וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר לגלית גוטמן? הגינוי המופרך של קיש לקריאה לשחרור יגאל עמיר

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 9:05

שר החינוך גינה את הקריאה של פאנליסט ערוץ 14 לשחרור רוצח רה"מ לשעבר יצחק רבין, אך הוסיף לגינוי השוואה מופרכת - תזכורת להתבטאות של מגישת ערוץ 12 נגד החרדים שחוללה מוקדם יותר השנה סערה. ההשראה, ככל הנראה, היא מציוץ של המגיש ינון מגל

יואב קיש, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מה? יואב קיש/ראובן קסטרו

שר החינוך יואב קיש גינה הבוקר (שני) את קריאתו של הפאנליסט ערוץ 14, ארי שמאי, לשחרר את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. עם זאת, השר הזכיר באופן תמוה באותו הציוץ את דבריה של המגישה גלית גוטמן בערוץ 12. "זה לא 'המתנקש' יגאל עמיר, זה הרוצח המתועב יגאל עמיר, כתב קיש. "מגנה את האמירה השגויה והאומללה של ארי שמאי כפי שגיניתי את האמירה המזעזעת של גלית גוטמן על החרדים. לכל אלו שהתנפלו על ערוץ 14 - הם התייחסו ופעלו בזמן שכל השאר, במקרים דומים, מתקרנפים".

את ההשוואה לאמירה של גלית גוטמן עשה לפני קיש מגיש התוכנית בערוץ 14 - ינון מגל. נראה שמגל היה ההשראה לציוץ של שר החינוך. מעבר לכך, המגישה והדוגמנית לשעבר התנצלה על דבריה בשידור. "בעקבות דברים שאמרתי והתנצלתי מיד אבל חשוב לי לשבת כאן בכיסא הזה שבו נאמרו הדברים. אז קודם כל אני מתנצלת מעומק הלב על סגנון הדיבור שלי, על המילים שהשתמשתי בהן", אמרה גוטמן.

אמש שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק חקיקה פרסונלית בדומה לזאת על החוק שנועד לסייע למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בעיריית טבריה, והעלה כאנלוגיה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה. קהל התוכנית, המשודרת בשידור חי, מחאו לו כפיים. יצוין עוד כי שמאי ייצג בעבר כעורך דין את יגאל עמיר.

זו לא ההתבטאות החריגה הראשונה של שמאי על מסך תוכנית "הפטריוטים". עורך הדין טען לאחרונה כי אנשים המתנגדים למהפכה המשפטית הם צאצאים של אנשי גטו ורשה שסירבו להילחם נגד הנאצים. בעקבות האמירה הוא אף הושעה למשך כמה שבועות מערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully