וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.5 מיליון שקל שכר טרחה מאישה קשת יום: התנהלות יו"ר התנועה לאיכות השלטון נחשפת

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 20:50

בחדשות 12 נחשף כי עו"ד אליעד שרגא גבה סכום שערורייתי מלקוחה שטיפלה באחיה הנכה. בבוררות בינו לבין הלקוחה נקבע ששכר הטרחה חריג בהיקפו. ב"כאן" נחשף ששרגא מחתים את לקוחותיו על הסכמים יקרים, הכוללים סעיף שלפיו טענות כלפי משרדו יתנהלו באופן חסוי מפני הציבור

בווידאו: אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בירושלים ובקיסריה/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא גבה מאישה ערירית וקשת יום שכר טרחה של כמיליון וחצי שקל על טיפול בעיזבון אחיה, כך נחשף היום (שני) בחדשות 12. בכתב בוררות שנערכה במקרה קבעה עו"ד שוש לונדנר שיש "פער ניכר בין התובע, שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל, לבין הנתבעת". על פי הפסיקה, שכר הטרחה הוא חריג בגודלו.

בתאגיד השידור "כאן" נחשף במקביל כי שרגא מחתים את לקוחותיו על הסכמי טרחה יקרים ביותר, ומצרף להסכמים סעיף שלפיו חילוקי דעות שיתגלעו בין הלקוח למשרד "יימסרו אך ורק לבוררות", שתתקיים תחת צו איסור פרסום, בדלתיים סגורות. זאת על מנת שהציבור לא ייחשף להתנהלות של המשרד כלפי הלקוחות. במקרה הנוכחי, שופטת החליטה לדחות את הדרישה שההליך יהיה חסוי מפני הציבור.

דיון בג"צ בעניין חוק יסוד הממשלה העוסק בהסדר נבצרות ראש ממשלה 03 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
עיכב תשלום לעובדים שלא חתמו על החוזה. עו"ד אליעד שרגא/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי הפרטים, שרגא תבע מהלקוחה 1.5 מיליון שקל לאחר שייצג אותה בסכסוך ירושה נגד אחייניה, על נכס שהיא הייתה זכאית למחציתו, אך בשל העובדה שהיא טיפלה באחיה הנכה במסירות, הוא רצה שהיא תירש את כולו.

בפסק הבוררות תקפה עו"ד לונדנר את שרגא בחריפות גם על שכר הטרחה הגבוה ללא צורך, וגם על העובדה שאילץ את לקוחתו לשכור את שירותיו אם תרצה לרכוש נדל"ן בכספי העיזבון. היא קבעה כי צעדים שנקט שרגא נועדו להגדיל את שכר טרחתו ולא להשיג עבור לקוחתו תשואה גבוהה יותר.

בשבוע שעבר נחשפה ב"כאן" התנהלות חריגה של שרגא, שעל פי הפרטים כפה על כלל עובדי התנועה לאיכות השלטון להשתתף בהפגנות בהסכמי העבודה שלהם, ועיכב תשלום לעובדים עד שיסכימו לחתום על החוזה. כמו כן, טענה היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון שהוא פגע בסמכויותיה וביכולתה למלא את תפקידה.

ממשרדו של שרגא נמסר בתגובה לטענות: "מדובר בלקוחה שקיבלה מהמשרד שירותים משפטיים וייצוג משפטי באינספור הליכים, ובמאות שעות עבודה, במשך שש שנים ברציפות, ללא ששילמה אגורה אחת שכר טרחה. לאחר שזכינו בפסק דין שהניב לה מיליוני שקלים - ניסתה לחמוק מתשלום שכר הטרחה עליו התחייבה בהסכם. לא מדובר באישה קשת יום כפי המתואר - אלא אישה שגרה בווילת יוקרה בצפון תל אביב. לא בכדי, הבוררת קיבלה את כל טענות המשרד והכריעה כי עורכי הדין הרבים שפעלו למענה במשך שש שנים זכאים לקבל את שכר הטרחה בעבור עבודתם". עוד נמסר מטעמו של שרגא כי "בשולי הדברים, תזמון הפרסום אינו מפתיע, לנוכח הקרבה לדיון התקדימי וההיסטורי בבג"ץ בעניין עילת הסבירות אותו מוביל עו"ד אליעד שרגא בכובעו כיו"ר התנועה לאיכות השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully