וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה אסרה על ח"כ סעדה לקדם חוק הקשור למח"ש: "מנוף לחץ פסול"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 16:52

החוק שסעדה ביקש להעביר נועד להכפיף את המחלקה לחקירות שוטרים לשר המשפטים. הייעוץ המשפטי קבע כי יש ניגוד עניינים בעצם הגשת החוק, משום שסעדה, שכיהן כסגן מנהל המחלקה, מנהל נגדה תביעה כספית. סעדה: הטענה חסרת בסיס מיסודה - חבר כנסת אחר יקדם את החוק

בוידאו: מבקר המדינה: לבחון את הוצאת מח"ש מהפרקליטות/מבקר המדינה

ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח"כ ינון אזולאי מש"ס אסרה היום (ראשון) על ח"כ משה סעדה מהליכוד לקדם חוק הקשור למחלקה לחקירות שוטרים - בשל תביעה כספית שהוא מנהל נגד המחלקה. החוק נועד להכפיף את מח"ש לשר המשפטים ולפיקוח מנכ"ל משרד המשפטים. לפני שהמתנה לחבר כנסת, סעדה כיהן כסגן מנהל המחלקה.

ההחלטה של הוועדה לא נקבה בשמו של ח"כ סעדה, אך היא התקבלה בעקבות פנייתה של ח"כ אפרת רייטן מהעבודה לייעוץ המשפטי בכנסת לפיה יש לבחון ניגוד עניינים זה. בהחלטה נקבע בין היתר כי "כפל התפקידים מקנה לחבר הכנסת מנוף לחץ פסול המקים את האפשרות להנאה חומרית עקיפה או לכל הפחות יותר מראית עין". סעדה אמר כי חבר כנסת אחר יגיש את ההצעה, שכבר אושרה בקריאה טרומית במליאה.

משה סעדה, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
משה סעדה/פלאש 90, אריק מרמור

ח"כ סעדה טען כי טענת הייעוץ המשפטי "חסרת בסיס מיסודה". הוא הסביר, "החוק דווקא מחזק את מח"ש, מהסיבה הפשוטה שהוא הופך את ראש מח"ש לגורם המפקח על הפרקליטות והמשטרה באופן עצמאי לחלוטין. עם זאת, על אף שאין כל ניגוד עניינים ואין כל טובת הנאה חומרית מעצם החקיקה, פעלתי בהתאם להמלצות וועדת האתיקה שאף בירכה אותי על כך. חוק מח"ש לא ייעצר אלא יקודם במהירות עם תחילת המושב הבא באמצעות חבר כנסת אחר. כפי שהבטחנו, יוקם גוף אמין ובלתי תלוי אשר יפקח על הפרקליטות לטובת כלל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully