וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתונת הדמים": שש שנות מאסר לאב ובנו שדקרו למוות את אלמוג פדל

16.7.2019 / 11:20

לאחר שבית המשפט קיבל את הסדר הטיעון המקל נגד הנאשם המרכזי, על אבי ביטון ובנו המאומץ תמיר פרץ נגזרו שש שנות מאסר בגין הריגתו של הצעיר בן ה-21 בחתונה בפרדס חנה. חתן האירוע, העצור מערב החתונה, צפוי להשתחרר היום ממאסר. אמו של פדל: "זה לא מה שהדם של בני שווה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) את דינם של שלושת הנאשמים ב"חתונת הדמים" שבה נדקר למוות אלמוג פדל בן ה-21 מפרדס חנה ב-2016. זאת לאחר שבית המשפט קיבל את הסדר הטיעון המקל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נגד הנאשם המרכזי, אבי ביטון.

ביטון בן ה-48 נשלח לשש שנות מאסר בפועל ו-24 חודשי מאסר על תנאי, וכן יפצה את משפחתו של פדל במאה אלף שקלים. בנו המאומץ, תמיר פרץ בן ה-24, נשלח לשש שנות מאסר. על חתן האירוע העצור מערב החתונה, ירין ביטון בן ה-22, נגזרו שלוש שנות מאסר בפועל שאותן ריצה בתקופת מעצרו. הוא צפוי להשתחרר היום.

הנאשם, אבי ביטון, אמר במהלך הדיון כי "יש פה מדינת משטרה. מאלצים אותך להודות במשהו שלא באמת עשית. לקחו עד והכריחו אותו להצביע עלינו".

גזר דין לנאשם בהריגתו של אלמוג פדל במהלך מסיבת חתונה בפרדס חנה, מחוזי, חיפה. שלומי גבאי
שלושת הנאשמים בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

אמו של פדל, אווה, מחתה על גזר הדין המקל. "זה לא סוד שאנחנו לא הסכמנו להסדר הזה", אמרה. "אני חושבת שהוא לא משקף את חומרת העבירה ולא את האופן האכזרי בה בוצעה. זה לא מה שהדם של הבן שלי שווה".

לדבריה, "זה מעביר מסר חברתי מקל מאוד שמשתלם לעשות פשע כי מקבלים זמן קצר מאוד. אני מקווה שהם יעשו עם החיים שלהם משהו טוב שמשדר את ההפך מאלימות".

הסדר הטיעון הנוכחי הושג שנה לאחר שהנאשמים חזרו בהם מהודאתם בכתב האישום המתוקן וביטלו את הסדר טיעון המקל הקודם שהוצע להם. ההסדר נחתם בגלל קושי ראייתי בתיק, שנבע מכך ששני העדים המרכזיים לי פרץ ודוד יעקבוב למעשה חזרו בהם מעדותם במשטרה. ואולם, בפעם השנייה השיגה משפחת ביטון הסדר טיעון שמקל איתם אף יותר מהסכם הראשון.

אווה פדל בגזר דין לנאשם בהריגתו של אלמוג פדל במהלך מסיבת חתונה בפרדס חנה, מחוזי, חיפה. שלומי גבאי
"העונש לא משקף את חומרת העבירה". אמו של פדל בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

מחומרי החקירה עלה כי במהלך החתונה, שאליה הוזמן פדל, כחלק מסולחה בין הצדדים, התפתחה קטטה בתוך המסעדה בין השלושה לבין פדל. הקטטה גלשה אל מחוץ למסעדה ובשיאה דקר ביטון את פדל למוות בסכין. הוא נדקר בפלג גופו התחתון חמש פעמים שהביאו למותו כתוצאה מאיבוד דם. בזירה נמצאה סכין נוספת, אולם על שתי הסכינים עדיין לא נמצאו טביעות אצבע של מי מהחשודים.

אלמוג פדל שנרצח בחתונה בחדרה. מתוך חומרי החקירה, מערכת וואלה! NEWS
נרצח כחלק מכוונה לסולחה. פדל/מערכת וואלה! NEWS, מתוך חומרי החקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully