וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פסק נגד העירייה: בית הקפה בירושלים ייפתח בשבת

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 22:50

בהחלטת בית המשפט נקבע כי יבוטל חוזה השכירות שבו דרשה העירייה שבית הקפה שהיא יזמה את הקמתו בגן השושנים יהיה סגור בשבת. תנועת התעוררות, מגישת העתירה: "ניצחון חשוב לירושלים ולציבור הליברלי בעיר, מנענו תקדים מסוכן"

בווידאו: "התושבים החילונים מרגישים שהם מטרה": מאבק חדש על אופי שכונה בירושלים/באדיבות המצולמים

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום נגד העירייה, והורה לבטל את חוזה השכירות שדרש שבית קפה שהיא פרסמה מכרז להקמתו יהיה סגור בשבת. כמו כן העירייה חויבה לשלם 10,000 שקל הוצאות משפט.

בעקבות פרסום נוסח המכרז התקדימי, שדרש שהזוכה שיקים את בית הקפה יתחייב לא להפעילו אותו בשבת וחג, החליטה תנועת התעוררות לעתור לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורך דינה ד"ר מתן גוטמן ולבקש לבטל את תנאי המכרז כפי שפרסמה העירייה במקור.

השופטת שירלי רנר כתבה בפסק הדין: "סבורה אני כי כשם שאין בסמכותו של גורם מנהלי/מקצועי בעירייה לאסור במישרין פתיחת בית קפה בהתחשב בשיקולים שמסורת דתית, ככל שאין איסור כזה במסגרת חוק העזר, כך גם אין בסמכותו של גורם מנהלי/מקצועי בעירייה לאסור בעקיפין פתיחת בית קפה, בהתחשב בשיקולים של מסורת דתית במסגרת התקשרות חוזית. השאלה בעיני היא של סמכות ולא של אופן הפעלת שיקול הדעת בקבלת ההחלטה על תנאי המכרז. סמכות ולא סבירות ההחלטה".

מחאה של תנועת "התעוררות" נגד סגירת בית הקפה בכן השושנים ביום שבת. ינון שלום יתח
תנועת התעוררות מפגינה נגד סגירת הקפה בשבת/ינון שלום יתח

אדיר שוורץ, יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, אמר בתגובה לפסיקה, כי זהו "ניצחון חשוב לירושלים ולציבור הליברלי בעיר. מנענו בבית המשפט תקדים מסוכן שיכל להשליך על מכרזים נוספים בשלל תחומים. תנועת התעוררות נלחמת למען הירושלמים - הם אלו שיקבעו האם בית הקפה מתחת לביתם יהיה פתוח או סגור בשבת, רק הם. לא קואליציית ליאון-חביליו-קינג ולא עסקני העיר יקבעו את צביון השכונות".

בית הקפה אמור להיות מוקם בגן השושנים, שטח גדול שנמצא בלב השכונות הוותיקות בירושלים, שהיה במשך שנים מקום טבע בודד, שבו בני נוער נהגו לערוך מדורות ופיקניקים. כחלק מהתוכנית להפוך את הגן למקום תיירותי וחברתי יותר, בעירייה החליטו לפרסם מכרז לבית קפה במקום, שימשוך אליו משפחות וקהל לפארק בשעות הבוקר והצהריים.

עוד בוואלה!

עיריית ירושלים דרשה שבית הקפה לא יפעל בשבת - בית המשפט הוציא צו מניעה

לכתבה המלאה
תוצאות הסקר שהופץ בקרב תושבי השכונה. "גינות העיר", צילום מסך
סקר שנערך בקרב תושבי השכונה, שרובם הצביעה בעד הסגירה/צילום מסך, "גינות העיר"

לפני כמה חודשים, החליטו ב"גינות העיר", המנהל הקהילתי שאחראי על הגן, להוציא שאלון שיבדוק את רצון התושבים בנוגע להקמת בית הקפה, במודל לפיו לא יפעל בשבתות וחגים. עוד צוין, כי יתחשבו בעמדת הציבור רק אם יהיה רוב של לפחות 60% ו-200 משתתפים לפחות. למעלה מ-500 אנשים השתתפו בסקר שתוצאותיו ברורות: 62% מהמצביעים בעד הפתיחה לפי המודל, 36% נגד, ועוד פחות מאחוז בודד נמנע. התוצאה, אם כן, היתה בעד המתווה שהציעה העירייה ברוב גורף.

מדובר בפסיקה שנייה בחודש של בית המשפט נגד הציבור הדתי-חרדי בירושלים בסוגיות הקשורות לשעלת צביון העיר. לפני כמה שבועות הוא הורה לעצור את ההפקעה של ביה"ס המיתולוגי ליידי דיוויס והעברתו לידיים חרדיות, ועוד מוקדם יותר השנה - פסק לטובת פתיחת הבריכה בשכונת הר חומה בשבת. שני הנושאים הנזכרים יידונו בבית המשפט העליון.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully