וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה הברחת אמצעי לחימה מירדן: "האתגר המבצעי הפך למורכב"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 0:05

כוחות צה"ל סיכלו ביום שני שעבר ניסיון הברחת אמצעי לחימה, בסמוך לישוב אשדות יעקב שבבקעת הירדן. גורמים במערכת הביטחון הצביעו על כך שבשנה האחרונה, גבול ישראל-ירדן הפך לנקודת תורפה בכל מה שקשור להברחת אמל"ח משטח הממלכה לסוחרי נשק ביהודה ושומרון

הסרטבה בבקעת הירדן. בית ספר שדה עפרה, החברה להגנת הטבע
בקעת הירדן, תמונת ארכיון/החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה עפרה

כוחות חטיבת הבקעה והעמקים בצה"ל ויחידת מתיל"ן (מארבים, תצפיות, יירוט ולוחמה ניידת - א"ב) של משמר הגבול, סיכלו ביום שני שעבר ניסיון הברחת אמצעי לחימה, בסמוך לישוב אשדות יעקב שבבקעת הירדן. כך התיר הערב (ראשון) לפרסום דובר צה"ל. הממצאים הועברו להמשך טיפול וחקירה של כוחות הביטחון.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון הצביעו על כך שבשנה האחרונה, גבול ישראל-ירדן הפך לנקודת תורפה בכל מה שקשור להברחת אמצעי לחימה ותחמושת משטח הממלכה ההאשמית, לסוחרי נשק פלסטינים ביהודה ושומרון. האתגר המבצעי הפך להיות מורכב בגלל סכומי הכסף הגדולים שמשקיע חמאס בעניין, ומנגד, העובדה שאין גדר אינדיקטיבית באזור הגבול כפי שיש בגבול ישראל-לבנון, גבול רצועת עזה וביהודה ושומרון - שמתריעה מפני חדירות.

גורמים צבאיים התריעו כבר לפני כשנה כי ההברחות "נעות" על צירים פליליים בהם נעשה שימוש להברחות סמים מירדן לישראל. בהתאם לכך, במערכת הביטחון הוחלט על שדרוג אמצעי איסוף, תצפיות וסנסורים שהוצבו בחלקים מהגבול. זאת, כדי להגביר את האבטחה בו. הגורמים הבהירו כי בשנה האחרונה במשרד הביטחון תכננו לגדר את הגבול עם ירדן, או לפחות חלקים ממנו, אם כי מהר מאוד התברר שאין לכך תקציב.

חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתחילת חודש מאי, ישראל העבירה לירדן את את חבר הפרלמנט הירדני, עימאד אל-עדוואן, שנתפס במהלך חודש אפריל בגשר אלנבי, כשניסה להבריח אמצעי לחימה מירדן ליהודה ושומרון. שחרורו של חבר הפרלמנט הירדני הגיע בעקבות לחצים שהפעילה ירדן על ישראל מאז מעצרו.

שבועיים קודם לכן, עצרה המשטרה את אל-עדוואן בחשד שניסה להבריח זהב ונשק, כשברכבו נמצאו 12 רובים ו-194 אקדחים. בחקירתו נחשף כי מאז פברואר 2022, ביצע אל-עדוואן 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל, תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי, ביניהן גם הברחות של בעלי חיים וסיגריות אלקטרוניות.

עוד עלה בחקירה כי מתחילת 2023 אל-עדוואן הבריח נשק לתחומי ישראל כמה פעמים וקיבל בתמורה להברחות כסף רב. אל-עדוואן בן ה-35, עורך דין במקצועו, נחשב לאחד מחברי הפרלמנט הצעירים ביותר בממלכה. בעבר, הרבה להתבטא כנגד ישראל ומדיניותה, והוא ידוע בשל הקו והעמדה האנטי-ישראלית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully