וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מתקפל: אחרי צמצום הפעילות, יחידת ההפרייה באסותא תקלוט מטופלות חדשות

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 13:44

שבועיים אחרי שהורו לצמצם את הפעילות, במשרד הבריאות חוזרים בהם. ראש חטיבת רפואה במשרד שלחה הודעה להנהלת בית החולים ברמת החייל ומסרה כי "לאור העובדה שאסותא מכירים בטעויות שנעשו ולאחר קבלת תיקון הליקויים על ידי היחידה" - הוחלט להגדיל את פעילותה

בווידאו: בית החולים החדש של אסותא מרכזים רפואיים שיוקם בראשון לציון/עריכה: גלעד מן מנהיים

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על הגדלת פעילות היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא רמת החייל, כמו גם על קליטת מטופלות חדשות בו. למעשה, שבועיים אחרי שמשרד הבריאות הורה על צמצום הפעילות של אסותא רמת החייל - הם חוזרים בהם, ומאפשרים ליחידה בבית החולים לעלות מ-65% ל-75% מפעילותה שלפני מחדל העוברים.

בתוך כך, משרד הבריאות שלח הודעה להנהלת בית החולים ברמת החייל וליחידה להפריה חוץ גופית בו, שם טענו כי "לאור העובדה שאסותא רמת החייל מכירים בטעויות שנעשו ולאחר שנעשו מספר בקרות וקבלת תיקון הליקויים על ידי יחידת ההפרייה החוץ גופית" - הוחלט כי פעילות היחידה תוגדל, וכי ניתן יהיה לקלוט מטופלות חדשות.

בית החולים יורשה לקיים 20 שאיבות ליממה, ויהיה ניתן לבצע החזרות עוברים, בהתאם להגבלות. כמו כן, בית החולים יורשה לשוב ולקלוט מטופלות חדשות ליחידה, ובתנאי שהטיפול יתוכנן כחלק ובהתאם למגבלות המספריות, ולמתווה שהציג משרד הבריאות.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
אסותא רמת החייל/ראובן קסטרו

לצד זאת, על המכתב שהועבר לבית החולים עליו חתומה ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, צוין כי "משרד הבריאות רואה בחומרה רבה אי דיווח הנוגע לאירועים חריגים, וזאת לאור ההשלכות המשמעותיות שלהם על בטיחות הטיפול ועל המטופלים".

למרות שזה עתה הודיע על הרחבת פעילות היחידה, במשרד התעקשו לציין ולהדגיש כי תוצאת הבדיקה הגנטית החריגה עדיין מתבררת במסגרת ועדת הבדיקה. "מצופה היה מאסותא להתייחס אליו כאירוע חריג עד שלא הוכח אחרת", כתבה ד"ר מזרחי.

מאסותא רמת החייל נמסר בתגובה: "באסותא מברכים על ההחלטת משרד הבריאות להעלות את הפעילות במחלקת ה-ivf ברמת החייל, וזאת לאור העובדה שהיחידה ממשיכה להתנהל באופן מקצועי, איכותי ומיטיבי. החלטה זו מתווספת להחלטת המשרד להעלות את מספר הפעולות גם באסותא ראשל"צ לאור שיפורים שבוצעו במחלקה אשר חלקם מיושמים לראשונה בישראל ומטרתם; הבטחת הטיפול ובטיחות המטופלות. באסותא מבהירים כי לא יתבצע 'תיעדוף' מטופלות הזכאיות לטיפול במימון ציבורי על פי חוק, ומביעים תקווה שמשרד הבריאות יחזיר את רמת הפעילות לקדמותה".

עוד בוואלה!

בצל העומסים, ולאחר הצמצום: פעילות יחידת ההפריה באסותא ראשון לציון תגדל

לכתבה המלאה
בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023/ראובן קסטרו

בתגובה להחלטת משרד הבריאות באשר ליחידת ההפריה באסותא רמת החייל, מעו"ד גלעד יצחק בר-טל, המייצג את רופאי הפוריות נמסר: "החלטת משרד הבריאות על הרחבת הפעילות ביחידת ההפריה באסותא רמת החיל היא ההחלטה הנכונה, בראש ובראשונה לטובת המטופלות שיוכלו לחזור לשגרת הטיפולים שלהן. מלכתחילה משרד הבריאות לא צריך היה לקבל החלטה קיצונית כל כך של סגירה כמעט מוחלטת של הפעילות. אנחנו מברכים על ההחלטה שמבשרת על כך שהרופאים והרופאות יוכלו לחזור לעשייה שלהם במלאכת יצירת החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully