וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר: אם השופטים היו הוגנים, אחי היה מזוכה

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 20:22

אחיו של יגאל עמיר טען בפוסט בפייסבוק כי במשפטו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין דנו רק במעשה ולא במניע. לדבריו, על פי היגיון זה "כל טייסי חיל האוויר הם רוצחים בדיוק כמו רוצחי משפחת פוגל". הוא האשים את השופטים בכך שהם "פחדנים או סתם רשעים"

סמוטריץ' בטקס לזכרו של רבין בכנסת: "שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו"/ערוץ הכנסת

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין יגאל עמיר, הגיב היום (שני) לסערה שהתעוררה בעקבות קריאתו של פרקליטו של עמיר ארי שמאי לשחרר אותו אתמול בערוץ 14. בפוסט שפרסם בפייסבוק הצטרף חגי עמיר לטענה שיש לשחרר את אחיו.

הנימוק לקריאתו היא שלדבריו אחיו "לא זכה למשפט צדק ולא למשפט הוגן". זאת מפני שבית המשפט, על פי גרסתו, "כלל לא דן במניע למעשה, אלא במעשה עצמו במנותק מכל השאר, והלוא המניע הוא לב המעשה, בלעדיו לא היה כלל מעשה".

חגי עמיר סבור שעל פי היגיון זה "כל טייסי חיל האוויר הם רוצחים בדיוק כמו רוצחי משפחת פוגל, אין מניע, יש רק מעשה, והמעשה הוא מעשה רצח בכוונה תחילה". לטענתו, אם היה דיון אמיתי "ללא פחד ומשוא פנים", יגאל עמיר היה מזוכה.

חגי עמיר אחיו של יגאל עמיר, בדיון בעתירה נגד עונש משמעתי שקיבל יגאל עמיר על שיחת הטלפון שלו עם "הצל", 19.09.19. ראובן קסטרו
סימוכין מההיסטוריה. חגי עמיר בבית המשפט/ראובן קסטרו

כתימוכין לדבריו מביא חגי עמיר את המקרה של שלום שוורצבארד, משורר יהודי שהתנקש בשנת 1926 בסימון פטליורה, מנהיג אוקראינה שלא פעל למנוע רצח יהודים במלחמת האזרחים אחרי מלחמת העולם הראשונה. שוורצבארד זוכה על ידי בית המשפט בצרפת, לאחר שנחשפו זוועות הטבח שנערך ביהודים. "למשלו המשפט נערך בצרפת והשופטים היו הגונים ואובייקטיביים, ולכן כל המשפט נסוב על המניע", אמר חגי עמיר. "בישראל אין שופטים הגונים ובטוח לא אובייקטיביים, ובעיקר פחדנים או סתם רשעים, ולכן המשפט נסוב רק על המעשה במנותק מהמניע, ומי לא יורשע במצב כזה".

יצוין כי אילו הדברים היו מתנהלים על פי פרשנותו של חגי עמיר, זה לא היה מסייע לאחיו, משום שהכוונה לרצוח את רבין כדי "להציל" את ישראל מהסכמי אוסלו לא מהווה צידוק משפטי או מוסרי לרצח.

עוד בוואלה!

מה הקשר לגלית גוטמן? הגינוי המופרך של קיש לקריאה לשחרור יגאל עמיר

לכתבה המלאה
יגאל עמיר בדיון על תנאי מאסרו ינואר 2010. ג'יני
"מי לא יורשע במצב כזה"? יגאל עמיר בבית המשפט/ג'יני

בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 התייחס עו"ד שמאי לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית בדומה לזאת על החוק שנועד לסייע למקורבו של אריה דרעי בעיריית טבריה, והעלה כאנלוגיה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה רבין. קהל התוכנית, המשודרת בשידור חי, מחא לו כפיים. בעקבות הסערה שהקריאה עוררה, נחתך הקטע מהתוכנית המלאה.

שר החינוך יואב קיש גינה הבוקר את קריאתו של שמאי. עם זאת, השר הזכיר באופן תמוה באותו הציוץ את דבריה של המגישה גלית גוטמן בערוץ 12. "זה לא 'המתנקש' יגאל עמיר, זה הרוצח המתועב יגאל עמיר, כתב קיש. "מגנה את האמירה השגויה והאומללה של ארי שמאי כפי שגיניתי את האמירה המזעזעת של גלית גוטמן על החרדים. לכל אלו שהתנפלו על ערוץ 14 - הם התייחסו ופעלו בזמן שכל השאר, במקרים דומים, מתקרנפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully