וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבא דקר למוות, הבן ניצל מניסיון התנקשות: אלה יעדי החיסול בגן שמואל

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 8:03

אבי וירין ביטון, שנפצעו קשה הערב מירי של אופנוען, ריצו עונש מאסר על חלקם ב"חתונת הדמים", בה נדקר למוות צעיר במהלך חתונתו של ירין. רק לפני חודש וחצי נורה ונפצע קשה ירין ברכבו. במשטרה אומרים כי הם הוזהרו. על בן ה-16 שנרצח: "לא היה צריך למות"

תיעוד החיסול בגן שמואל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההתנקשות שבה נרצח הנער בן ה-16 הערב (רביעי) בכביש 65, ליד גן שמואל, כוונה כנגד אבי וירין ביטון מאור עקיבא, שני עבריינים המוכרים למשטרה. במידה רבה אפשר לומר שמדובר באירוע ידוע מראש - השניים צברו במהלך הקריירה הפלילית שלהם לא מעט אויבים, ורק לפני כמה שבועות הזהיר קצין מודיעין ביחידה המרכזית של מחוז חוף כי על פי מידע שהגיע למשטרה, יש מי שמתכננים לחסל אותם, וכדאי שייזהרו. הנער שנרצח היה חוסה בפנימייה, שממנה ברח. "הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון", אמר לוואלה! קצין משטרה בכיר. "נרצח סתם. הוא לא היה היעד, לא היה צריך למות ולא היה צריך להיפגע".

האירוע התרחש קצת לפני צומת גן שמואל, כשרכב מסוג מיצובישי נסע מכיוון מזרח למערב. כמאה מטרים לפני הצומת נצמד אל המכונית אופנוען שעקב אחרי המכונית. על פי פרטים ראשונים בחקירה, הוא המתין עד שהתנועה האטה, כ-100 מטר לפני הצומת, ועז פתח באש בקור רוח וירה כשישה כדורים. אחר כך הוא ביצע פניית פרסה וברח מזרחה, לעבר כביש 6. המשטרה פתחה במצוד אחריו אך לא איתרה אותו בינתיים. שני יעדי החיסול העיקריים, אבי וירין ביטון, ישבו במושב האחורי. הנער בן ה-16 שנהרג ישב במושב שליד הנהג. ברכב נהג צעיר בן 18, שגם הוא נפצע קשה.

אבי ביטון , אביו של ירין ביטון תושב אור עקיבא נפצע קשה  מירי בניסיון חיסול. שלומי גבאי, אתר רשמי
אבי ביטון/אתר רשמי, שלומי גבאי

שני היעדים העיקריים ריצו בעבר מאסר, בעקבות חלקם במה שזכה לכינוי בתקשורת "חתונת הדמים", שבה נדקר למוות תושב פרדס חנה בשנת 2016. האב, אבי, בן 51, נשלח לשש שנות מאסר ועל בנו נגזרו שלוש שנות מאסר בפועל. הבן, ירין ביטון, בן 27, ניצל מניסיון התנקשות רק לאחרונה. לפני כחודשיים ירו אלמונים ירו לעבר רכב המזדה שבו ישב. ערב קודם לכן נעצר האב בחשד שהצית חנות ירקות. על פי החשד, הרקע להצתה הוא סכסוך עסקי. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש אבל נגרם נזק רב לרכוש והחנות נשרפה כליל תוך שנזק נגרם גם לחנויות סמוכות. על פי החשד, המתנקשים עקבו אחרי ירין בדרך מבית המשפט, שם נכח בדיון הארכת המעצר של אביו. על פי אחד החשדות, הגורמים שביקשו להתנקש באב ובבן הצמידו להם מכשיר GPS כדי שיוכלו לאתר אותם.

אחרי ניסיון החיסול ביוני המשטרה, וככל הנראה גם אבי וירין, ידעו כי ניסיון חיסול נוסף עתיד להגיע ושזה רק עניין של זמן. הערב הוא אכן הגיע. מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, שהיה בזירה, עם סגן מפקד מרחב מנשה, סגן-ניצב יניב רונן, הטיל את חקירת הרצח הערב בצומת גן שמואל על ימ"ר חוף. בכיר היחידה סגן ניצב יוני חג'ג' וחוקרים שלו סקרו כבר הערב את הזירה. הם כולם נחושים לפצח את הרצח וניסיונות הרצח הערב, ולמנוע את הניסיון הבא.

עוד בוואלה!

חשד לחיסול: נער נורה למוות ושלושה נפצעו קשה באירוע ירי ליד גן שמואל

לכתבה המלאה
ירין ביטון, עבריין מוכר בן 26 תושב אור עקיבא נפצע קשה  מירי בניסיון חיסול. שלומי גבאי, אתר רשמי
ירין ביטון/אתר רשמי, שלומי גבאי

האב והבן לא היו זקוקים לאזהרת המשטרה כדי להבין שהם מאוימים. ניסיון החיסול של ירין ביוני החל ליד קניון אורות בצומת אור עקיבא, על כביש 4 - אלמונים ירו לעבר רכב המזדה שבו ישבו ירין ביטון והנהג שלו, שניסה להתחמק מהמתנקשים הרודפים אחריהם, המשיך צפונה לכיוון צומת בנימינה ("ברניצקי") ושכונת זרעוניה בבנימינ,ה, שם הסתיים המרדף כשתושבים הבחינו בגבר פצוע משוטט בחצר בית והזעיקו מד"א ומשטרה. ירין נפצע קשה. הוא אושפז בבית החולים הלל יפה, טופל ושוחרר.

ב"חתונת הדמים", האירוע שבעקבותיו האב והבן ביטון עלו לכותרות, נרצח אלמוג פדל, צעיר שפעם התגורר בביתם, במהלך מסיבת חתונה שנערכה במסעדת דניאל בפרדס חנה. לקראת סוף האירוע הזה, בסביבות השעה 1:21 בלילה, התפתחה מחוץ למסעדה קטטה שכללה צעקות, דחיפות, השלכת אבנים ובקבוקי זכוכית, מכות, ובסופו של דבר דקירות.

גזר דין לנאשם בהריגתו של אלמוג פדל במהלך מסיבת חתונה בפרדס חנה, מחוזי, חיפה. שלומי גבאי
האב והבן על ספסל הנאשמים במשפט "חתונת הדמים"/שלומי גבאי

כתב האישום המקורי שהוגש בפרשה הזו כנגד אבי וירין ביטון ייחס להם עבירות של הריגה. בעסקת טיעון אחרי שלוש שנים של משפט, הם הודו מיוחס להם בכתב אישום מתוקן. אבי ביטון נשלח לשש שנות מאסר. ירין ביטון לשלוש. היה להם עבר פלילי עוד קודם לכן. לאבי ביטון בעיקר בתחום הסמים עם שבע הרשעות ולבנו ירין היו כבר שתי הרשעות. הם המשיכו להסתבך ובעיקר לצבור אויבים, גם לאחר שהשתחררו. נגד ירין ביטון מתנהל כיום משפט בגין גידול קנאביס, ודיון בו קבוע לחודש אוקטובר.

מקורבם של השניים אמר בשיחה עם וואלה! כי בחודשים האחרונים המשטרה "ישבה עליהם חזק". לדבריו, הם נעצרו כמה פעמים ושוחררו ללא אישומים. "המשטרה דאגה להזהיר אותם שלא יפגעו באחרים שמסוכסכים איתם וגם הזהירה אותם יותר מפעם אחת שרוצים לפגוע בהם", סיפר. "הם התעקשו להישאר באזור ולנהל את עסקיהם. כואב הלב על נער בן 16, היה חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully