וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור המדממת בוחרת נשיא חדש, ומקווה לשים קץ למעגל האלימות

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 15:07

אחרי ההתנקשות באחד המועמדים, אזרחי המדינה הדרום אמריקנית יצביעו תחת אבטחה של 100 אלף חיילים ושוטרים. המועמדת המובילה היא ממפלגתו של הנשיא לשעבר רפאל קוראה. "הנשיא החדש חייב להציע דברים אמיתיים, ולא רק מילים"

תיעוד: מועמד לנשיאות אקוודור נורה בתום כנס פוליטי/טוויטר

אזרחי אקוודור הולכים היום (ראשון) לקלפיות כדי לבחור נשיא חדש ונציגים לפרלמנט, בתקווה שהם יצליחו להוציא את המדינה ממעגל האלימות והמשבר הכלכלי, בסופו של קמפיין שהתאפיין בשפיכות דמים וחיסול של אחד המועמדים.

המועמדים הבטיחו להילחם בשיעורי הפשיעה המזנקים, שלהם אחראים לפי הממשלה כנופיות הסמים, ולשפר את הכלכלה המדשדשת, שהובילה לזינוק בשיעורי האבטלה וההגירה.

המלחמה בפשיעה עלתה לראש סדר היום מאז ההתנקשות במועמד פרננדו וייויסנסיו, עיתונאי לשעבר ולוחם בשחיתות, בתום עצרת פוליטית בתחילת החודש. שישה חשודים, כולם אזרחי קולומביה שלטענת המשטרה חברים בארגוני פשיעה, נעצרו בחשד למעורבות בהתנקשות. חשוד נוסף נהרג בחילופי אש.

מועמדים אחרים דיווחו על מעשי אלימות נגדם, אף שכמה מקרים המשטרה אמרה כי היא לא הופנתה ישירות נגדם. "אני כל כך מתביישת שהמדינה הולכת בדרך הזו ומתדרדרת בגלל ממשלות גרועות", אמרה מוניקה ברבה בת ה-47, התומכת במפלגתו של הנשיא לשעבר רפאל קוראה.

חייל שומר על קלפיות לקראת הבחירות לנשיאות בקיטו, אקוודור, 19 באוגוסט 2023. רויטרס
חייל שומר על קלפיות לקראת הבחירות לנשיאות בקיטו, אתמול/רויטרס

לואיסה גונזלס, בת טיפוחיו של קוראה, הובילה בסקרים לפני הרצח של וייויסנסיו עם כ-30% תמיכה. היא הבטיחה לשחרר 2.5 מיליארד דולר לטובת חיזוק הכלכלה המקומית, כמו גם לחדש את התכניות הסוציאליות שהעביר קוראה במהלך שלטונו בן העשור. מאז, הוא הורשע בהעדרו בשחיתות ומתגורר בבלגיה.

מנגד, המועמד השמרני אוטו זוננהולצנר הקשיח את הרטוריקה שלו מאז ההתנקשות, והבטיח כי תחת ממשלתו, המשטרה תירה במקום בפושעים אלימים. יאן טופיץ', שרץ על קמפיין של חוק וסדר וטוען שהיה חבר בלגיון הצרפתי, הבטיח לפתור את הבעיות הביטחוניות דבר ראשון.

יאקו פרז, מועמד ילידי, הבטיח לבטל רשיונות כריה שלא עומדים בקנה אחד עם התקנות הסביבתיות והחברתיות, וביקש מנושיה של אקוודור מרווח נשימה כלכלי.

עוד בוואלה!

עוד רצח פוליטי באקוודור: חמושים על אופנוע ירו במנהיג מפלגה מקומי

לכתבה המלאה
המועמדת לנשיאות אקוודור לואיסה גונזלס בעצרת בחירות בקיטו, 16 באוגוסט 2023. רויטרס
הובילה בסקרים לפני הרצח. לואיסה גונזלס בעצרת בחירות בקיטו, בשבוע שעבר/רויטרס

"הנשיא החדש חייב להציע דברים אמיתיים, ולא רק מילים", אמר הסטודנט מנלי לוג בן ה-18, שיצביע עבור מפלגתו של וייויסנסיו. "המדינה שלנו סובלת ממשבר כלכלי ומכל כך הרבה פשע. אנחנו צריכים יותר הזדמנויות עבור הצעירים, אנחנו לא רוצים להגר".

כריסטיאן זוריטה, שהחליף את וייויסנסיו, הבטיח לצייד את המשטרה באמצעים טובים יותר ולאמץ שיטות מודיעיניות כדי להילחם בפשיעה, לקבל הלוואות בינלאומיות ולהרחיב את תכניות הרווחה. תמונתו ושמו של וייויסנסיו יופיעו על פתקי ההצבעה, שהודפסו לפני ההתנקשות.

המועמד לנשיאות אקוודור אוטו זוננהולצנר בעצרת בגואיאקיל, 17 באוגוסט 2023. רויטרס
הקשיח את הרטוריקה שלו מאז ההתנקשות. זוננהולצנר בעצרת בגואיאקיל, בשבוע שעבר/רויטרס

אזרחי אקוודור יצביעו היום גם בשני משאלי עם סביבתיים - שצפויים לעבור שניהם - על איסור כרייה ביער סמוך לבירה קיטו ופיתוח שדה נפט באמזונס.

13 מיליון מצביעים יבחרו גם 137 חברים לאסיפה הלאומית. ההצבעה היא חובה לבני 18 עד 65, והרשויות אמרו כי 100 אלף שוטרים וחיילים יאבטחו את הקלפיות. על מנת להימנע מסיבוב שני ב-15 באוקטובר, מועמד צריך לזכות ב-50% מהקולות, או ב-40% אם הוא מקדים ב-10% את יריבו הקרוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully