וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנדטים: מיזוג המפלגות בציונות הדתית מסתמן ככישלון, ואיך תשפיע מפלגת מחאה?

מסקר "מעריב" שפורסם הבוקר עולה כי פער המנדטים בין מפלגת הליכוד למפלגת המחנה הממלכתי מצטמצם - כשגנץ מאבד מנדט לנתניהו. בהתאמה, לפי הסקר גם הפער בין הגושים מצטמצם, אולם גוש האופוזיציה עדיין מוביל בפער עם 67 מנדטים | תמונת המנדטים המלאה

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים לרשויות הערביות; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"/לעמ

לאחר שהכריזו יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה, על איחוד מלא בין מפלגותיהם - אין בשורות של ממש בשאלת המנדטים. שכן, לפי סקר "מעריב" שפורסם הבוקר (שישי) המיזוג הניב למפלגה שישה מנדטים בלבד, אחד יותר ממה שקיבלה מפלגתו של סמוטריץ בסקר קודם. המנדט מגיע בחלקו ממי שהצביעו בבחירות האחרונות למחנה הממלכתי ובחלקו ממי שהצביעו לבית היהודי.

עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר - ראש מכון "לזר מחקרים", כי גוש הקואליציה מתחזק במנדט ל-53 מושבים, זאת לאחר השפל בסקר הקודם. אולם, גוש האופוזיציה שומר על רוב של 67 מנדטים. בהתאם, גם מפלגת הליכוד, בראשות נתניהו, עולה במנדט על חשבון מפלגת המחנה הממלכתי, בראשות גנץ, ובכך מצטמצם הפער בין המפלגות למנדט אחד בלבד.

בנוסף, הסקר בדק איך תשפיע הקמת מפלגת מחאה על חלוקת המנדטים. מפלגת מחאה, אם תקום כזו, זוכה על פי הסקר הנוכחי ל-11 מנדטים. רובם מגיעים ממצביעי המחנה הממלכתי ויש עתיד שיורדות בשלושה מנדטים כל אחת, אבל מנדט נוסף מגיע דווקא ממפלגת הליכוד. בתרחיש כזה זוכה האופוזיציה הנוכחית לרוב של 68 מול 52 לקואליציה.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה סיכמו על איחוד מלא בין מפלגת 'הציונות הדתית' לבין מפלגת ה'בית היהודי'.. ללא,
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה סיכמו על איחוד מלא בין מפלגת 'הציונות הדתית' לבין מפלגת ה'בית היהודי'./ללא

חלוקת המנדטים

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, כך עולה מהסקר, מפלגת המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, מאבדת מנדט אחד ועומדת על 29 מנדטים. מנגד, מפלגת הליכוד כאמור זוכה במנדט נוסף ועומדת על 28 מנדטים. מפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד, ש"ס בראשות אריה דרעי ויהדות התורה בראשות גולדקנופף, שומרות על כוחן ומקבלות בהתאמה 16, 9 ו-7 מנדטים. גם מפלגות מרצ וחדש-תע"ל שומרות על 5 מנדטים כל אחת. מפלגת הציונות הדתית המאוחדת כאמור עולה במנדט אחד ועומדת על שישה מנדטים.

מפלגת ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, עולה במנדט ועומדת על שישה מושבים, ואילו מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס מאבדת מנדט ועומדת על חמישה מושבים. גם מפלגתו של בן גביר, עוצמה יהודית, מאבדת מנדט ועומדת על ארבעה מושבים בלבד. גם בסקר זה, כמו בקודם, מפלגות בל"ד והעבודה אינן עוברות את אחוז החסימה.

לפיכך, בחלוקת הגושים גוש האופוזיציה מוביל עם 66 מנדטים לעומת גוש הקואליציה שעומד על 54 מנדטים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully