וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהציבור סבור: הממשלה לא באמת רוצה לטפל בפשיעה בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 9:06

מסקר מעריב עולה כי 46% מהציבור מאמין כי הממשלה לא מטפל כראוי בבעיית הפשיעה במגזר הערבי, ו-70% מהערבים סבורים כי הממשלה כלל לא מעוניינת לטפל בכך. במפת המנדטים - ההתחזקות של גנץ נעצרת, בעוד שהקואליציה מאבדת מנדט לטובת האופוזיציה שעולה ל-66

ארבעה מחוסרי הכרה באירוע ירי בגליל המערבי/מערכת וואלה!

בתום שבוע רווי טרור ומקרי רצח, סקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) קובע כי 46% מהישראלים סבורים כי הממשלה לא באמת רוצה לטפל בנושא פשיעה במגזר הערבי. זאת, בעוד 39% מהישראלים סבורים כי היא רוצה אך לא מצליחה, והנותרים לא יודעים. בנוסף, קיים פער משמעותי בין המשיבים הערבים, ש-70% מהם סבורים שהממשלה לא רוצה בכך - לעומת 40% בלבד מאלו היהודים המחזיקים באותה דעה.

בנוסף, עולה כי 77% מהציבור הישראלי חוששים מזליגה של הפשיעה במגזר הערבי לכלל המדינה. בנושא זה אין הבדל עקרוני בין המשיבים היהודים לאלו הערבים, מלבד חומרת החשש - 59% מהערבים חוששים מאוד, לעומת 37% בלבד מהיהודים.

אוגוסט המדמם בחברה הערבית. מספר מקרי הרצח במגזר הערבי בחודש אוגוסט 2023. נכון ל-23 באוגוסט. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
אוגוסט המדמם בחברה הערבית. מספר מקרי הרצח במגזר הערבי בחודש אוגוסט 2023. נכון ל-23 באוגוסט/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

עוד עולה כי הציבור תולה את התגברות הפשיעה במגזר הערבים בשלוש סיבות עיקריות: תפקוד לא טוב של הממשלה בנושא (28%), אלימות מובנית של החברה הערבית (22%) וחוסר שיתוף פעולה של ההנהגה או הציבור הערבי עם רשויות החוק. רק 11% מהמשיבים סבורים שהבעיה העיקרית היא המשטרה. גם כאן, קיימים הבדלים מובהקים בין המשיבים היהודים לאלו הערבים. 46% מהערבים תולים את האשמה בממשלה, ולאחר מכן בתפקוד המשטרה (18%), ורק 4% מהם חושבים שהחברה הערבית האלימה היא הבעיה.

לעומתם, משיבים יהודים מציבים בראש את היותה של החברה הערבית אלימה (27%) ולאחר מכן את תפקודה הלקוי של הממשלה בנושא (23%). חלוקה לגושים פוליטיים גם כן מראה את ההבדל בין מצביעי מפלגות הקואליציה שתולים את האחריות בחברה ערבית אלימה (36%) ובחוסר שיתוף פעולה של הציבור הערבי ומנהיגיו עם רשויות החוק, לבין מצביעי האופוזיציה שמפנים אצבע מאשימה ברורה כלפי הממשלה (45%).

עוד בוואלה!

18 מקרים, 22 נרצחים: אוגוסט המדמם של החברה הערבית

לכתבה המלאה
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, אתר רשמי
זירת הרצח באבו סנאן, השבוע/אתר רשמי, מד"א

בחלוקת המנדטים, כך עולה מהסקר, נעצרת העלייה של מפלגת המחנה הממלכתי - ויורדת במנדט ל-31 מנדטים. גם הליכוד יורדת במנדט בודד וזוכה ל-27, ואילו יש עתיד מתחזקת במנדט וזוכה ל-15. ש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות עם 10 ו-7 מנדטים בהתאמה. הציונות הדתית וחד"ש-תע"ל מתחזקות שתיהן במדנט בודד לכל אחת - וזוכות ל-6. ישראל ביתנו ורע"ם נותרות יציבות על 5 מנדטים לכל אחת. עוצמה יהודית יורדת במנדט, וזוכה ל-4 בלבד, ומרצ נותרת יציבה על 4 מנדטים. במפה הכוללת, מתחזקת האופוזיציה במנדט וזוכה ל-66 מנדטים, על חשבון הקואליציה שמאבדת אחד וזוכה ל-54 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully