וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב נווה אטי"ב בו מתארח הזוג נתניהו עתר לבג"ץ: "אנחנו נצורים"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 17:23

בהודעה שפרסם נווה אטי"ב נמסר כי הגבלות כוחות הביטחון על המושב משתקות את חייהם. לטענתם, תושבים רבים סורבו להכניס את קרובי משפחתם למושב, לא הורשו לצאת לבית מרקחת, ונחסמה גישת חקלאים לשדות. "דיברנו עם כוחות הביטחון אך נתקלנו באטימות"

בווידאו: המפגינים שישנו במושב שבו נתניהו נופש: "רק רוצים למחות"/מחאת הצפון

מושב נווה אטי"ב שברמת הגולן, בו נופשים בני הזוג נתניהו, עתר היום (שלישי) לבג"ץ ודרש מכוחות הביטחון להסיר את החסימות על הישוב ולפתוח את המרחב הציבורי. התושבים טוענים כי בעקבות החסימות הם לא מסוגלים לראות את בני משפחתם, מנועים מלקנות תרופות ואף חלקם לא מסוגלים לצאת ולעבוד.

"לצערינו, למרות הסיכומים ביננו לבין כוחות הביטחון, נווה אטי"ב נצורה", נכתב מטעם המושב, "ההגבלות שהוטלו על נווה אטי"ב משתקות את החיים והפרנסה בישוב". במכתב נמסר כי בישוב מתגוררים תושבים על כל קשת הדעות הפוליטית, וכי אין ברצונם לקצת צד במחאה. אולם, הוסיפו מטעם הישוב וטענו כי "כרגע נפגע קשות מרקם החיים בישוב".

תושבי נווה אטיב עותרים לבג"ץ. ללא, אתר רשמי
המכתב ששלחה האגודה בתגובה לחסימות הישוב על ידי כוחות הביטחון/אתר רשמי, ללא

על פי המתואר במכתב, בישוב טוענים כי רבים מתושבי המקום סורבו להכנסת ילדיהם או נכדיהם למקום. עוד נמסר כי תושבים סורבו במחסומים כשניסו להגיע לבית מרקחת, וכי כבישי הגישה למטעים נחסמו ללא תאום מול האגודה, וכעת חקלאים לא מסוגלים להגיע לעבודתם.

"ניסינו לדבר עם כוחות הביטחון על מנת להקל על התושבים והחקלאים אך נתקלנו באטימות", מסר הישוב, "לכן נאלצה האגודה להגיש עתירה דחופה לבג"ץ לפתיחת המרחב הציבורי והפרטי של התושבים".

אסף ונקרט, מנהל הקהילה של היישוב, מסר: "המושב לא לוקח צד במחאה. העתירה היא לא כדי לאשר למפגינים להפגין. אנחנו עותרים כי נפגע חופש התנועה שלנו בשטחים ציבורים ופרטיים. היו לנו סיכומים עם כוחות הביטחון, אבל בפועל המושב נצור. הכניסה מוגבלת. סגרו עם בולדרים את הדרכים למטעים החקלאים שלנו לא יכולים להגיע לקטיף ולהשקיה. נכד לא יכל להגיע לבקר את סבו. זו בפירוש עתירה שמבקשת לתת לנו חופש תנועה, אין לה שום היבט פוליטי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מגיעים למחות מול בית המלון שבו מתארחים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה. נווה אטיב. 7 באוגוסט 2023. אלי אשכנזי
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מול הישוב/אלי אשכנזי

מוקדם יותר היום, הגישו המפגינים מול נווה אטי"ב גם הם עתירה לבג"ץ, בדרישה לאפשר להם להפגין במושב. במהלך הלילה ישנו עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית בשוליי המושב, בעיר אוהלים שהקימו. בשעות הבוקר, טענו המפגינים כי המשטרה מונעת ממוחים נוספים להצטרף אליה, ולא מאפשרת לאנשים לספק להם מזון, שתייה ורשתות צל.

לטענת המפגינים, בימים האחרונים הושג סיכום בין נציגיהם לבין הנהגת היישוב על מיקום ההפגנה, אלא שהמשטרה הקימה מחסומים במרחק קילומטר וחצי מהכניסות ליישוב, ואינה מאפשרת כניסה רגלית או עם כלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully