וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגרר? נתניהו הוא טיל מונחה - שיודע מה הוא עושה בכל רגע נתון

יובל דיסקין

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 18:08

"נגרר", נכתב על רה"מ במאמרו של עמית סגל, כאילו שמדובר במי שנחטף ע"י חייזרים ומופעל בניגוד לרצונו. הגיע הזמן שתפנימו: מהלכי נתניהו שקולים ומדודים. מבחינתו המדינה זה הוא, והוא זה המדינה. הוא ינסה להיחלץ ממשפטו גם במחיר פירוקה. בלעדיו, הרי - אין לה זכות קיום

בוידאו: באישור המשטרה הפגנה בנווה אטיב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש/אתר רשמי

המאמר של עמית סגל בסוף השבוע האחרון בידיעות אחרונות משקף לכאורה תהליך התפכחות בקרב תומכי הרפורמה המשפטית. אולם, ככל שחלף הזמן מצאתי את עצמי המום מכותרת המאמר וגם מתוכנו.

"נגרר", נכתב שם על נתניהו, כאילו שמדובר באדם אשר נחטף על ידי קבוצת חייזרים מתוחכמים שהשתלטה על הקוד הגנטי שלו ומפעילה אותו בניגוד לרצונו. אין הטעייה גדולה מזו שאותה מוכר סגל לציבור.

העובדות

נתניהו הקים את קואליציית הבלהות הזו במו ידיו. הוא האחראי הבלעדי לפניה המבישים של רשימת הליכוד לכנסת. נתניהו הוא זה שחיבר את בן גביר הכהניסט הגזען, סמוטריץ' הלאומן תומך העליונות היהודית, ואת מפלגת "נועם" ההומופובית והמיזוגנית - לרשימה אחת. הוא זה שהביא את החרדים המתבדלים, המשתמטים והלא ציונים לסוגיהם השונים לתוך הקואליציה, והוא זה שנותן להם לבזוז את הקופה הציבורית לצרכים סקטוריאליים. נתניהו הוא שיצר וחתם על ההסכמים הקואליציוניים שהקימו את הקואליציה הכי קיצונית, בלתי מוסרית ובעיקר - הכי מזיקה ומסוכנת בתולדות המדינה.

הנאשם ידע ויודע מה הוא עושה בכל רגע נתון. הוא עשה זאת מתוך דחף הישרדותי עמוק שמנחה אותו להישאר ראש הממשלה בכל מחיר. מדוע? משום שהישארותו בתפקיד ראש הממשלה מאפשרת לו עמדת השפעה מוחלטת על השגת הכלים האולטימטיביים שיכולים לחלץ אותו בשלום מהמשפט. הוא מונע על ידי הסיכונים המשפטיים, ומכוון את פעולותיו כדי להיחלץ מהם.

בנימין נתניהו, יריב לוין, יואב גלנט, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 25 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ממש לא נגרר. נתניהו עם לוין וגלנט/פלאש 90, יונתן זינדל

"הרפורמה המשפטית" בנויה בראש ובראשונה על מנת להתגבר על הסיכונים המשפטיים של נתניהו:

  • למנוע את הוצאתו לנבצרות על ידי היועמ"שית לממשלה בשל ניגודי עניינים הנובעים ממשפטו.
  • לחמוק מהרשעה בסעיפים שעלולים להוביל לכליאתו.
  • להימנע מקלון בין אם כתוצאה מהמשפט ובין אם כתוצאה מהסדר טיעון.

על מנת להיחלץ מהסיכונים החמורים הללו, מבחינתו נתניהו חייב:

  • להחליש ביותר את הפיקוח של הרשות השופטת (בג"ץ) על החלטות הממשלה (לצורך זה נחקק התיקון לחוק יסוד: השפיטה, וכן בוטלה עילת הסבירות על החלטות השרים והממשלה).
  • להחליש דרמטית את היועמ"שית לממשלה, ובראש ובראשונה להוציא מידיה את היכולת להוציאו לנבצרות, למשל בשל ניגוד עניינים (לצורך זה נחקק תיקון מספר 12 לחוק יסוד הממשלה).
  • לשנות את מהות בג"ץ על ידי שינוי הרכבו ומינוי שופטים מטעם הקואליציה (לצורך זה הוא חייב לשנות את יחסי הכוחות בוועדה למינוי שופטים: חקיקת חוק יסוד: השפיטה, הרכב הוועדה למינוי שופטים, אושר כבר לקריאות 2-3).
  • להשיג כסף למימון משפטו הארוך והיקר. לצורך זה הוא צריך תרומות מאנשים פרטיים, ואם צריך לשנות לשם כך את הנורמות ואת החוק - כך ייעשה (חקיקת התיקון לחוק שירות הציבור (מתנות) שאושר לקריאות 2-3).
ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין
9.8.23. באדיבות המצולמים
"'נגרר'? הצחקתם אותי". דיסקין/באדיבות המצולמים

בנוסף לכלים המשפטיים הללו, צריך נתניהו להמשיך ולשמר מערכת יחסים טובה עם הנשיא הרצוג - שכן ייתכנו תרחישים בהם הוא יזדקק לחנינה.

מדוע נתניהו זקוק נואשות גם למשבר חוקתי?

אין ראש ממשלה סביר, כזה שאינו נאשם בפלילים הנמצא בניגוד עניינים אסטרטגי עם טובת המדינה, שלא היה בולם בלימת חירום לאומית מיידית אם תמונת המצב הבאה הייתה ידועה לו:

  • השסע בעם חמור ביותר ומקרב אותנו מדי יום לפילוג, ואולי לסף מלחמת אזרחים/אחים.
  • צבא העם וצבא המילואים מתפורר. הצבא נמצא על הקו האדום כבר עכשיו במערכי המילואים הקריטיים שלו, והתמונה הזו ידועה לנתניהו.
  • משבר חוקתי יוביל להשהיית מילואים דרמטית נוספת, אשר תדרדר את הצבא מעבר לקו האדום. זה יהיה מחדל ברמת מחדל מלחמת יום הכיפורים 1973 ואף יותר מכך. האחראי הבלעדי לכך יהיה נתניהו, שכל הנתונים הוצגו לו - וכל הנורות האדומות הודלקו לנגד עיניו.
  • הכלכלה מאבדת מומנטום בצורה חמורה, ההיי-טק נפגע קשות ודירוג האשראי של המדינה צפוי לרדת נוכח שקריו של הנאשם לסוכנויות האשראי.
  • מערכת הבריאות הולכת ונסדקת מדי יום ביומו. סימנים רבים לעזיבת רופאים את הארץ.

אז מדוע נתניהו, אדם אינטיליגנטי בהחלט, אינו עושה זאת? זאת משום שתכנית החילוץ המשפטית היא החשובה ביותר עבורו. מעבר לכך, מבחינתו "שתישרף המדינה", כדבריה האלמותיים של רעייתו שרה משנת 2002. השגת כל הכלים המשפטיים שציינתי משפרת אמנם מאוד את מצבו, אולם הוא עדיין זקוק לאקס פקטור בדמות המשבר החוקתי. ברגע שהוא וחסידיו יסרבו לציית לבג"ץ משום שלטענתם הוא חרג מסמכותו כאשר דן ופסק באשר לחוקתיותו של חוק יסוד שנחקק על ידי הכנסת, יוכל נתניהו לקעקע סופית את הלגיטימיות של מערכת המשפט ולטעון בפני ציבור תומכיו כי אין לבית המשפט סמכות לשפוט אותו.

נתניהו אינו נגרר. הוא מונחה. הוא טיל מונחה מטעם עצמו, המונע בעיקר משיקולים אגוצנטרים-הישרדותיים של היחלצות ממשפטו גם במחיר שיסוע העם, פירוק צבא העם, ופירוק המדינה. ממש ככה.

הגיע הזמן שתפנימו את מה שכל מי שמכיר את נתניהו מקרוב מבין: בעיניו המדינה זה הוא, והוא זה המדינה, ומשכך - בלעדיו אין למדינה זכות קיום. טיל מונחה בדרך לרסק אותה.

הכותב הוא ראש שירות הביטחון הכללי לשעבר, יובל דיסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully