וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה ליועמ"שית למסור תשובות לגבי טענות על אכיפה בררנית בהפגנות

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:20

היועצת נדרשה למסור עד 15 בספטמבר את תגובתה לעתירה של השר וסרלאוף ולנמק מדוע לא יוגשו כתבי אישום ותביעות אזרחיות כנגד חוסמי כבישים. בעתירתו האשים וסרלאוף את בהרב מיארה שהיא "מתנערת מחובותיה ומפקירה את הציבור מול אלימות של עבריינות שיטתית"

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה אחרי התפטרות ניצב עמי אשד, נתיבי איילון נחסמו לתנועה/אורי סלע

השופט סולברג דרש היום (שני) מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה למסור תשובות לעתירת השר וסרלאוף בעניין האכיפה הבררנית. היועצת נדרשת להגיש את תגובתה המקדמית לעתירה עד 15 בספטמבר. בעתירה ביקש השר וסרלאוף מביה"מ להוציא צו שיורה ליועמ"שית לנמק מדוע לא יוגשו כתבי אישום ותביעות אזרחיות כנגד חוסמי כבישים וכנגד מובילי ומארגני החסימות, או לחילופין, לנמק מדוע לא תינתן הנחייה שלפיה הנחיות העבר בטעות יסודן, וכי בעת בחינת חסימות כבישים צירים ממניעים אידיאולוגיים, יש לבכר ולתת משקל נכבד לזכות המוחים.

השר וסרלאוף הדגיש בעתירה כי היועצת המשפטית לממשלה נוקטת באופן מובהק באכיפה בררנית, ומפקירה בהתנהלותה את הציבור לאלימות ומעשי עבריינות. וסרלאוף כתב כי היא "מתנערת מחובותיה ומפקירה את הציבור מול אלימות של עבריינות שיטתית".

לפני כחודש קיימה הממשלה דיון מיוחד על ההפגנות והמחאות נגד המהפכה המשפטית, שאליו זומנו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ונציגי מערכת אכיפת החוק כדי לדרוש את החמרת האכיפה והענישה על המפגינים, הפרות הסדר וחסימות הכבישים.

בתום הדיון, שרי הממשלה אישרו הצעה לפיה הממשלה תגבש מסמך שידרוש מהיועצת המשפטית לממשלה להניח תוך שבוע מתווה כתוב עם הנחיות לגבי הפגנות סמוך לבתים של אנשי ונבחרי ציבור, חסימות כבישים וכדומה, לרבות הנחיות לגבי פעולות שעלולות לפגוע בביטחון המדינה כמו סרבנות וקריאות לאי שירות בצה"ל, שלגביהן תגובש חוות דעת של המל"ל. בנוסף ביקשה הממשלה לקבל תוך יומיים הנחיות ביחס לטיפול בחסימת נתב"ג תוך שבוע.

בתום הדיון, אמר ראש הממשלה כי הוא "לא זוכר ישיבת ממשלה שהדעות בה כה מאוחדות. מה שברור, שיש כאן אכיפה בררנית שזועקת לשמיים. מה שעוד ברור, שנציגי האכיפה לא מוכנים להודות בכך. אי אפשר ללכת חזק על ציבור אחד וחלש על ציבור אחר. זה הבסיס לדמוקרטיה ושלטון החוק- שיהיה שוויון". נתניהו הוסיף כי "הדבר הזה שמתקיים כאן לא מקובל עלינו, אנחנו אחראיים על ביטחון המדינה, על החוק והסדר, ומדיניות האכיפה הבררנית הזאת פוגעת בשני הדברים האלה… שום ממשלה לא יכולה לקבל את המצב הזה, יש מספיק תקדימים של החלטות ממשלה".

במהלך הדיון, הציגה המשטרה את נתוני האכיפה והמעצרים מאז תחילת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, לפיהם נעצרו חשודים בהפרת הסדר הציבורי ואי קיום הוראות המשטרה, והוגשו שישה כתבי אישום בגין תקיפת שוטרים. השר לביטחון לאומי זעם על כך שאיש לא נחקר בחשד לקשירת קשר לפשע על ארגון התפרעויות ואמר כי "פשוט בושה. אין אכיפה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות את הממשלה ומתקפתה נגד בהרב מיארה, ואמר כי: "הממשלה עשתה ליועמ"שית זובור אלים. ההתנפלות המכוערת של השרים על גלי בהרב מיארה, שומרת סף הגונה שרק עושה את עבודתה, היא הדגמה למה שהם מנסים לעשות לחברה הישראלית: בריונות במקום שלטון החוק, אלימות ממשלתית כלפי אזרחים ופקידים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully