וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מחצית מהציבור חושש שהממשלה תפגע באורח חייו, ורובו תומך בהפעלת הרכבת הקלה בשבת

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 9:57

מסקר "מעריב" שפורסם הבוקר עולה כי רוב הישראלים חושבים שיש להפעיל את הקו האדום בשבתות במתכונת מצומצמת ומבלי לעצור בתחנות בני ברק. בשאלת חלוקת המנדטים, כך עולה מהסקר, גנץ מתחזק בשני מנדטים - אחד על חשבון יש עתיד, ומפלגת המחאה נחלשת | חלוקת המנדטים המלאה

נתניהו: "כולם יוכלו לנסוע ברכבת הקלה - גם אלה שמתנגדים לנו"/יותם רונן

לאחר טקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה שנערך אתמול, והיעדרותו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, כמחאה על ההחלטה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת - סקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי 60% מהציבור הישראלי תומך בהפעלת הרכבת הקלה בשבתות במתכונת מצומצמת ומבלי לעצור בתחנות בני ברק, 35% מתנגדים ו-5% חסרי דעה.

עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר - ראש מכון "לזר מחקרים", כי מחצית מהציבור הישראלי חושש מכך שפעולותיה של הממשלה הנוכחית עשויות לפגוע באורח חייו לעומת 44% שלא חוששים, והיתר שאינם בטוחים. 72% מהציבור החילוני הביע חשש, לעומת 86% מהציבור החרדי שלא חשש כלל.

בחלוקת המנדטים, כך עולה מהסקר, מפלגת המחנה הממלכתי שוב מתחזקת בסקר הנוכחי ועולה בשני מנדטים ל-31. מנגד הליכוד נשארת על 28 ואילו יש עתיד יורדת במנדט ל-15 מושבים בלבד. כמו כן, הסקר בדק איך תשפיע הקמת מפלגת מחאה על חלוקת המנדטים. מפלגת מחאה, אם תקום כזו, עומדת השבוע על 10 מנדטים, לעומת 11 בסקר הקודם. הם מגיעים גם הפעם בעיקר מיש עתיד שיורדת ל-12 ומהמחנה הממלכתי שמגיעה במצב כזה ל-26 מושבים בלבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, מירי רגב,  ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ', ,השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, מירי רגב, ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ', ,השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

חלוקת המנדטים

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, כך עולה מהסקר, מפלגת המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, מתחזקת בשני מנדטים ועומדת על 31 מושבים. מפלגת הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, שומרת על כוחה עם 28 מנדטים. מנגד, מפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, מאבדת מנדט ומקבלת השבוע 15 מושבים בלבד. מפלגת ש"ס, בראשות אריה דרעי, מתחזקת במנדט ועומדת על 10 מושבים ואילו יהדות התורה, בראשות יצחק גולדקנופף, שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי מפלגות הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ומרצ שכרגע אין בראשה יו"ר, מאבדות כל אחת מנדט אחד ועומדות על 5, 5 ו-4 מנדטים בהתאמה. המפלגות הערביות לעומת זאת, רע"מ בראשות מנסור עבאס וחדש תעל בראשות איימן עודה, שומרות על כוחן וזוכות כל אחת בחמישה מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, מתחזקת במנדט אחד ועומדת על 5 מושבים. בל"ד ומפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, עדיין לא עוברות את אחוז החסימה.

לפיכך, בחלוקת הגושים גוש האופוזיציה נחלש במנדט אך עדיין שומר על רוב של 65 מושבים, לעומת גוש הקואליציה שמתחזק במנדט, ועומד על 55 מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully