וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים מחוץ לביתה של מירי רגב: "אין רכבת קלה בשבת? לך תהיה שבת קשה"

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 11:22

יממה לאחר פתיחת הקו האדום, המפגינים הגיעו לביתה של שרת התחבורה ראש העין במחאה על אי-הפעלת הרכבת בשבת. ערן תושב יפו, שהגיע להפגין: "החלטה אנטי-חברתית שפוגעת בצעירים, בחלשים, בעניים ובפריפריה"

מפגינים נגד אי הפעלת הרכבת הקלה בשבת מחוץ לביתה של מירי רגב/אתר רשמי

מאות מפגינים הגיעו היום (שבת) להפגין מחוץ לביתה של שרת התחבורה מירי רגב, במחאה על כך שהרכבת הקלה אינה פועלת בשבת. המפגינים הגיעו אל ביתה של רגב בראש העין ביום ההשבתה הראשון של הרכבת, שהחלה לפעול רק אתמול. "אם לנו לא תהיה רכבת קלה בשבת, לך תהיה שבת קשה".

המפגינים קראו "בוקר טוב מירי רגב לנו אין נהג ורכב", "למה לא כל יום - קלה?", "ישראל זה לא איראן ולכן אנחנו כאן" וצעקו "דור שלם דורש רכבת קלה בשבת".

ערן ניסן, תושב יפו הדורש את הפעלת הרכבת הקלה, אמר כי "ההחלטה להשבית את התחבורה הציבורית בשבת היא החלטה אנטי-חברתית שפוגעת בצעירים, בחלשים, בעניים ובפריפריה". ניסן, המשמש גם כמנכ"ל מחזקים, הוסיף כי "תחבורה ציבורית איכותית היא זכות יסוד חברתית, ואנחנו לא נוותר עד שתהיה פה ממשלה ומדינה שדואגת לכל האזרחים - ללא יוצאים מן הכלל".

בהפגנה השתתפו נציגים ממועצות העיר בערים הליברליות דרכן עוברת הרכבת הקלה, כמו סגנית ראש העיר תל אביב, מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה. בהפגנה משתתף גם סגן ראש העיר ראש העין עומר שכטר.

מפגינים על אי הפעלת הרכבת הקלה בשבת מחוץ לביתה של מירי רגב בראש העין
19.8.23. -, אתר רשמי
ההפגנה מחוץ לביתה של רגב, היום/אתר רשמי, -

לאחרונה התעוררה שוב המחאה נגד אי הפעלת הקו האדום בסופי שבוע, כמו יתר התחבורה הציבורית. מעבר להיתכנות הפוליטית הנמוכה שההחלטה תשתנה - השינוי ידרוש התאמות תשתית, רכש רכבות נוספות ותוספת כוח אדם.

לפיכך, הקו האדום יפסיק לפעול בימי שישי לפני קווי האוטובוסים, ויחזור לפעילות במוצאי שבת אחריהם - בשירות מוגבל מאוד. גם עכשיו, בשעון הקיץ כשהשבת נכנסת אחרי השעה 19:00, הקווים שנוסעים מזרחה מפתח תקווה יוציאו רכבות אחרונות בשעה 15:19 מתחנה מרכזית וב-15:49 מקריית אריה. מקוממיות תצא רכבת אחרונה ב-16:06. במוצאי שבת יצאו רכבות ראשונות ב-21:30 משתי תחנות פתח תקווה, וב-21:42 מאליפלט - ובכל כיוון יופעלו רק 2 רכבות, בהפרש של 45 דקות, כאילו הייתה זו רכבת ישראל ולא קו עירוני תדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully