וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר פסיקת בג"ץ: מסגרות חינוך לילדים אוטיסטים הודיעו על קיצור יום הלימודים

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 20:47

עשרות הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, מכל רחבי הארץ, קיבלו הודעה כי הלימודים יסתיימו ב-16:00 בשל מחסור בכוח אדם. בעקבות ההודעה, פנתה אלו"ט למנכ"ל משרד החינוך ודרשה שימנע זאת: "החלטות עצמאיות מעין אלה נעדרות סמכות ומכאן בטלות מעיקרן"

שר החינוך הנכנס קיש: "משרד החינוך ישנה כיוון"/צילום: ערוץ הכנסת

עשרות הורים לילדים על הרצף האוטיסטי פנו היום (שני) לאגודה הלאומית לילדים אוטיסטים (אלו"ט) בטענה כי קיבלו הודעות ממסגרות החינוך של ילדיהם, לפיהן יום הלימודים יקוצר ויסתיים בשעה 16:00 ואף מוקדם מכך. זאת, לאחר פסיקת בג"ץ נגד החלטת משרד החינוך על המהלך.

מדובר בהורים מכל רחבי הארץ, בין היתר מתל אביב, ירושלים, פתח תקווה, לוד, מודיעין ואשדוד. בבית הספר שושנה דמארי בתל אביב כתבה המנהלת כי "הורים יקרים, כמוכם, גם אנחנו התבשרנו היום על החלטת בג"ץ להשאיר את יום הלימודים עד השעה 16:45. אנו שמחות עם כל צעד שמטיב עם הילדים והילדות שלנו. יחד עם זאת, בבית הספר שלנו יום הלימודים יסתיים בשעה 16:00 לפי סעיף 31 המתיר זאת, בשל מחסור חמור בכוח אדם".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
"איש כטוב בעיניו יקצר". כיתה ריקה, ארכיון/פלאש 90, דוד כהן

בשל כך, פנתה אלו"ט למנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני בדרישה שימנע את קיצור יום הלימודים. "אלו"ט רוחשת כבוד והערכה עמוקים לצוותי החינוך המיוחד ומודעת לקיומו של מחסור בצוותי הוראה במסגרות תקשורת שונות, ואינה מקלה בכך ראש", כתבו בעמותה. "יחד עם זאת, כל עוד לא הוצאו תחת ידי משרד החינוך הנחיות סדורות לשנת הלימודים תשפ"ד, הרי שאין בסמכותן של מסגרות חינוך שונות להחליט על דעת עצמן באשר לאורך יום הלימודים, בבחינת 'איש כטוב בעיניו יקצר'".

"לאור הדברים, נבקשך להנחות את כל גורמי השטח, כי עד שלא תתקבלנה הנחיות רשמיות מטעם משרד החינוך שיבואו בהלימה עם פסיקת בג"ץ, אין לקבל כל החלטות פרטניות-עצמאיות בדבר קיצור יום הלימודים ע"י מסגרות החינוך. החלטות עצמאיות מעין אלה נעדרות סמכות ומכאן בטלות מעיקרן", נכתב במכתב.

אתמול, שופטי בית המשפט העליון ביטלו את החלטת משרד החינוך לקצר את יום הלימודים לילדים על הרצף האוטיסטי. השופטים קבעו כי יש להתחשב בקשיים המיוחדים שהילדים ובני משפחותיהם מתמודדים עמם - כמו גם לקחת בחשבון את העובדה שהחלטת משרד החינוך לקצר את יום הלימודים התקבלה כחודשיים וחצי לפני פתיחתה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully