וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רצח פוליטי באקוודור: חמושים על אופנוע ירו במנהיג מפלגה מקומי

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 8:43

פדרו בריונס, שעמד בראש מפלגת שמאל באזמרלדס שבצפון המדינה, נורה למוות סמוך לביתו על ידי אלמונים. מדובר ברצח פוליטי שלישי בתוך שבועות בודדים במדינה, כולל של מועמד לנשיאות, ימים ספורים לפני הבחירות שבמרכזן עומדת האלימות המשתוללת

תיעוד: מועמד לנשיאות אקוודור נורה בתום כנס פוליטי/טוויטר

חמושים ירו למוות מנהיג מקומי של מפלגת שמאל באקוודור, ברצח פוליטי שלישי שמזעזע את המדינה בתוך שבועות בודדים, וימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות. פדרו בריונס, מנהיג מפלגת המהפכה האזרחית במחוז אזמרלדס שבצפון המדינה, נרצח בסמוך לביתו על ידי אלמונים שהיו רכובים על אופנוע.

בריונס נרצח ימים אחרי ההתנקשות המטלטלת במועמד לנשיאות פרננדו וייויסנסיו, שנרצח לאור יום בצאתו מכנס בחירות בבירה קיטו. הוא היה בעל עמדות תקיפות נגד השחיתות והפשע המאורגן, וימים לפני חיסולו הוא ספג איומים ממנהיג של כנופיית פשע שמוחזק במאסר.

ב-26 ביולי, נרצח ראש עיריית מנטה, העיר השלישית בגודלה באקוודור, שנבחר לכהונה נוספת במאי.
"אקוודור חווה את התקופה המדממת ביותר שלה", אמרה לואיסה גונזלס, מועמדת המפלגה בבחירות לנשיאות שלפי הסקרים היא בעלת הסיכויים הטובים ביותר לניצחון. "אני שולחת חיבוק מכל הלב למשפחתו של עמיתי פדרו בריונס, שנפל בידי האלימות", הוסיפה גונזלס, החברה במפלגתו של הנשיא לשעבר רפאל קוראה.

המועמד לנשיאות פרננדו וילאוויסנסיו באירוע בחירות בקיטו, אקוודור, 9 באוגוסט 2023. רויטרס
נרצח לאור יום כשיצא מכנס בחירות בקיטו. וייויסנסיו/רויטרס

אלפי אנשים נהרגו באקוודור בשלוש השנים האחרונות בצל הפיכתה של המדינה למוקד מרכזי לסחר לסמים, כשכנופיות מקומיות נעזרו בקרטלים כדי להשתלט על הרחובות, בתי הכלא ונתיבי סחר בסמים. מצב הפשיעה והאלימות הוא הסוגייה המרכזית לקראת הבחירות ביום ראשון.

ביום שבת, הרשויות העבירו את אחד ממנהיגי הכנופיות החזקות במדינה, לוס צ'ונרוס, למתקן כליאה מקסימלי. וייויסנסיו האשים את הקבוצה ואת מנהיגה, חוזה אדולפו מסיאס, המכונה "פיטו", באיומים על חייו ועל הקמפיין שלו, ימים לפני ההתנקשות. הוא טען כי פיטו, שהעברתו למתחם מאובטח יותר בבית הכלא שבו שהה בוצעה בידי 4,000 חיילים ושוטרים, קשור לקרטל המקסיקני סינלואה.

בתגובה להעברתו של מנהיג הכנופיה, אסירים מחו ותלו שלטים בדרישה להחזרתו של מסיאס לאותו מתקן, שמחוצה לו הפגינו תומכיו של פיטו אל מול אבטחה כבדה.

עוד בוואלה!

באבטחת אלפי חיילים: מנהיג כנופייה שאיים על המועמד שנרצח באקוודור הועבר לכלא שמור

לכתבה המלאה
כוחות חמושים של אקוודור בפשיטה בכלא גוויאקיל, אקוודור, 12 באוגוסט 2023. רויטרס
כוחות ביטחון שהשתתפו בהעברת מנהיג הכנופיה "פיטו" מהכלא, שבת/רויטרס

הרשויות באקוודור עדיין לא חשפו את המניע האפשרי להתנקשות בווייויסנסיו, שזכתה לגינויים נרחבים בעולם. שישה קולומביאנים מוחזקים במעצר במסגרת החקירה, שלה מסייע גם ה-FBI האמריקני.

לפי המשטרה, בחצי הראשון של השנה נרשמו 3,568 מקרי מוות אלימים, בהשוואה ל-2,042 שדווחו בתקופה המקבילה ב-2022. שנה זו הסתיימה עם 4,600 מקרי מוות אלימים, שיא של כל הזמן, ופי שניים מהמספר הכולל ב-2021.

  • עוד באותו נושא:
  • אקוודור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully