וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: החשוד המרכזי בירי בבורקה יישאר במעצר

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 14:12

בית המשפט דחה את הערר על הארכת מעצרו של יחיאל אינדור, שחשוד בהריגתו של הצעיר הפלסטיני לפני כשבועיים. נציג המשטרה טען בדיון כי הוא לוקה ב"זיכרון סלקטיבי". "כששואלים על הפלסטינים הוא יודע לתאר פרטים, מצד שני הוא לא יודע לענות על מספר המעורבים היהודים", אמר

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

בית משפט המחוזי בירושלים דחה היום (שני) את הערר נגד הארכת המעצר של יחיאל אינדור, החשוד בהריגת הפלסטיני בבורקה. בפתח הדיון אמר עורך דינו, נתי רום: "לא נעים להיות חמוש יחיד בסיטואציה כזו. אנחנו נמצאים בטענת הגנה עצמית, הוא גם טען שקיבל אבן בשיניים קודם וזה מבוסס על דוחות רפואיים. יש לאפשר לו שחרור למעצר בית מפוקח. מבחינה רגשית וקוגנטיבית הוא מדרדר עכשיו כשהוא כבר לא מאושפז בבית החולים".

נציג המשטרה טען בדיון כי המבנה הטופוגרפי של השטח, שבה התרחשה התקרית, שולל את טענת ההגנה. לדברי נציג המשטרה, החשוד לוקה ב"זיכרון סלקטיבי", והסביר: "כשאנחנו שואלים על הפלסטינים הוא יודע לתאר כמויות, להסביר פרטים, מצד שני כשנכנסים למצב ולדברים שהוא היה חלק מהם לרבות שאלת מספר המעורבים היהודים שהיו שם, מרגישים שיש סוג של זיכרון סלקטיבי".

יחיאל אינדור בדיון הערכת מעצר בתיק בורקה, בימ"ש השלום, ירושלים, 14 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
יחיאל אינדור/פלאש 90, חיים גולדברג

אתמול שוחרר אינדור מבית החולים והועבר מיידית לחקירת משטרה, לאחר שנפצע קשה בתקרית. הוא החשוד המרכזי בהריגתו של קוסאי מעטאן בן ה-19 לפני כשבועיים, אז לפי החשד, פרץ חיכוך בין הצדדים בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש.

מתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי כשהריב התלהט החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה, כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון במקום.

ארבעה פלסטינים נעצרו בחשד שתקפו ישראלים בתקרית וגרמו לחבלה - אך הם שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. אלישע ירד, ששימש כדובר לחבר כנסת מעוצמה יהודית, נעצר גם הוא בחשד למעורבות בתקרית אך שוחרר למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully