וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הסדר טיעון מקל לנאשמים בהריגה ב''חתונת הדמים''

5.5.2019 / 10:54

האב אבי ביטון ושני ילדיו, ירין ביטון ותמיר פרץ, המואשמים בהריגת אורח בחתונת הבן, אלמוג פדל בן ה-21, צפויים לקבל עונשי מאסר מופחתים לאחר שעלה קושי ראייתי בתיק והשלושה חזרו בהם במפתיע מהודאתם האחרונה בהסדר מקל גם כן. בימ''ר חשבו שמדובר בתיק רצח קלאסי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

שנתיים וחצי מאז שהואשמו בהריגתו של אלמוג פדל בן ה-21 במהלך "חתונת הדמים" שנערכה במסעדת "דניאל" בפרדס חנה, ושנה לאחר שחזרו בהם מהודאתם בכתב האישום המתוקן וביטלו את הסדר טיעון המקל, אבי ביטון בן 47, ושני בניו, תמיר פרץ בן 26 וירין ביטון בן 22, המואשמים במעורבותם בקטטה שהובילה למותו של פדל, יודו בהסדר טיעון מקל אף יותר הצפוי להיחתם בימים הקרובים.

בשנה שעברה, חזרו בהם האב ושני בניו מהסדר הטיעון המקל שחתמו עם פרקליטות מחוז חיפה לפיו אמורים היו לרצות שנות מאסר מועטות. פרקליטי הנאשמים, דורון נוי ויהלי שפרלינג, הגיעו להסכמה עם נציגי פרקליטות מחוז חיפה בדבר עסקת טיעון מקלה אף יותר, לפיה ירצה הנאשם המרכזי - האב, שעל פי כתב האישום דקר למוות את פדל, שש שנות מאסר בלבד.

לקריאה נוספת בנושא:
שנה וחצי מ"חתונת הדמים": הנאשמים בהריגה חתמו על הסדר מקל
"חתונת הדמים" בפרדס חנה: האב ובניו הואשמו בהריגה ולא ברצח
הרצח בפרדס חנה: אב החתן חשוד שהזמין את הקורבן לסולחה ודקר אותו למוות

הנאשמים אבי וירין ביטון ברצח אלמוג פדל בחתונה בפרדס חנה בספטמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הנאשמים אבי וירין ביטון ''בחתונה הדמים'', ספטמבר 2016/חטיבת דובר המשטרה

כך גם בנו תמיר פרץ. הבן הנוסף, ירין ביטון, שבערב חתונתו פרצה הקטטה שהובילה למותו של פדל, ירצה שלוש שנות מאסר בלבד, כך שלמעשה ישוחרר באופן מידי מאחר שהוא עצור כבר 31 חודשים, ובהפחתת ימיו המנהליים הוא למעשה כבר היה אמור להשתחרר. בנוסף הוחלט כי הנאשמים יפצו את משפחת המנוח בסכום שינוע בין 250-100 אלף שקלים.

כאמור, ''חתונת הדמים'', נערכה בספטמבר לפני שלוש שנים, עם חגיגת נישואיו של ירין ביטון במסעדת "דניאל" בפרדס חנה, אליה הוזמנו מספר מצומצם של אורחים שהיו מקורבים למשפחות.

עוד באותו נושא

שנה וחצי מ"חתונת הדמים": הנאשמים בהריגה חתמו על הסדר מקל

לכתבה המלאה
אלמוג פדל, זמן קצר לפני הירצחו בפרדס חנה בספטמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
אלמוג פדל בחתונה שבמהלכה נרצח/חטיבת דובר המשטרה

''תיק רצח קלאסי''

הדקירה התרחשה סמוך לחצות, כאשר פרצה תגרה מחוץ למסעדה בה השתתפו שלושת הנאשמים והמנוח, שהיה חבר קרוב של המשפחה. לפי כתב האישום, בשלב מסוים נכנס אבי החתן למסעדה, לקח סכין מטבח ארוכה ורץ לעברו של אלמוג פדל. השניים התקוטטו וכאשר פדל הופל ארצה, דקר אותו ביטון שלוש דקירות קטלניות בפלג גופו התחתון שהביאו למותו.

האב ובניו נעצרו בליל החתונה, יחד עם כמה מאנשיהם, שעל פי כתב האישום סייעו להם לאחר המעשה להעלים את הסכין ואת כתמי הדם מבגדיהם ומהרכב המשפחתי שלהם. תיק החקירה נחקר בימ"ר חוף כתיק רצח. למרות שתיקתם המוחלטת לאורך כל החקירה, הצליחו החוקרים להשיג ראיות מפלילות נגדם, כגון סרטונים ממצלמות אבטחה, בהם נראה לכאורה אבי ביטון דוקר את פדל בעודו שרוע על הקרקע, וכן עדויות מפלילות משני אנשיו: האחד ששימש כנהגו של ביטון באותה עת, וזה שהתבקש להסתיר את הסכין בה נדקר המנוח.

תמיר פרץ המואשם עם אביו ואחיו ברצח אלמוג פדל בחתונת הדמים. אין, אתר רשמי
צפוי לקבל שש שנות מאסר בלבד, תמיר פרץ/אתר רשמי, אין

בימ"ר סברו כי מדובר בתיק רצח קלאסי עם ראיות שיספיקו להרשעתם של הנאשמים, אולם בפרקליטות סברו כי המקרה גבולי ולבסוף החליטו להגיש נגד שלושת בני המשפחה כתב אישום בגין הריגה בלבד.

מאז חודש אוקטובר 2016 מתנהל התיק בבית המשפט המחוזי בחיפה ובמהלך כל התקופה הארוכה עלו לדוכן העדים יותר מ-100 עדים מטעמה של התביעה. אולם, אט אט, הצליחו הסניגורים דורון נוי ויהלי שפרלינג למסמס ולקרקע מספר עדי מפתח, ובכך טענו לקשיים ראייתיים שגרם לפרקליטות ובית המשפט להבין כי בתיק ישנו קושי ראייתי המחליש את הסיכויים להרשעת הנאשמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת ''דניאל'' בפרדס חנה, המקום בו אירעה החתונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדר טיעון אחד כבר נחתם בין הצדדים לפני כשנה ולפיו היה אמור אבי ביטון לרצות שבע שנות מאסר, בנו תמיר פרץ חמש שנות מאסר וירין שלוש שנות מאסר, אלא שאז באופן מפתיע חזרו בהם הנאשמים מהודאתם ודרשו לבטל את החתימה על ההסכם בטענה כי הם חפים מפשע ומבקשים להמשיך ולנהל משפט הוכחות.

במשך השנה שחלפה עד היום נשמעו עשרות רבות של עדים בהם אנשי מקצוע של המשטרה, שבעדותם על דוכן העדים נמצאו סתירות משמעותיות ביחס לתיק החקירה. בעקבות המבוי הסתום, בחודש האחרון החלו הצדדים להתדיין ולבסוף הגיעו להסכמות, זאת למרות הבעת אי שביעות רצון של משפחת המנוח.

משפחת פדל סירבה להתייחס לנושא. עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג סירבו גם הם להתייחס לכתבה. מפרקליטות מחוז חיפה נמסר כי "לא נוכל לאשר או להכחיש מאחר ומתנהל משא ומתן עם ההגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully