וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים נגד עיריית ת"א: לא ניתן לדרוש היטל סלילה על המטרו

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 20:15

במכתב ששלח השבוע מנכ"ל המשרד לעירייה נטען כי "בימים של עליה מהותית ביוקר המחיה, אין מקום להכבדת נטל המס על התושבים" כדי לממן את בניית המטרו. בנוסף, ציין כי העירייה צפויה להינות מגידול בהכנסות מבניית המטרו. מהעירייה נמסר: "ההיטל על היזמים - לא התושבים"

הדמיית הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בתל אביב. 10 באוגוסט 2023/נת"ע

עוד מהמורה בדרך להקלה בפקקים בתל אביב? מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ שיגר לפני יומיים מכתב למנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה, ובו הצהיר כי משרד הפנים מתנגד להטלת היטל סלילה על תושבי תל אביב עבור עבודת המטרו בעיר.

ההיטל אמור לסייע לעירייה לממן את העלויות הכרוכות בבניית התשתית לקווי המטרו, שמהווים השלמה לקווי הרכבת הקלה בעיר. בהקשר זה, יש לציין כי עיריות רבות מטילות היטלים כאלה בזמן שהם בונות תשתיות, והסוגיה הזאת הגיעה לא אחת לבית המשפט העליון.

אולם עמדת משרד הפנים, כפי שהגיעה היום (חמישי) לידי וואלה! היא התנגדות להיטל: "ראינו לנכון להבהיר כי עמדת המשרד לאחר בחינת הנושא, לרבות כלל המסמכים שהועברו על ידכם, אינה רואה מקום להכללת עלויות המטרו שהוטלו על הרשות המקומית, במסגרת היטלי הסלילה", נכתב בפנייה.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

המנכ"ל פרץ הוסיף: "לגישתנו, בוודאי בימים אלו של עליה מהותית ביוקר המחיה והצורך בהתמודדות ובמלחמה בעליית מחירי הדיור, אין מקום להכבדת נטל המס ולהשית על תושבי הרשות המקומית נטל נוסף בתחום היטלי הסלילה".

פרץ אף טען כי העירייה צפויה להינות מגידול בהכנסות מבניית המטרו: "בנסיבות לפיהן הרשויות המקומיות צפויות על פי העקרונות העומדים ביסוד קביעת הליכי מימון הקמת המטרו, לגידול משמעותי בהכנסותיהן, על רקע הגידול הצפוי בהיקפי שטחי המסחר שיקומו בסמיכות לציר המטרו. גידול אשר יקבל את ביטויו הן בגידול בהיקף היטלי ההשבחה והן בתחום הגביה של ארנונה לעסקים".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "בניגוד לנטען, היטל הסלילה הוא תשלום חד פעמי, שמוטל על היזמים שבונים פרויקטים חדשים בעיר ולא על התושבים. תחשיב ההיטל כולל בתוכו את כל הוצאות תשתית הדרכים העתידית של העיר, ובכלל זה חלק מהוצאות תשתית המטרו אשר הושתו על העירייה ע"י המדינה. ראוי לציין כי מדובר בהתייקרות שולית ביותר - תוספת של 11 שקלים למטר. כלומר, על דירה בגודל של 100 מ"ר, ישלם היזם באופן חד פעמי 1,100 שקלים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully