וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה נגד אי הפעלתה בשבת: מפגינים אזקו את עצמם לרכבת, שעצרה את פעילותה

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 17:19

המוחים ביצעו את המחאה בנסיעתה האחרונה של הרכבת בתל אביב, וזו נעצרה בתחנת אלנבי, אחת לפני האחרונה. בקרון, הם קיימו קבלת שבת עם שולחן אוכל, יין וחלה. "הממשלה מנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית", מסרו המוחים, "נהיה כאן כל שבוע עד שתהיה רכבת בשבת"

מפגינים אזקו את עצמם בתחנת אליפלט ברכבת הקלה/ברק דור

מפגינים אזקו עצמם לקרונות הרכבת הקלה האחרונה של היום בתל אביב במחאה נגד אי-הפעלתה בשבת, בשבוע השני ברציפות. בעקבות המחאה, מפעילי הרכבת עצרו את נסיעתה בתחנת אלנבי, אחת לפני האחרונה. המפגינים מקיימים ברכבת קבלת שבת עם שולחן אוכל, חלה ויין.

לפי המפגינים, המשטרה מתגברת כוחות במקום ולוחמי יס"מ מונעים ירידה לרציף, כולל מצלמי עיתונות. האורות והמזגן ברכבת כובו, והמוחים שלפו מניפות כדי לנסות להפיג את החום. "ממשלת החורבן פתחה את החוזה חד צדדית ומנסה, בחסות ההפיכה המשטרית, להפוך את ישראל לדיקטטורה דתית שתגביל את חופש התנועה, תעלים נשים ושרק צד אחד יישא בנטל", אמרו המפגינים. "התעוררנו. נהיה כאן כל שבוע עד שתהיה רכבת בשבת".

"שנים שאנחנו חיות בסטטוס קוו שמגביל את חיינו ומחייב אותנו לחיות לפי ערכים לא שלנו. לא עוד", כתבו לקראת המחאה. המפגינים תכננו להתבצר ברכבת בתחנה האחרונה, אליפלט, בדומה לשבוע שעבר. שלושה מהשתתפים במחאה בשישי הקודם נחקרו במשטרה. "ממשלת החורבן פתחה את החוזה חד-צדדית ומנסה להגביל את חופש התנועה בסופי שבוע וחגים ולמנוע מאיתנו התנהלות כלכלית הגיונית ומודרנית, להעמיק את הנטל הכלכלי רק על צד אחד באוכלוסיה, להעלים נשים מהמרחב הציבורי במסווה של התחשבות ורגישות, ולקבע בחקיקה שרק אנחנו, החילונים, ניאלץ לסכן את חיינו למען ביטחוננו".

מפגינים אזקו את עצמם ברכבת הקלה, 25 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים אזקו את עצמם ברכבת הקלה, 25 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

מדובר בשבוע בשני ברציפות בה המוחים עוצרים את פעילות הרכבת, לאחר שבשבוע שעבר אלו סירבו להתפנות מתחנת אליפלט בתל אביב, וכן אזקו עצמם בתוך קרונות הרכבת. לאחר כשעתיים של חסימת התחנה, התפנו מאות הפעילים מרצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully