, ממשתתפות המחאה אמרה: "העמק נחוש לעצור את ההתפוררות המשטר הדמוקרטי. ולכן אנחנו נמצאים כאן כבר 34 שבועות, 8 חודשים, חורף אביב קיץ והנה הגיע כבר הסתיו. והיום - יוזמה יוצאת דופן של נשות העמק - לכתוב ברכות שנה טובה מחזקות לשומרות הסף של המדינה הדמוקרטית. שאנחנו איתן. שלא ישברו, שלא יהססו לקבל את ההחלטות הנכונות".

האלוף שגיא אמר בהפגנה: "בנימין נתניהו, הרמת יד על הסיפור היהודי הציוני המשותף מזה 75 שנה. זה מאבק על זהות המדינה והיכולת לחיות יחדיו ולא רפורמה משפטית. 'אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה'. אביך ז"ל התנגד להקמת המדינה, ואתה מנסה כעת לממש את הרס המדינה. אנחנו בני הציונות המעשית נשים וגברים כאחד, מעבדים האדמה, משרתים בצבא, מפתחים כלכלה, רפואה, מדע וטכנולוגיה, נושאים בנטל עד כה בשקט גם את הסרבנים האמיתיים שאינם עובדים. אבל שליחי מצווה מטעמך מחרפים וכורתים ענפי העץ עליו אנחנו יושבים".

הפגנה בצומת נהלל, 26 באוגוסט 2023. צביקה גולן, אתר רשמי
ההפגנה בצומת נהלל, 26 באוגוסט 2023/אתר רשמי, צביקה גולן

הכבישים שנחסמו בתל אביב לרגל ההפגנה:

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (כולל השיקועים).
  • רמפות גשר השלום לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
  • צומת יגאל אלון - השלום למערב.
  • צומת יגאל אלון-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • צומת השלום-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).
  • צומת השלום-עליית הנוער למזרח.
  • צומת יגאל אלון-השלום לדרום.
  • צומת יגאל אלון-תובל לצפון.
  • צומת יצחק שדה-המסגר לצפון.
  • לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
  • נחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully