וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 8 נהרג במפולת סלעים בנחל דוד, 8 מטיילים נפצעו

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 14:34

צוות מד"א שהוזעק לזירה סמוך לעין גדי העניק לפצועים, בהם בת 4 שנפצעה בינוני, טיפול רפואי. הם פונו לבית החולים סורוקה במסוק. צוותי חילוץ הגיעו גם הם למקום וכן המפכ"ל. הילד חולץ על ידי הכוחות כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בבטן. בהמשך לא נותר אלא לקבוע מותו

בוידאו: פצועים במפולת סלעים בעין גדי/תיעוד מבצעי מד"א

ילד בן חמש נהרג היום (חמישי) במפולת סלעים בנחל דוד הסמוך לעין גדי. הוא חולץ כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בבטן אך בהמשך לא נותר אלא לקבוע את מותו. באירוע נפצעו עוד שמונה מטיילים נוספים, בהם ילדה בת ארבע במצב בינוני, אישה כבת 40 במצב קל, גבר כבן 40 במצב קל, גבר כבן 20 במצב קל, וילדה בת 12 במצב קל. כמו כן במקום טופלו עוד כמה נפגעי חרדה שהיו עדים לתקרית.

שלושה מסוקים של חיל האוויר עם צוותי חילוץ של יחידת 669 הוזנקו לזירת המפולת שהתרחשה סמוך למפל הגדול. הנפגעים נלכדו בעומק השטח - כך שהכוחות נדרשו ללכת במשך 25 דקות בכדי לחבור אליהם. גם כוחות חילוץ של פיקוד העורף הוזעקו לזירת הנפילה וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור שהוזעקו לזירה סיפרו מדובר בשטח מורכב. "הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע", שחזרו. "הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד בן חמש היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני.

עוד בוואלה!

הנעדרת שחולצה מהשיטפונות: "נסחפנו מהכביש לשטח עקב זרם המים"

לכתבה המלאה
נפגעים במפולת סלעים, נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. תיעוד מבצעי, מד"א
לפחות 9 מטיילים במקום, הזירה היום/מד"א, תיעוד מבצעי

"לחניון הנחל הגיעו ארבעה פצועים נוספים, גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה בת ארבע וילד בן שמונה שנחבלו מהאבנים", המשיכו הפרמדיקים. "הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ושני הגברים מצבם קל. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש".

בשל האירוע כביש 90 נסגר לתנועה בקטע שבין עין גדי למחסום מצוקי דרגות - בשני הכיוונים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי צוות השמורה ויחידת חילוץ טיפלו באירוע ובנפגעים וכן כי נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום.

"היום בבוקר בסביבות השעה 9:30 קיבלנו דיווח על התמוטטות של סלעים בנחל דוד", מסר ליאור לב, סגן מנהל שמורת טבע עין גדי. "הקפצנו ישר את כל כוחות הפקחים, יחידת חילוץ עין גדי, משטרה, צבא וכל הכוחות הרלבנטיים לחילוץ. סרקנו את הנחל, חילצנו ארבעה נפגעים שהועברו לבתי חולים. הנחל כרגע בהמשך סריקות, והנחל סגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully