וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב מצביעי הליכוד והמחנה הממלכתי תומכים בהקמת ממשלת אחדות

מסקר "מעריב" עולה כי רוב הציבור תומך בהקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו, שתכלול את שלוש המפלגות הגדולות - המחנה הממלכתי, הליכוד ויש עתיד. בחלוקת המנדטים, אם הבחירות היו מתקיימות היום - המחנה הממלכתי שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה, ואילו בליכוד מאבדים מנדט

בוידאו: כך התייחס נתניהו לקשר בין המהפכה המשפטית לכלכלה הישראלית/לע"מ

רוב מצביעי הליכוד והמחנה הממלכתי תומכים בהקמת ממשלת אחדות בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו - כך עולה מסקר "מעריב" שמתפרסם הבוקר (שישי). אולם לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה עם 30 מנדטים ואילו מפלגת "הליכוד" בראשות בנימין נתניהו עומדת על 27 מנדטים - מושב אחד פחות מהסקר האחרון.

לפי הסקר, שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, ראש מכון "לזר מחקרים", גוש הקואליציה איבד מנדט נוסף לגוש האופוזיציה, ועומד על 53 מנדטים מול 67. בחלוקת המנדטים, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, מפלגת המחנה הממלכתי כאמור שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה עם 30 מנדטים, מפלגת הליכוד אחריה עם 27 מנדטים ויש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 16 מנדטים. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שומרות על כוחן עם 9 ו-7 מנדטים בהתאמה.

לאחר מכן, מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס שמקבלת 6 מנדטים, ואילו מפלגות עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', מרצ וישראל ביתנו שומרות על כוחן ומקבלות כל אחת 5 מנדטים. מפלגת חד"ש תע"ל, בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, מתחזקת במנדט ועומדת על 5 מנדטים גם כן. מפלגת העבודה, כך עולה מהסקר, לא עוברת את אחוז החסימה.

בני גנץ | יאיר לפיד | בנימין נתניהו. יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי, פלאש 90
בני גנץ | יאיר לפיד | בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי

עוד עולה מהסקר כי הציבור חלוק בדעתו בנוגע להקמת ממשלת אחדות שתכלול את מפלגות הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי, ובראשה יעמוד בנימין נתניהו. רוב המצביעים למפלגות הליכוד והמחנה הממלכתי תומכים בהקמת ממשלה זו - 55% תומכים בליכוד ו-62% תומכים במחנה הממלכתי. לעומת זאת, רוב מצביעי יש עתיד דוחים את הרעיון - 61% מתנגדים לעומת 34% תומכים.

בחלוקה לרמת הדתיות של הנשאלים נראה כי החילונים והדתיים חלוקים לגבי הקמת ממשלת האחדות. המסורתיים נוטים לתמוך ברעיון זה - 49% תומכים, ואילו החרדים נוטים להתנגד לרעיון שמותיר את מפלגותיהם מחוץ לממשלה זו - 55% בקרב החרדים מתנגדים, מול 33% תומכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully