וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התאבדויות הלומי קרב: משרד הביטחון מקים צוות לבחינת הליכי ההכרה בפוסט טראומתיים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 22:37

בראש הצוות המקצועי יעמוד אלוף במיל' איציק תורג'מן, ויהיו חברים בו גם ראש אגף התכנון במשרד הביטחון ויו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה. הצוות יבחן את הליכי הטיפול בבקשות ההכרה של בר כלף ואור דוניו, ויגיש את המלצותיו בחודש ספטמבר

איציק סעידיאן הגיע להלוויתו של בר כלף, הצעיר שהצית עצמו. 04 באוגוסט 2023/צילום: ניב אהרונסון

משרד הביטחון הודיע הערב (שבת) על הקמת צוות לבחינת תהליכי הכרה של בקשות בתחום הנפש והראש, בדגש על מתמודדים עם פוסט טראומה. בראש הצוות יעמוד אלוף (מיל') איציק תורג'מן ויהיו חברים בו סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, הפסיכיאטר פרופ' אייל פרוכטר, מר חגי רזניק ועובדת סוציאלית בכירה. זאת על רקע מקרי ההתאבדות פגועי פוסט טראומה, שנפגעו במהלך שירותם.

הצוות יבחן את הליכי הטיפול בבקשות ההכרה של בר כלף ואור דוניו ז"ל ויגבש תכנית עבודה אופרטיבית וממוקדת לשיפור השירות והטיפול במבקשי הכרה על רקע פגיעות ראש ונפש. הצוות יגיש את המלצותיו במהלך חודש ספטמבר.

חברי הכנסת מיכאל ביטון ויצחק קרויזר, יו"רי השדולה לסיוע להלומי והלומות הקרב ובני משפחותיהם, בירכו הערב (שבת) על הודעת משרד הביטחון על הקמת צוות לבחינת הליכי ההכרה בהלומי קרב. הם הדגישו כי חשוב שהצוות יכלול נציג צה"ל בכיר. "צה"ל יכול וצריך להיות פרו-אקטיבי בזיהוי וליווי של חיילים ולוחמים שחוו חוויות של טראומה והלם קרב, ונמצאים בסכנת אובדנות. רק לצה"ל יש את הידע על הנעשה בשדה הקרב וכן היכרות עם הלוחמים ולכן לא ניתן לעשות זאת בלעדיו", אמרו בהודעה.

בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף בן ה-33 שהצית את עצמו לאחר שלא קיבל הכרה ממשרד הביטחון/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

כלף בן ה-33 הצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל. הוא מת לפני תשעה ימים בבית החולים שיבא. כלף הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון.

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס". אור דוניו, לוחם לשעבר בחטיבת כפיר, שם קץ לחייו יום אחרי הלווייתו של כלף. הוריו אמרו שהוא הגיש בקשה להכרה למשרד הביטחון לפני עשרה חודשים ולא נענה.

במשרד הביטחון הגיבו: "מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2008-2011. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully