וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההדתה היא קו אדום": מאות הפגינו נגד סגירת הרכבת הקלה בשבת

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 19:36

מפגינים אזקו את עצמם בתחנת אליפלט ברכבת הקלה/ברק דור

המוני פעילים עלו על הקו האחרון של הרכבת הקלה - וסירבו להתפנות מתחנת אליפלט בתל אביב, זאת במחאה על ההחלטה לא להפעיל את קו הרכבת בשבת. חלקם, אף אזקו עצמם בתוך קרונות הרכבת. "מצער שגם הרכבת הקלה הפכה לעוד מכשיר לכפייה דתית", מסרו מארגני המחאה

לאחר כשעתיים של חסימת תחנת אליפלט בתל אביב, מאות הפעילים שהפגינו במקום התפנו מרצון. המפגינים חסמו את התחנה במחאה על הדרת הנשים בתחבורה הציבורית וההחלטה לא להפעיל את הרכבת בשבת. במסגרת המחאה, מפגינים רבים עלו על הקו האחרון של הרכבת בתחנת קרליבך וירדו בתחנת אליפלט - שם קיימו הפגנה וסירבו להתפנות מהתחנה עד לכניסת השבת, חלקם אף אזקו עצמם בתוך קרונות הרכבת.

בעקבות המחאה, הרכבת הקלה שמגיעה מדרום לא עצרה בתחנת אליפלט. כמו כן, המשטרה הגיעה למקום וסגרה את התחנה, אולם מאז, לא ניסתה לפנות את המפגינים בכוח. השוטרים נכנסו לתוך הקרונות והחלו לבקש מהמפגינים להתפנות - אולם כאמור ללא הצלה. מנגד, מחוץ לתחנת הרכבת התפתחו עימותים בין השוטרים במקום למפגין שנעצר.

עימותים בין המשטרה למפגינים ברכבת הקלה בתל אביב/ללא
מחאה בתחנת אליפלט ברכבת הקלה, 18 באוגוסט 2023. צילום: ברק דור, מערכת וואלה!
מחאה בתחנת אליפלט ברכבת הקלה, 18 באוגוסט 2023/מערכת וואלה!, צילום: ברק דור

בין המוחים, גם פעילים רבים של "החזית הוורודה" שהגיעו עם שלטים שעליהם נכתב: "הברבי הזאת יושבת איפה שבא לה", "הברבי הזאת נוסעת בשבת" ו-"חופשי בארצנו. המפגינים צעקו בין היתר: "חופש תנועה בשבת" ו-"ההדתה היא קו אדום".

מובילי "כוח קפלן" מסרו מוקדם יותר כי "קו מחבר בין הדרת הנשים מעמדות הכוח, לדחיקתן לספסלים האחוריים, להפרדה המגדרית במרחב הציבורי, לאי השויון בנטל ולהשבתת הרכבת בשבת. הכל קשור ומאורגן היטב על ידי הקיצוניים שאוחזים היום בהגה השלטון, המקדמים הפיכה משטרית שתחליש את שומרי הסף, תאפשר פגיעה בזכויות, ולאחריה, תהפוך ישראל לטורקיה. מצער שגם הרכבת הקלה הפכה לעוד מכשיר לכפייה דתית על ציבור ליברלי ענק המשרת בצבא ומשלם מיסים. על כן נתייצב היום ברציפי הרכבת למאבק חשוב וצודק על שחרור הרכבת הקלה וישראל כולה מכפייה דתית קיצונית ומסוכנת. זה הזמן להבהיר לממשלת החורבן שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

מתנועת "בונות אלטרנטיבה", שלוקחת חלק במחאה, נמסר כי "פעילות של תנועת בונות אלטרנטיבה כעת במוקד המחאה ברכבת הקלה בתל אביב - זאת במחאה על הדרת הנשים בתחבורה הציבורית לאחר שחשפו בתחילת השבוע את תקרית הנערות שהתבקשו להתכסות ולעבור לאחורי האוטובוס, פרשה שסחפה אחריה עשרות עדויות נוספות על הדרת נשים באוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully