וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח את השותף וקבר את הגופה בבטון - עד שנמצא מת בעצמו? התעלומה בדירה בחיפה

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 22:29

כמאה חוקרים עבדו כל הלילה בניסיון להבין את שאירע בדירה הקטנה שבה נמצאה הגופה. בעל הבית מספר על ה"קבר בסלון", ומתקשה להאמין למה שקרה במקום. בינתיים, מגיעים תושבים שמקווים שמדובר ביקיריהם שנעדרים כבר שנים. השאלות הקשות - והחידה שספק אם תיפתר

השיפוצניק שמצא את הגופה בחיפה: "הורדתי גוש בטון גדול וראיתי ראש. חשבתי שזו בובה"/שלומי גבאי

במשרדי החקירות של מרחב כרמל דלקו הלילה (חמישי) האורות וכמאה אנשי חקירות שם, במחוז חוף, ביחידות אחרות של משטרת ישראל ובמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר עסקו בפרשת תעלומת הגופה שנתגלתה אמש בחיפה. הם מנסים להתקדם בפענוח החשד לרצח של האיש שגופתו נמצאה יצוקה בתוך גוש בטון בדירה שבשכונת הדר הכרמל. אתגר גדול בפניהם. אבל קודם כול הם צריכים לזהות מי האיש, במקביל לקבוע כיצד מת ואז לפצח מי טמן אותו בבטון ואם נרצח - מי רצח אותו.

"שיא הגועל נפש", אמר על האירוע הזה ברוך, בעל הבית שתיאר את גוש הבטון "כמו קבר בסלון". הוא אמר, "50 שנה אני משכיר דירות למסכנים כאלה, נתקלתי כבר בגופות, אבל דבר כזה בחיים לא היה לי". מדובר בדירת 40 מטר, בפינת הרחובות החלוץ ויחיאל, ליד שוק תלפיות. הכניסה לבניין תחובה בין חנויות. התחלופה בו רבה. הדירה הזו של ברוך מושכרת בכ-750 שקלים לחודש. "אני מתעסק בדיירים כאלה מסכנים, חסרי בית. נותן להם קורת גג. זה החסד שאני עושה", סיפר.

במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
תעלומה בדירה של 40 מ"ר/אתר רשמי, יואב איתיאל

אחמד צואפטה, בן 59 מהכפר ברדלא, איש השיפוצים אותו לקח בעל הבית לעבודה, סיפר אמש שבתוך גוש הבטון שחצב מצא שלשום מחבת וחלקי סכום ולא ייחס לכך חשיבות. אמש, כשהמשיך בעבודה ופתח שק ניילון שהיה מוטמן שם, התגלתה לעיניו הזוועה. הוא אמר כי לא היה יכול לקבוע אם מדובר בבובה או ראש של בן אדם, מבלי שהיה יכול בכלל לזהות אם מדובר בגבר או אישה. "השערות שלי עמדו מהפחד", סיפר לוואלה!. במשטרה סבורים כי מדובר בגבר, אבל לצורך זיהוי ונתיחה לקביעת סיבת המוות נשלחה הגופה למכון הפתולוגי.

בינתיים, עלה פן נוסף של הזוועה. בתחנת חיפה של המשטרה נזכרו אתמול שגבר נוסף נמצא מת בדירה הזו עשרה ימים קודם לכן. בעל הבית אומר שהוא גר שם אצלו שנתיים-שנתיים וחצי. הוא עצמו הוזעק לשם בשבוע שעבר כששכנים חשו בריח רע שעלה ממנה. "הלכתי לשם עם שוטר, בעטנו בדלת ונכנסנו". הסברה הייתה כי מדובר בנרקומן, הגופה נשלחה לנתיחה, ולא עלה חשד לפלילים. אנשי המשטרה וזק"א שהיו בדירה לא חשדו בדבר, גם לא בגוש הבטון. "עד שלא פינינו את הריהוט להכין את הדירה לשיפוץ וצביעה לא ראינו שיש שם גוש בטון כזה", אומר בעל הבית.

עוד בוואלה!

השיפוצניק שמצא את הגופה בחיפה: "הורדתי גוש בטון גדול וראיתי ראש. חשבתי שזו בובה"

לכתבה המלאה
במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
קבור בבטון. הוצאת הגופה מהדירה/שלומי גבאי

ביחידה למאבק בפשיעה של מרחב "כרמל" המופקדת על החקירה ירצו לדעת אם יש קשר בין שני מקרי המוות. אחד מכיווני החקירה הנבדקים הוא שהדייר שנמצא מת בשבוע שעבר קשור למותו של האיש שנמצא טמון בבטון וששכנים שיחזרו אתמול כי לא נראה מזה חדשים ארוכים, ייתכן אף שנה-שנה וחצי - באופן התואם את גרסתו של איש השיפוצים - שהבטון יבש ברמה שהעריך כי נוצק לפני שנה-שנה וחצי.

אחד מכיווני החקירה הוא שמדובר בשני שותפים, ושהגבר שנמצא מת לפני עשרה ימים קבר בגוש הבטון שבחדר את שותפו והמשיך לחיות בדירה עד שמת בעצמו. כיוון חקירה זה יוביל לפתרון, אבל לא לכתב אישום, כיוון שכל המעורבים מתו. ברוך, בעל הבית, שהשכיר את הדירה לשני השותפים, לזיכרונו יוצאי בריה"מ לשעבר, אינו סבור כך. "הוא היה נמוך", הוא מתאר את הדייר שנעלם לו לפני כשנה וחצי ושלטענתו עבר להתגורר בקריות, "הגופה אתמול הייתה של בנאדם גבוה".

לדייר בן ה-61 שנעלם, ויטלי צ'וקלין, יש עבר פלילי עשיר שכולל מעצר בחשד לניסיון רצח. בין היתר, ב-2015, על רקע אי שביעות רצונו מכך שבעל בית ברחוב נורדאו בהדר הכרמל החליט לא לחדש עמו את החוזה. הוא נטל סכין ואיים על המשכיר: "אתה מת אם אני יוצא מהבית. אני אהרוג אותך". בהמשך, כשהגיעו למקום שוטרי חיפה, הוא שב ואיים על האיש גם בנוכחותם והודיע, "זה הבית שלי, אני עכשיו אביא סכין ואהרוג אותו". ב-2019 הוא נעצר בבניין דיור מוגן בשכונת נווה יוסף, בחשד לניסיון רצח כשתקף את שכנו בדקירות ופצע אותו קשה כך שאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בעיר.

במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023/אתר רשמי, יואב איתיאל

במשטרה נמנעים בשלב זה מלדווח על התקדמות. אנשי זיהוי פלילי עדיין בדירה ואוספים כל ממצא פורנזי שיסייע בפענוח התעלומה הלא שגרתית. היום בהערכת מצב שקיים מפקד מרחב כרמל, נצ"מ אלי מגן, הוצגו כבר כמה כיוונים שבכוונת החוקרים לנסות ולבסס אותם עוד.

ובינתיים יש מי שפיתחו תקווה כי אולי מדובר באחד מיקיריהם הנעדרים, וכאלה לא חסרים בחיפה, בהם בעל דרגסטור ברחוב הרצליה בשכונה, שנחטף מהעסק שלו בשנה שעברה. אתמול הגיעה לזירה גם תושבת חיפה ותיקה, שאמא שלה נעלמה בהדר הכרמל לפני 32 שנה ועד היום טרם נמצאה. הבת, היום בעצמה קשישה, סיפרה כי שמעה על מציאת הגופה בבטון ובאה לבדוק באם אולי מדובר בה. היא ידעה כי יש סיכוי קטן, דיברה עם השכנים שעמדו בחוץ, ושבה לביתה מאוכזבת מה שמסתמן כיוון אחר לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully