וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הפרוטקשן בצפון: תושב טובא זנגריה חשוד בסחיטת עסקים ב-900 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 17:30

המשטרה עצרה בשבוע שעבר את יוסף חוסיין הייב, בן 32, בחשד שניסה לגבות דמי חסות משני בעלי עסקים מצפון הארץ, תחת איומים שיפגע בהם ובבני משפחתם. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. "אם תדבר אתה והבנות שלך הלכתם", כתב באחת ההודעות

בווידאו:פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית/דוברות המשטרה

משטרת מחוז צפון עצרה בשבוע שעבר את יוסף חוסיין הייב, תושב הכפר טובא זגנריה בן 32, בחשד שניסה לסחוט דמי חסות (פרוטקשין) בסכום של 900 אלף שקלים משני בעלי עסקים בצפון הארץ, תחת איומים שיפגע בהם ובבני משפחתם. מהחקירה עולה כי חוסיין הייב פנה אליהם באמצעות הוואטספ ודרש את העברת הכספים - בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

במקרה אחד פנה חוסיין הייב בהודעת וואטספ לבעל עסקים מצפון הארץ שבבעלותו וילות אירוח בשכונת נוף כנרת שבצפת, ובה דרש מבעל העסק שישלם לו 400 אלף שקלים, אחרת יפגע: "תקשיב אתה על הכוונת", כתב חוסיין הייב, "יודעים כמה יש לך בתים וכמה כסף, תקשיב טוב מאוד אם תדבר למישהו אתה והבנות שלך הלכתם והבתים ילכו. מהיום יש לך חוב 400,000".

המלחמה בפרוטקשיין-  שוטרי מחוז צפון עצרו חשוד בנסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 ש״ח .. דוברות משטרת ישראל
המלחמה בפרוטקשיין- שוטרי מחוז צפון עצרו חשוד בנסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 ש״ח ./דוברות משטרת ישראל

במקרה נוסף פנה חוסיין הייב לבעל עסק להמרת כספים (צ'יינג') באזור הכפר בוקטעה ודרש ממנו לשלם לו 500 אלף שקלים אחרת יפגע: "יש לך עד יום שישי עוד יומיים להביא 500,000. יש לך עד היום בערב בשעה 07:30 לשלוח לי הודעה כי אתה מוכן, הבנת אידיוט. אל תשחק, תיזהר, אתה רוצה שנתחיל באלימות".

במחוז צפון במשטרה מסרו כי עם קבלת התלונות נפתחה חקירה שבמהלכה הצליחו להתחקות אחר זהות החשוד ופרליקטות מחוז צפון הגישה נגדו הצהרת תובע. בימים הקרובים כאמור, צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

המלחמה בפרוטקשיין-  שוטרי מחוז צפון עצרו חשוד בנסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 ש״ח .. דוברות משטרת ישראל
המלחמה בפרוטקשיין- שוטרי מחוז צפון עצרו חשוד בנסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 ש״ח ./דוברות משטרת ישראל

במשטרה מסרו כי "שוטרי מחוז צפון פועלים בתחומים רבים, תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים כנגד בעלי עסקים, אשר מוצאים את עצמם לא רק תחת המעמסה של ניהול עסק עצמאי, אלא גם במצב בו הם ובני משפחותיהם מאויימים ונזקים נגרמים לעסקיהם ורכושם הפרטי".

"משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מייד למשטרה", מסרו והוסיפו כי "הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר ואף מעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כנגד אותו קורבן וקורבנות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully