וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדממה, עם ארונות קבורה: אלפים ב"מצעד המתים" נגד האלימות בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 21:13

התהלוכה צעדה תחת הסיסמה "חברה אחת, גורל אחד, זעקה אחת" בעקבות אזלת היד של הרשויות לעצירת האלימות. אם מכפר קאסם צעדה עם תמונת בנה שנרצח: "ירו בו מולי ליד הדלת של הבית. לא יודעת למה, פשוט ככה". מפגינה נוספת: "התופעה הזאת נכנסה כמעט לכל בית בחברה הערבית"

בוידאו: בדממה, עם ארונות קבורה: אלפים ב"מצעד המתים" נגד האלימות בחברה הערבית/יותם רונן

אלפי מפגינים נגד האלימות בחברה הערבית נאספו היום (ראשון) בכיכר הבימה בתל אביב לצעדה שלה העניקו את הכותרת "מצעד המתים". המוחים יצעדו ברחובות העיר עד למוזיאון תל אביב. לפי עמותת יוזמות אברהם, 141 ערבים נרצחו מתחילת השנה.

הצעדה, שמארגניה בחרו עבורה את הסיסמה "חברה אחת, גורל אחד, זעקה אחת", אורגנה על ידי הפורום העממי וקבוצת החדשות "בוקרא", ויובילו אותה צעירים מארגון "אג'יק-מכון הנגב", שנושאים על גבם ארונות קבורה. יחד איתם משתתפים ארגונים חברתיים נוספים, ובהם קבוצות המשתתפות במחאות קפלן, "במטרה לעצור את האלימות המתפשטת".

הפגנה על האלימות בחברה הערבית. .הבימה, תל אביב.  6 באוגוסט 2023. אורי סלע
המארגנים לובשים חולצות לבנות "בשביל התקווה והחיים". מצעד המתים, 6 באוגוסט 2023/אורי סלע

שוקו, ממארגני הצעדה, הסביר כי הבגדים שלובשות עשרות נשים ההולכות בשני טורים מסמלים את התלבושת של המת, "כפאן". המארגנים לובשים חולצות לבנות "בשביל התקווה והחיים".

סוהאד זועבי ובנה מוחמד, בן 11, הגיעו להפגנה מטמרה. "כל בן אדם כאן שנגד אלימות צריך לדבר את המסר שלנו", אמרה זועבי. "הפשיעה בחברה הערבית הולכת ומתגברת עם השנים, ואנחנו באים להשמיע את הקול שלנו כבני אדם. קרוב משפחה שלנו נרצח לפני שלושה חודשים על ידי הדוד שלו. מאז אנחנו באבל. התופעה הזאת נכנסה כמעט לכל בית בחברה הערבית. אם לא הבית עצמו, אז של קרוב משפחה או שכן".

נואל אלטורי מכפר קאסם צועדת עם הטלפון שלה מונף בידה, פתוח על תמונתו של בנה איברהים, שנרצח לפני שבעה חודשים. "ירו בו מולי ליד הדלת של הבית. לא יודעת למה, פשוט ככה. אני יודעת מי הרג את הבן שלי, אמרתי למשטרה עליו עוד לפני שזה קרה, ולא מעניין אותה. הוא מסתובב בחוץ וממשיך לאיים עלינו ביריות. המשטרה יודעת הכול ועצרה אותו רק לשבועיים וזהו, אומרים שאין הוכחות. הוא היה אמור להתחתן שבעה ימים אחרי שנרצח. אנחנו רק מחכים לקורבן הבא"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוהאד זועבי ובנה מוחמד, בן 11, הגיעו מטמרה ל"מצעד המתים", הפגנה על האלימות בחברה הערבית. .הבימה, תל אביב.  6 באוגוסט 2023. אורי סלע
"באנו להשמיע את הקול שלנו כבני אדם". סוהאד זועבי ומשפחתה בכיכר הבימה, 8 באוגוסט 2023/אורי סלע

לקראת הצעדה פרסמה עמותת רופאים לזכויות אדם סקר על האלימות בחברה הערבית שנערך על ידי חברת "פאנל פרויקט המדגם". מתוצאותיו עולה כי ערבים חוששים יותר מיהודים לביטחונם האישי, חווים יותר דיכאון וחרדה ומבלים פחות במרחב הציבורי. 44% מהערבים חוששים לביטחונם במידה רבה עד רבה מאוד לעומת 30% מהיהודים. האלימות בחברה מעוררת פחד וחרדה אצל 66% מהערבים אל מול 63% מהיהודים. 34% מהערבים חווים דיכאון בעקבות התופעה בהשוואה ל-28% מהיהודים.

כמו כן, הממצאים מצביעים על כך שהאלימות נוכחת בכל הסביבות, אך בעיקר במרחב הציבורי. 63% מהנשאלים שדיווחו כי חוו אלימות בשנה האחרונה, חוו אותה במרחב הציבורי, 28% במקום העבודה ו-19% בסביבה הביתית. מבין אלו שחוו אלימות בשנה האחרונה, 90% נתקלו באלימות מילולית. ערבים דיווחו יותר מיהודים על אלימות פיזית - 32% לעומת 21%.

הפגנה על האלימות בחברה הערבית. .הבימה, תל אביב.  6 באוגוסט 2023. אורי סלע
סקר רופאים לזכויות אדם: 63% מהנשאלים דיווחו שחוו אלימות בשנה האחרונה/אורי סלע

"כפי שניתן לראות מתוצאות הסקר, לאלימות הגואה ישנן השלכות על דפוסי התנהגות ושינוי שגרת חיים, וזו משפיעה בחומרתה בעיקר על החברה הפלסטינית בישראל", אמרו בעמותה. כך, יותר מחמישית מהמשיבים ציינו כי שינו את שיגרת חייהם בעקבות האלימות. 71% מהערבים מגבילים את זמן שהייתם במקומות ציבוריים, לעומת 53% מהיהודים. 71% מהמשיבים מהאוכלוסייה הערבית נמנעים לבקר ביישובים שבהם התרחשו מקרי רצח בשנה האחרונה מול 63% מהמשיבים היהודים. 21% מהערבים שוקלים לפנות לקבלת עזרה נפשית בעקבות גל האלימות בהשוואה ל-13% מהיהודים. מבין אלו ששינו את שגרת יומם, 22% ציינו כי הם שוקלים לעשות רישיון נשק - יהודים יותר מערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully