וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאשים את המפגינים? הנשיא הרצוג: "חלק מכם לא נתן סיכוי להידברות וחבל"

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 7:58

נשיא המדינה דיבר עם מפגינים במהלך ביקור בזכרון יעקב והתייחס למאמצי ההידברות שנכשלו על המהפכה המשפטית: "היה לחץ של כל מיני גורמים כאלה ואחרים". הוא הוסיף: "אני מנהל דיאלוג עם כל אחד שמוכן לקיים דיאלוג". בכוח קפלן הגיבו: "לא נאבקת למען הדמוקרטיה - וחבל"

הרצוג לאנשי המחאה: "יש חלק מכם שלא נתן סיכוי להידברות וחבל"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג דיבר היום (רביעי) עם מפגינים, לאחר ביקורו בשייטת 13. הוא ענה לטענות המפגינים - אך מחלק מדבריו השתמע שהוא מאשים גם אותם בכישלון שיחות ההידברות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית. "יש חלק מכם שלא נתן סיכוי להידברות וחבל", אמר למפגינים, "היה לחץ של כל מיני גורמים כאלה ואחרים".

מנגד, קראו המפגינים לעברו "תתעורר למען השם", "בושה". עוד אמר הרצוג, "אני מנהל דיאלוג עם כל אחד שמוכן לקיים דיאלוג כדי להבטיח שהדמוקרטיה שלנו תישאר חזקה ויציבה מאוד". כוח קפלן השיב בתגובה לדברים של הרצוג: "לא נאבקת למען הדמוקרטיה - וחבל".

הנשיא יצחק הרצוג ביקר בזכרון יעקב, 9 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
כוחות משטרה ומג"ב במקום/יואב איתיאל
הנשיא יצחק הרצוג אתמול בזכרון יעקב. ללא, אתר רשמי
הרצוג אתמול בזכרון יעקב/אתר רשמי, ללא

הרצוג הגיע בחשאי לזכרון יעקב לחגיגות 140 שנה למושבה. רק כמה עשרות הוזמנו למפגש עמו וכאמור, כמה עשרות מתנגדים למהפכה המשפטית הפגינו לקראת בואו במרכז המושבה מול בית הכנסת ההיסטורי של המושבה, שם חיכה לו רב המושבה סא"ל במילואים מרדכי אברמובסקי.

מי שהיו בתוך האירוע סיפרו כי קולות המפגינים נשמעו היטב בתוך האולם. הם אמרו כי הרצוג התייחס לכך בדבריו ואמר משהו ברוח "לו שרה אהרונסון הויתה עמנו כעת, מן הסתם הייתה אומרת כי טוב להיווכח שיש דמוקרטיה בזכרון יעקב". בתום האירוע הנשיא הרצוג יצא למפגינים ושוחח עמם.

הרצוג ניהל מאז חודש אפריל שיחות בין נציגי הקואליציה ויש עתיד והמחנה הממלכתי בניסיון להגיע להסכמות על המהפכה המשפטית. במהלך השיחות בבית הנשיא, הרצוג התחייב בראיונות כי במידה והשיחות ייכשלו יטיל פומבית את האחריות על מי שאחראי לכישלונן.

השיחות בבית הנשיא התפוצצו כבר בחודש יוני לאחר שהקואליציה דחתה את בחירת הנציג שלה לוועדה לבחירת שופטים, אך בחודש שעבר הרצוג שוב חידש את מאמציו לקראת ההצבעה על ביטול עילת הסבירות - ללא הצלחה.

הרצוג ניסה לגבש מתווה לפיו הממשלה תקפיא את המשך קידום הרפורמה לתקופת זמן ממושכת תוך ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות אך המשא ומתן כשל בשל התנגדות הקואליציה להתחייב להקפאה ארוכת טווח. לאחר שהחוק עבר בסוף יולי בכנסת, הרצוג שוב קרא לשני הצדדים להרגעה, אך נמנע מלנקוב באחריות לכישלון השיחות ורק אמר כי "אחריות רבה, גם אם לא בלעדית למציאת פתרונות שייטיבו עם המדינה והחברה תהיה תמיד אצל מי שהכוח ומושכות השלטון בידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully