וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב, חיילים מדווחים על מחסור במזון: "אם זה מה שקורה בשגרה, מה יהיה במלחמה?"

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 14:01

חיילים המסיירים באוגדת עזה מספרים על מחסור חמור במזון. לדבריהם, גם כשהאוכל מגיע, הוא לא טרי או בכמות לא מספקת, כך שהם נאלצים לשלם מכספם על ארוחות. "למה אנחנו לא מקבלים אוכל כמו בני אדם, מה אנחנו צריכים לעשות בשביל לקבל אוכל? לא ביקשתי משהו לא הגיוני"

בווידאו: תיעוד של עכברים וחולדות במטבח במפקדת אגודת יהודה ושומרון/מערכת וואלה!

חלוקת המזון ללוחמי צה"ל בסיורים ובעמדות באוגדות המרחביות היוותה לאורך שנים נקודת תורפה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. למרות שינויים מרחיקי לכת בתחום ההסעדה בצבא, בדגש על פעילות מבצעית בגבולות, הפערים התרחבו והעמיקו - והפכו להיות בשגרה, כך טוענים גורמי צבא. לפי לוחמים, דוגמה בולטת לכך ניתנת בסיורי הלוחמים באוגדת עזה.

הסיורים מתקיימים כל כמה חודשים בכלי הרכב הממוגנים ונעים לאורך 64 ק"מ מהים ועד משולש הגבולות: רפיח, ישראל וסיני. "הבעיה בגזרה הזו קבועה", אמר הורה ללוחם באוגדה. "שולחים ללוחמים חמג"שיות באיחור ואז האוכל מגיע לא טרי, מציעים להם אוכל לא אכיל או בכמות מועטה מאוד. בחלק מהמקרים האוכל בכלל לא מגיע, או שהחיילים מגיעים באיחור לחדר האוכל ולא נשאר להם כלום".

האוכל במוצב סופה, גבול רצועת עזה. דובר צה"ל
חיילים בדרום, אילוסטרציה/דובר צה"ל

ההורה ציין כי החיילים הרעבים משלמים מכספם לאוכל. "מי שרוצה לדעת מה באמת קורה בשטח, שיגיע בערב לכניסות המוצבים ויראה את התורים הארוכים ל'גזלנים'. זה לא אמור להיות המצב. העיקר שהבטיחו להורים שינוי. שימלאו סקרי שביעות רצון ויראו איפה הבעיה. אם זה מה שקורה בשגרה מה יהיה במלחמה?".

האוכל במוצב סופה, אוגדת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האוכל במוצב סופה, אוגדת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מערכת וואלה! העבירה כמה פניות בנושא בשנה האחרונה לצה"ל, ובדרגי השטח נתנו מענה נקודתי, כולל צילום נקודתי של ארוחת הצהריים באותו היום - אך הבעיה חזרה על עצמה. אחד החיילים סיפר, "כולם מפחדים לפתוח את הפה, כי מי שמדבר עם התקשורת מחפשים אותו ומתנקמים בו. אם פונים למפקדים הם אומרים ש'זה יטופל'. כבר שבוע כאן ושום דבר לא זז. למג"דים ולמ"פים יש אחלה אוכל בחדרי האוכל. ישאירו אותו גם שעה אחרי הזמן עד שיגיעו. למה אנחנו בשטח לא מקבלים אוכל כמו בני אדם? מה אנחנו צריכים לעשות בשביל לקבל אוכל? לא ביקשתי משהו לא הגיוני".

מדובר צה"ל נמסר: "אין מחסור בארוחות לסיורים. כל פער העולה בנושא נבדק ומטופל מיידית על ידי המפקדים. המזון המוגש לחיילים עובר תהליכי בקרה ופיקוח מתמידים, והיגיינת המטבחים נשמרת בקפידה. פיקוד הדרום בשיתוף אגף הטכנולוגיה הלוגיסטיקה מספק מענה מגוון ועשיר בתחום המזון לכלל החיילים, ועושה כל שביכולתו על מנת להתאים את המענה לצרכיהם ולשמר את איכות וחווית השירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully