וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מטקסס שנפלה קורבן ל"פורנו נקמה" תפוצה ב-1.2 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 16:57

בן זוגה לשעבר של ד"ל פרסם תמונות אינטימיות שלה ברשת בתגובה לפרידה ממנו, והפיץ אותן גם למשפחתה וחבריה, ונדרש לשלם לה סכום עתק כפיצוי. "מקווים שהסכום הזה ישלח מסר של הרתעה"

דגל טקסס לצד דגל ארה"ב בעיר אל פאסו. GettyImages
ברוב מדינות ארצות הברית קיימים חוקים נגד "פורנו נקמה"/GettyImages

אישה מטקסס זכתה בפיצוי של 1.2 מיליארד דולר אחרי שחבר מושבעים קבע שהיא הייתה קורבן ל"פורנו נקמה". האישה, שזוהתה במסמכים שהוגשו לבית המשפט רק בראשי תיבות ד"ל, תבעה בשנה שעברה את בן זוגה לשעבר על הטרדה, אחרי שהוא פרסם תמונות אינטימיות שלה ברשת "כדי לבייש אותה בפומבי" בעקבות פרידתה ממנו.

עורכי דינה אמרו כי הפסיקה היא ניצחון לקורבנות שנפגעו מינית כתוצאה מהפצת תמונותיהם. "אף שלא צפוי עונש בתיק הזה, הפיצוי מעניק לד"ל את שמה הטוב בחזרה", אמר ברדפורד גילד, שעמד בראש צוות עורכי הדין, שביקשו בתחילה מאה מיליון דולר כפיצוי. "אנחנו מקווים שהסכום המהדהד בפסק הדין ישלח מסר של הרתעה וימנע מאחרים להשתתף בפעילות הבזויה הזו", הוסיף, כשהוא מעריך שבן זוגה לשעבר לא יוכל לשלם את מלוא הסכום.

לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, האישה ובן זוגה לשעבר החלו לצאת ב-2016 ובמהלך הקשר ביניהן היא שיתפה עמו תמונות אינטימיות שלה. אחרי שהם נפרדו ב-2021, היא טענה שהוא פרסם את התמונות ברשתות החברתיות ובאתרים למבוגרים, ללא הסכמתה. היא אף האשימה אותו בשליחת קישורים לתמונות לחברים שלה ולמשפחתה דרך תיקיית Dropbox.

"שילוב של לחץ פסיכולוגי, אלימות וניצול מיני"

בנוסף לכך, הייתה לו לטענתה גישה לטלפון שלה, לחשבונות שלה ברשתות החברתיות ולמייל שלה, כמו גם למערכת מצלמות בבית אמה, שדרכה הוא עקב אחריה. בשלב מסוים, הוא שלח לה הודעה: "את תבלי את שארית חייך בניסיון למחוק את עצמך מהאינטרנט, ותיכשלי. כל אחד שאי-פעם פגש אותך ישמע את הסיפור וילך לבדוק אותו. ציד מהנה".

ד"ל סיפרה לתקשורת המקומית כי אחרי שהיא לא קיבלה סיוע של ממש מהמשטרה, היא פנתה לעורך דין אזרחי.

עורכי דינה של האישה טענו כי בן זוגה לשעבר פרסם את התמונות כדי "לגרום לשילוב של לחץ פסיכולוגי, אלימות וניצול מיני" נגדה. לפי דיווחים בארצות הברית, הוא לא הופיע בבית המשפט ולא היה לו עורך דין שייצג אותו. הסכום שהוא נדרש לשלם לה כולל 200 מיליון דולר על הסבל הנפשי שנגרם לאישה ושייגרם לה בעתיד, בנוסף לפיצוי עונשי של מיליארד דולר.

סכומי פיצויים גדולים כבר נפסקו בעבר במקרים דומים בארצות הברית. ב-2018, אישה מקליפורניה זכתה ב-6.8 מיליון דולר אחרי שבן זוגה פרסם תמונות אינטימיות שלה באתרי פורנו. ב-2016, כעשרה מיליון אמריקנים דיווחו כי נפלו קורבן ל"פורנו נקמה". רבות מהם היו, לפי מחקר שפורסם בזמנו, נשים בנות 18 עד 29. פרט למסצ'וסטס ולקרוליינה הדרומית, בכל מדינות ארצות הברית קיימים חוקים נגד התופעה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully