וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול נוסף באופוזיציה לממשלת אחדות: "אין פתרון טוב יותר"

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 15:22

ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי קרא להקים ממשלה עם הליכוד לשנתיים, לאחריהן נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים. הוא הבהיר כי אינו מאמין שתרחיש כזה אפשרי, אך כתב: "אם מספיק אנשים יבקשו, אולי יש סיכוי". גנץ מתנגד לרעיון, וגורמים בסביבתו דחו אותו: "המתווה לא תואם עמו"

בווידאו: שר הביטחון יואב גלנט בשיחות גם עם יאיר לפיד ובני גנץ/טל שלו

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי קרא היום (חמישי) להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, שבראשה יעמוד בנימין נתניהו. לפי הצעתו, הממשלה, שתישען על הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד, תכהן שנתיים, שבסיומן נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים וישראל תלך לבחירות.

ככלל, עמדת המחנה הממלכתי ויו"ר המפלגה בני גנץ מתנגדת לכניסה לממשלה עם נתניהו. גורמים בסביבת גנץ הגיבו לדברים ומסרו כי "'מתווה כהנא' לא תואם עם יו"ר המפלגה וזה על דעתו בלבד. בכל אופן אנחנו לא דיקטטורה, יש לכל אחד את דעתו האישית וזה בסדר גמור. עמדה קובעת יש אחת והיא זו של יו"ר המפלגה".

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
"מי יודע, אולי יהיה סיכוי". כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

גנץ אמר בשבועות האחרונים כי אין היתכנות לכניסה לממשלת אחדות וכי אם נתניהו יביא הסכם שלום עם סעודיה, המחנה הממלכתי תתמוך בו מבחוץ. מדובר בקריאה השנייה השבוע מתוך האופוזיציה לבחינת ממשלת אחדות, לאחר שמוקדם יותר השבוע קרא חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד לצעד זה. גם ביש עתיד מתנגדים לצעד כזה.

יש לציין כי כהנא במקור אינו ממפלג המחנה הממלכתי, אלא שריד של מפלגת ימינה של נתפלי בנט, שהצליח לשרוד את פרישת ראש הממשלה לשעבר מהפוליטיקה על ידי מציאת בית חדש במחנה הממלכתי.

עוד בוואלה!

סקר: רוב מצביעי הליכוד והמחנה הממלכתי תומכים בהקמת ממשלת אחדות

לכתבה המלאה
הצהרת יו"ר המחנה הממלכתי,בני גנץ,  בתגובה להעברת החוק לביטול עילת הסבירות.. ללא, אתר רשמי
מתנגד לממשלת אחדות. גנץ/אתר רשמי, ללא

"אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת?", כתב כהנא. "ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל".

"בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ. נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכול", הוסיף כהנא. "אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות. בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע, אולי יהיה סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully