וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה חריגה בסעודיה: הצפות ורוחות עזות בעיר הקודש מכה

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 17:12

מזג האוויר הסוער בעיר שבה שוכן המקום הקדוש ביותר לאסלאם הוביל לסגירת בתי הספר, ומתפללים מעדו מעוצמת הרוחות. שירותי החיזוי מזהירים מפני המשך הסופות והגשמים. "הכול הפך לשחור מולי"', סיפר אחד התושבים

סופה בעיר מכה, ערב הסעודית/טוויטר

סופות גשמים עזות פוקדות את העיר במכה בערב הסעודית, וגרמו להצפות בעיר. בעקבות מזג האוויר הסוער, בתי ספר במחוז קיימו היום (רביעי) את הלימודים מרחוק אף שמפלס המים מהשיטפונות החל לרדת.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו מתפללים במסגד הגדול בעיר - המקום הקדוש ביותר באסלאם - נסחפים מעוצמת הרוחות, שהפילו מחסומים וכל מה שנקרה בדרכן. בתיעודים אחרים נראו מכוניות שקועות במים, שהציפו את רחובות העיר. במהלך הסערה אתמול, ברק הכה במגדל השעון והאיר את שמי הלילה.

דובר השירות המטאורולוגי הסעודי, חוסיין אל-קחטאני, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי עוצמת הרוחות הגיעה ליותר מ-80 קמ"ש. לדבריו, אלו תנאים דומים לסערה ב-2015 שהפילה מנוף על המסגד הגדול, באסון שבו נספו יותר ממאה בני אדם ומאות אחרים נפצעו. נכון לעכשיו, לא ידוע על נפגעים מהסערה הנוכחית.

סופה בעיר מכה, ערב הסעודית, 22 באוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
עוצמת הרוחות הפילה עוברים ושבים/צילום מסך, טוויטר

השירות הזהיר מפני סופות נוספות היום, שיביאו עמן גשם, רוח ורעמים לאזור מכה ולמקומות אחרים במערב ערב הסעודית, הידועה בחום המדברי שלה - במיוחד בחודשי הקיץ.

עוד בוואלה!

הדרוזים בסוריה במחאה נדירה בשל המשבר הכלכלי: "העם רוצה להפיל את המשטר"

לכתבה המלאה

סופת ברקים מאירה את מגדל השעון בעיר

אבו מיאדה, תושב העיר, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא יצא לקנות סיגריות ודלק "כשהכול הפך לשחור מולי". לדבריו, "איבדתי לפתע שליטה על הרכב. לא יכולתי לראות כלום, אז התחלתי להקשיב לקוראן ברדיו. לא הבנתי מה קורה".

תושב אחר, יוסוף, אמר כי חודש אוגוסט מביא עמו בדרך כלל רוחות חזקות למכה, אך הסופה אתמול הייתה "הגרועה ביותר" שהוא זוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully