וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעקות מחאה ברקע נאום נתניהו: "כולם יוכלו לנסוע ברכבת - גם המתנגדים לנו"

17.8.2023 / 18:15

המשטרה חוסמת צירים ראשיים עבור שיירת רה"מ, לאור טקס החנוכה של הקו האדום. עשרות מפגינים התאספו במוקדים בהם נתניהו עבר, שם הוצבה מכת"זית. רגב הודתה לכל ראשי הערים בהן עוברת הרכבת - חוץ מלחולדאי, שלא הגיע לטקס "בגלל פוליטיקה קטנה", לדבריה

נתניהו: "כולם יוכלו לנסוע ברכבת הקלה - גם אלה שמתנגדים לנו"/יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) לטקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה, בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר האנרגיה ישראל כ"ץ. ברקע, מחוץ לאוהל שבו נערך טקס גזירת הסרט, נשמעים קולות מאות המפגינים שצועקים מבחוץ קריאות נגד הממשלה.

ברקע קריאות המחאה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים, ואמר: "אני נרגש מאוד מאוד. אנחנו נמצאים בפתח תקווה. אמי נולדה כאן לפני מאה שנים. היו פה פרדסים. ותראו איפה אנחנו היום. אנחנו מממשים היום, ביום היסטורי, את חזון התחבורה לישראל. הייתה כאן התנגדות, אנשים שאמרו שהרכבת לא תכסה את עצמה, אנשים לא יבואו. ציטטתי את הרצל שבחזונו היה תמיד הרעיון של מדינה מרושתת ברכבות מחושמלות. הוא אמר הרכבת מעוררת את הרצון לנסוע, מרבה את העוברים והשבים - ההיצע מעודד את הביקוש".

"בסוף אתה מגיע לעיר ואתה נעצר", הוסיף נתניהו, "לא עוד! לא נעצרים, נכנסים ומתחברים ישר בקישוריות מופלאה לרכבת הקלה. רשת אחת שמשרתת את אזרחי ישראל. את כולם. כל האזרחים, אלה שתומכים בנו אלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת. הבטחנו לחבר בין המדינות. זה בדרך. אחד הפירות של הסכמי אברהם וזה יהיה פרי ההסכמים הבאים שנביא - מהפכה תחבורתית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ,השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
נתניהו בטקס החניכה: "פרי ההסכמים הבאים שנביא - מהפכה תחבורתית"/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, שרת התחבורה מירי רגב , שר התחבורה לשעבר ישראל כץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' משיקים את הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
טקס חנוכת הרכבת הקלה/ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים על נסיעתו של רה"מ בנימין נתניהו ברכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
כוחות משטרה ומפגינים בהשקת הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

נתניהו הודה לשרת התחבורה המכהנת, מירי רגב, לקודמה בתפקיד, השר ישראל כ"ץ, והוסיף: "מודה לשותפים, לחזון, ללהט. עזרתם להתגבר על הקשיים. תמיד יש מכשולים, כשאנשים אמרו לנו חלקם מאחורינו כאן לא לפתוח את הכלכלה פתחנו והצלחנו, לא להוציא את הגז מהאדמה והוצאנו, לא לבנות את הגדר במצרים, שאי אפשר להשיג שלום עם מדינות ערב בלי לפתור את הפלסטינים, ונפתור גם את הפלסטינים - עשינו הכל. הצלחה גדולה למדינת ישראל, יום חג".

בעקבות טקס חניכת הקו האדום, משעות הבוקר המשטרה מבצעת חסימות לסירוגין של צירים מרכזיים באזור - שיבושי התנועה צפויים להימשך עד השעה 16:00. לפני הגעתו ובמהלך ההכנות נרשמו הפגנות בהשתתפות עשרות בני אדם ביפו ופתח תקווה, שם המשטרה הציבה מכת"זית.

בעקבות החסימות שנמשכו שעות ארוכות, תושבים באזור הלינו על שיבושי התנועה. באחד המקרים, תורים של שמונה ילדים המטופלים במרפאת כללית לב ביפו בוטלו לאחר שהרופאה לא הצליחה להגיע בעקבות החסימות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, שרת התחבורה מירי רגב , שר האנרגיה ישראל כץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהשקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
נתניהו מחזיק דגם של הרכבת הקלה/ראובן קסטרו
פרשי משטרה ממתינים למוחים על נסיעתו של רה"מ בנימין נתניהו ברכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
כוחות משטרה ומפגינים בהשקת הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

גם שרת התחבורה, מירי רגב, נאמה במהלך הטקס: "זהו יום היסטורי - רכבת קלה במטרופולין דן. דווקא בימים של שיח על פילוג, הקו החדש מלמד אותנו שניתן לחבר ולגשר על השונה, בין תושבי בני ברק לתל אביב, שכונות בת ים למגדלי רמת גן. קו אדום עם גוונים שונים שישפיע ישירות על מיליוני אזרחים".

השרה רגב, רמזה בדבריה להפגנות שנשמעות מחוץ לטקס, ואמרה: "אדוני ראש הממשלה, אין לך מושג איזה הכרת הטוב יש לחלק מתושבי תל אביב והמרכז - חיכו לי עם זמבורות, ראיתי את ההתרגשות שלהם בעיניים. רק לפני שבועיים השקנו יחד את התכנית לחיבור מדינת ישראל. מקריית שמונה ועד אילת. מציאות שתשנה חיים. שתצמצם פערים בין הפריפריה למרכז - רכבת זו תבטל את מושג הפריפריה".

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, שנכח לצד שרי הממשלה וראשי רשויות נוספים מאזור גוש דן בטקס פתיחת הקו האדום מסר כי "זוהי בשורה נפלאה ויום מכונן בתולדות התחבורה בישראל ובמיוחד אצלנו בקריה. מחר, תתחיל הרכבת הקלה לשרת את הציבור ולחבר את קריית אונו למטרופולין דן, במהירות, בפשטות ובמחיר שווה לכל נפש. התכוננו להשאיר את הרכב הפרטי בבית. העתיד כבר כאן!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, מירי רגב,  ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ', ,השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
"חיכו לי עם זמבורות", רגב/ראובן קסטרו

רגב התייחסה בנאומה גם להיעדרו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שבחר לא להגיע לטקס ואמרה: "התקשרתי באופן אישי והזמנתי את ראשי הרשויות, חברי רמי (ראש עיריית פתח תקווה) הודיע שלא יוכל להגיע - אבל אחד לא הגיע בגלל פוליטיקה קטנה".

חולדאי הודיע אתמול בחשבון הטוויטר שלו שיעדר מטקס חנוכת הרכבת כמחאה על ההחלטה לא להפעילה בשבת: "הבוקר צלצלה שרת התחבורה והזמינה אותי טלפונית להשתתף בטקס חנוכת הקו האדום. לא אגיע לטקס - זו המחאה שלי. פתיחת הרכבת היא אירוע היסטורי וחשוב, אירוע שחיכיתי 23 שנים שיקרה, זו באמת התרגשות גדולה. לא אחמיץ ואגיע לנסיעה ביום שישי עם הנוסעים הראשונים - חזון שהפך למציאות. כמי שמקדם תחבורה בסופי שבוע, אני אומר כבר זמן רב - הרכת הקלה חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע, כך ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully