וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים בסוריה במחאה נדירה בשל המשבר הכלכלי: "העם רוצה להפיל את המשטר"

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 13:37

הגזירות החדשות שהטיל ממשל אסד הוציאו לרחובות את תושבי מחוז סווידא שבדרום המדינה, שהשמיעו את הסיסמאות המוכרות מתחילת מלחמת האזרחים. בימים האחרונים צנח ערך הלירה, שהגיעה לשפל של 15,500 מול הדולר

הפגנות במעוז הדרוזים בסוריה נגד המשבר הכלכלי/טוויטר

הפגנות נדירות התפשטו בימים האחרונים בקרב הדרוזים בדרום סוריה, במחאה נגד המשבר הכלכלי והמדיניות של משטר אסד שהובילה לעליית מחירים של מוצרי יסוד.

"העם רוצה להפיל את המשטר!", צעקו אתמול מפגינים במחאה גדולה בסווידא, לפי אתר סווידא-24 המזוהה עם פעילים במחוז שנמצא תחת שליטת הממשלה. הסיסמה הזו אפיינה את מחאות "האביב הערבי" ששטפו את האזור, כולל את סוריה, בתחילת העשור הקודם.

בעיירה אחרת במחוז, ילד נשא שלט קרטון שעליו נכתב: "למה ייקרתם את הצ'יפס?".

בשבוע שעבר, הלירה הסורית צנחה לשפל של 15,500 מול הדולר. בתחילת מלחמת האזרחים לפני יותר מ-12 שנה, הדולר היה שווה 47 לירות סוריות, אך הכלכלה הסורית נתונה לסנקציות קשות שמונעות ממנה להשתקם אף שהמשטר החזיר לעצמו את השליטה על רוב שטחי המדינה בסיוע רוסיה, איראן וחיזבאללה.

הפגנות של דרוזים נגד משטר אסד במחוז א-סווידא, סוריה, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
המחוז נותר תחת שליטת המשטר לאורך המלחמה. הפגנות בסווידא, אתמול/רויטרס

סווידא, שבה מתגוררת מרבית האוכלוסייה הדרוזית בסוריה, נותרה תחת שליטת המשטר לאורך כל המלחמה וברובה גם מחוץ לסכסוך. עם זאת, עליית מחירי הדלק בשבוע הציתו גל של הפגנות מצד תושבים שכבר מתקשים להאכיל את משפחותיהם. בשבועות האחרונים נרשמו הפגנות גם בשטחים אחרים שבשליטת משטר אסד, במחוזות החוף של סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא סוריה בשאר אל-אסד בראיון לרשת סקיי ניוז ערביה, 8 באוגוסט 2023. רויטרס
לא מצליח לשקם את הכלכלה. אסד/רויטרס

הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שבסיסו בלונדון, דיווח שההפגנות התפשטו במהלך השבוע האחרון ב-11 ערים, עיירות וכפרים במחוז. לפי הארגון, בכמה אזורים, מוסדות ציבוריים סגרו את שעריהם.

המשטר בסוריה, שדיכא באכזריות את ההפגנות נגדו שהובילו לפרוץ המלחמה ב-2011, לא הגיב בפומבי על המחאות הנוכחיות בסווידא. העיתון הפרו-ממשלתי "אל-ווטן" דיווח אתמול כי מפגינים שיבשו את עבודתם של בנקים, מוסדות ממשלתיים ומאפיות במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully