וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד המרכזי בירי בבורקה שוחרר ממעצר, ערעור המשטרה לא התקבל

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 15:21

בית משפט השלום שחרר ממעצר את יחיאל אינדור, שחשוד שהיה זה שירה בצעיר הפלסטיני בעימותים בבורקה. נציגי המשטרה טענו: אינדור נחקר שוב אמש, שתק וסירב לצאת לשחזור בשטח; ערעור הוגש שוב לבית המשפט המחוזי - אולם בית המשפט המחוזי לא קיבל אותו

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שלישי) ממעצר את יחיאל אינדור, החשוד המרכזי בירי בבורקה שבו נהרג הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן. המשטרה הגישה ערעור פעם נוספת, כפי שהיא והפרקליטות עשו בפעמים הקודמות שבהן הוחלט על שחרורו של אינדור - אולם הערעור לא התקבל. במשטרה לא ביקשו עיכוב ביצוע ואינדור יחל כבר כעת בהליכי שחרור.

השופט עמיר שקד טען כי אין הצדקה להשאיר את אינדור במעצר, בין היתר בשל "דוח סודי" וראיות נוספות. עוד הוסיף כי בשל פציעתו ושל החשוד, אין סיכון שהוא יחזור על הירי. בפתח הדיון ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו של אינדור בשמונה ימים, והסביר כי הם "נמצאים בלב ביסוס הראיות לצורך גילוי וחקר האמת".

עוד טענו במשטרה, "לא מדובר באירוע נקודתי אלא באירוע מתמשך של כמה שעות, כשבאזור בשטח יש זריקות אבנים הדדיות ושריפת רכב. אנו חוקרים את שני הצדדים, גם המתיישבים וגם הפלסטינים שהיו באירוע". נציגי המשטרה ציינו כי אינדור נחקר אתמול פעם נוספת, שתק וסירב לצאת לשחזור בשטח. עוד אמר נציג המשטרה בדיון כי ממצאי הדוח הפתולוגי של גופת הפלסטיני נבחנים בידי היחידה החוקרת, ואישר כי לא בוצעה נתיחה לאחר המוות. מהדוח עולה כי הכדור פגע בצוואר ויצא מחוט השדרה, ושהירי בוצע ממרחק של לפחות מספר מטרים ולא מטווח אפס.

יחיאל אינדור בדיון הערכת מעצר בתיק בורקה, בימ"ש השלום, ירושלים, 14 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
אינדור בבית המשפט/פלאש 90, חיים גולדברג

עוד עלה בדיון כי בידי המשטרה תיעודים מהעימות, אך לא מתחילתו ועד סופו. בשלב זה של החקירה הם יודעים מתי ירה אינדור באקדח.

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "היחידה החוקרת לא יכולה לדעת ממה הפלסטיני נהרג, באיזה זווית הוא נהרג והיא גם לא יכולה לענות האם אותה ירייה של אינדור היא זאת שהרגה את הפלסטיני, והאם זה היה אחרי שהוא הותקף בצורה ברוטלית ושברה גולגולתו. אני מקווה שהיחידה החוקרת ופרקליטות המדינה תפסיק עם האובססיביות בתיק הזה".

אינדור שוחרר ביום ראשון מבית החולים והועבר לחקירת משטרה. מוקדם יותר השבוע דחה המחוזי את הבקשה לשחררו והותיר את ההחלטה בידי השלום, שכאמור החליט לשחרר את אינדור היום.

לאינדור מיוחסות עבירות של הריגה באדישות או בכוונה, קשירת קשר והשתתפות בהתפרעות. עם זאת, עורכי דינו טענו כי הוא לא היה במקום בתחילת האירוע, והגיע לנקודה כדי לסייע לחבריו. "יש לזכור כי העורר לא היה בתחילת הארוע והצטרף אליו רק בשלב מאוחר יותר - וזאת כדי לסייע לחבריו שהיו נתונים בסכנת חיים", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקרית אירעה לפני כשבועיים, אז לפי החשד פרץ חיכוך בין הצדדים בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש.

מתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי כשהריב התלהט החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה, כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון במקום.

ארבעה פלסטינים נעצרו בחשד שתקפו ישראלים בתקרית וגרמו לחבלה - אך הם שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. אלישע ירד, ששימש כדובר לחברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, נעצר גם הוא בחשד למעורבות בתקרית אך שוחרר למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully